نورپردازی

چرا در تالارها به سیستم نورپردازی احتیاج داریم؟

در این مقاله راجع به اینکه چرا بایستی سالن ها و تالارها را تورپردازی کنیم کمی صحبت می کنیم و اینکه برای نورپردازی سالن ها و تالارهای عروسی چندین راهکار گوناگون وجود دارد و همانطور که همه ما میدانیم نورپردازی مهم ترین و اصلی ترین ابزار برای سالن های پذیرایی به شمار می آید چرا که جذب شخص در تالار یا سالن های پذیرایی ابتدا با نورپردازی های متنوع و زیبا صورت میگیرد. نورپردازی هایی که در سالن ها استفاده میشوند بر اساس نوع مراسم نیز متفاوت میباشند چون سالن و تالارهای پذیرایی دارای استفاده های گوناگونی میباشد. در نورپردازی های تالار و سالن های پذیرایی هنگام غذا بایستی نورپردازی به گونه ای انجام شود که نور به اندازه کافی و یکدست در تمام محل وجود داشته باشد و ظروف غذا و همه چیز بایستی به طور یکدست و شفاف دیده شوند چرا که مثلا اگر سایه وجود داشته باشد در محیط غذاخوری ممکن است خطای دید محیط غذاخوری را برای مهمانان بد جلوه دهد چون نظافت بای شخص اهمیت بالایی دارد امکان دارد سبب شود که شخص این به فکرش خطور کند که محیط از تمیزی و نظافت به اندازه ای برخوردار نیست . و توصیه ما به سالن هایی که غذا سرو میکنند این است که تا حدالامکان از نورهای گرم استفاده کنندو همچنین استفاده از نورهای تخت را به شما پیشنهاد می دهیم و به کار گرفتن نورهای مخفی سبب میشود که شخص مدت زمان بیشتری را برای خوردن غذا سپری نماید که به هر دلیلی ما بخواهیم مدت زمان سرو غذا را کوتاه نماییم ممکن است فضای کوچکی را داشته باشیم یا اینکه تعداد مهمان های زیادی داشته باشیم.

پس برای انجام مواردی را که بالا گفتیم،کم کم به 200 نور لوکس نیاز داریم که بایستی با توجه به فضای پذیرایی و جایگاه مهمانان این نورپردازی انجام شود. که این نورپردازی بر اساس دکوراسیون فضای شما بایستی انجام گردد مثلا نور سفید رنگ جنبه طراوت و تمیزی دارد و چنانچه دیزاین محیط شما سفید رنگ باشد میتوانید از نور سفید برای نورپردازی محیط خود استفاده نمایید که فضای شما تمیز و مرتب به نظر برسد.

حال اگر بخواهیم راجع به نور آفتابی رنگ توضیحاتی را بیان کنیم بایستی محیط طراحی چشمگیری را داشته باشد.به عنوان مثال برای نورپردازی تالارهای پذیرایی بایستی بین 50 تا 200 نور لوکس را لحاظ نمایید.برای نورپردازی میادین جز ادوات نورپردازی به کار گرفتن نورافکن های پر نور هم نیز کاربرد دارد.در تالارهای پذیرایی بایستی سن سالن را به شکل چشمگیری نورپردازی نمود چون محل اصلیی تجمع مهمانان میباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *