نورپردازی

چرا در همایش‌ها و میهمانی‌ها از سیستم‌های نورپردازی استفاده می‌کنند؟

در این مقاله قصد داریم از نورپردازی سالن های همایش و کنفرانس کمی صحبت کنیم که ببینیم برای نورپردازی سالن و همایشها چه کارهایی لازم است تا انجام دهیم. با توجه به پیشرفت هایی که تکنولوژی دارد در عصر کنونی پیش می رود، سالن همایش و کنفرانس را از حالت سنتی خود درآورده و نیز به سمت سیستم های دیجیتالی و همچنین کنترل مرکزی پیش برده است. در سالن های کنفرانس به هر اندازه که نورپردازی بهتر انجام شود و کیفیت بالاتری داشته باشد تصاویری که حضار میتوانند مشاهده کنند واضح تر است و کیفیت بالاتری هم دارد.

در نورپردازی سالن های همایش بایستی تمام نکات لازم رعایت شود تا بتوان یک نورپردازی کامل و بی نقصی رابه بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. چون بیشتر ادارات و سازمان ها برای برگزاری جلسات از اتاق های کنفرانس استفاده میکنند که بایستی به نورپردازی سالن کنفرانس و همایش نیز توجه کرد. وجود نور به اندازه در سالن کنفرانس و همایشقطعا بایستی با نوع فعالیت آن نیزتناسب داشته باشد که شخص موقع گوش دادن بتواند تصویر واضحی هم داشته باشد.

هنگامی که در کنفرانس ها از ویدئو پروژکتور استفاده شود، سن به نور کم نیاز دارد و در چنین شرایطی نورهای وال واشر تماما خاموش شده و تنها ۲۵% نورهای محیطی نیز روشن باقی می ماند . نورپردازی سن بایستی با  توجه به موضوع سخنرانی و موسیقی یا داستان انجام شود که بتوان با نورپردازی ای ایده آل فضایی مطلوب را فراهم کرد.

از مواردی که بایستی در نورپردازی سالن کنفرانس لحاظ شود در زیر برای آورده ایم:
هیچ گونه نوری به شکل مستقیم نباید در برابر زاویه دوربین باشد.
با انجام نورپردازی سالن همایش به زیبایی سالن نباید لطمه ای بزند.
نورهای محیط موجود در حیاط بایستی به کمک پرده هایی که ضخیم هستند تا حدالامکان کنترل گردند.
نورپردازی و نورهای بکار رفته شده در همایش و سالن کنفرانس بایستی به شکلی باشند که تصویر تمام اشیا و چهره سخنرانان حاضر در سالن واضح باشد و به خوبی دیده شود و کوچکترین مشکلی را برای حضار ایجاد نکند.
برای نورپردازی سالن ها بایستی از با کیفیت ترین ابزار و تجهیزات نورپردازی و منابع نوری بهره برد.
اشعه و پرتوهای تابشی نور اصلا نبایست به طور مستقیم در چشم حضاربیفتد.نورپردازی سالن کنفرانس و همایش باییستی همیشه در راستای تأمین  کردن نور کافی برای سالن باشد تا بازدهی و کیفیت خوبی را از نورپردازی بتوان انتظار داشت. نور  اتاق کنفرانس یکی از تاثیرگذارترین روش در راستای بهره وری و عملکرد خوب جلسات و همایش میباشد که بایستی به آن توجه کامل داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *