نورپردازی

بایدها و نبایدهای یک سیستم نورپردازی خانگی

باید‌ها و نبایدهای در نورپردازی های خانگی

در نورپردازی ها تنها به لامپ‌های سقفی و نیز نورپردازی از بالا به پایین اکتفا ننمایید. چرا که برای  محیط‌های کوچکی از جمله ورودی‌ خانه، نورپردازی ها باید به شکل چند لایه باشند. باید دقت کنید که وجود لامپ‌های دیواری یا رومیزی برای اتاق امری ضروری است. چرا که در هر اتاق باستی از نورپردازی های کاربردی و متمرکز در کنار هم بهره ببرید.
اهمیت نورپردازی را در محیط آشپزخانه، دستشویی و محیط کار را هرگز از خاطر نبرید.
در نورپردازی دستشویی  بایستی دقت لازم را به عمل بیاورید. نکات اساسی ای وجود دارند که تنها در نورپردازی دستشویی نیز بایستی مد نظر قرار بگیرند.
همیشه از لامپ‌های دیواری، رومیزی و سقفی  کنار هم برای محیط خانه استفاده کنید. احتیاجی نیست که از همه‌ی نورها در فضای اتاق‌ استفاده نمایید، اما بهتر است که حداقل دو نوع نورپردازی با یکدیگر به صورت ترکیبی استفاده شوند.
استفاده از دیمر را هرگز فراموش نکنید. چنانچه که امکانش وجود داشت، برای کلیه لامپ‌ها نیز دیمر نصب نمایید. شما می‌توانید با تنظیم نمودن  نور اتاق، نورپردازی آن ها را نیز برای شرایط گوناگون  تغییر بدهید.
انتخاب حباب مناسب برای لامپ ها از دیگر بایدهایی است که برای نورپردازی خانگی بایستی لحاظ نمایید.
برای استفاده از لوستر قوانینی که در دکوراسیون تعریف شده اند را رعایت نمایید.و از همه مهمتر توجه به اندازه و سایز و ابعاد لوسترها میباشد.لوستر هم در پذیرایی و هم در اتاق خواب کاربرد دارد و الزامی نیست که فقط از لوستر در  دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید.
در نورپردازی خانگی از لامپ‌هایی که نور آنها فلورسنت میباشد یا زردی زیادی دارد استفاده ننمایید.چرا که بهترین انتخاب برای نورپردازی یک نور سفید ملایم میباشد که این نوع از نور همیشه بهترین انتخاب است. اگر نور لامپ زیاد باشد، این امکان را دارید که با استفاده از دیمر آن را تنظیم نمایید.
به سیستم نورپردازی همچون یک المان تزئینی در دکوراسیون نگاه نمایید. لامپ‌ها هنگام خاموشی هم باید ظاهر زیبا داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *