نورپردازی

تبلیغات محیطی چیست؟ جدیدترین و بهترین روش تبلیغات لیزری برای بیزینس های مکان محور کدام است؟

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس بینندگان است اطلاق می شود.

تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، انواع لیزرها، لوگو پروژکتورها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند.

یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند.

در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت: رسانه تبلیغات محیطی، آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

محبوب ترین شیوه تبلیغات محیطی

در بازاری که مملو از محصولات و خدمات مختلف است خلاقیت حرف اول را می زند. هم خلاقیت در تولید محصول و هم خلاقیت در تبلیغات.

اگر تبلیغات برای بازاریابی بدون خلاقیت باشد برای مخاطبان بسیار خسته کننده و ملال آور خواهد بود و حتی ممکن است اثر معکوس بگذارد و باعث آزار مخاطب شود در نتیجه سازندگان تبلیغات نیز کاری بی اثر را انجام داده اند.

تبلیغات اگر به گونه ای منحصر به فرد باشد تاُثیر مطلوبی بر جای خواهد گذاشت و بدین معنا که در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما برجسته باشد و اینکه منحصر به فردی با هویت برند در ارتباط باشد و اگر در غیر اینصورت شکل بگیرد مخاطب را از دست خواهید داد.

به طور کلی از محبوب ترین روش های تبلیغات محیطی می توان به تلویزیون های شهری، تابلوهای روان، بیلبوردهای تبلیغاتی، استند و استرابوردهای تبلیغاتی، تبلیغات بر روی تاکسی ها، اتوبوس ها و متروها و همچنین تبلیغات لیزری با استفاده از نور و رنگ اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم شما را با جدیدترین و مدرن ترین شیوه تبلیغات محیطی یعنی تبلیغات لیزری و نورپردازی های تجاری که شما را از بقیه متمایز می کند و همچنین از فاصله دور نیز می توانید توجه مخاطب را جلب کنید آشنا کنیم.

تبلیغات نور و رنگ

به وسیله ي نور و ایجاد نشانه ي شهري، ساختمان یا سازه اي را تزئین می کنند. این شیوه ي جلب مشتري، زیبا و ارزان قیمت است و نیازي به پرداخت عوارض به شهرداري ندارد زیرا به جاي نمایش پیام، لوگو و متن نوشتاري، فقط از نورپردازي و جلوه هاي نوري استفاده می شود.

 

تبلیغات لیزری چیست؟

تبلیغات لیزری شیوه ي جديدي است كه با ایجاد آثار تبلیغات به صورت متحرك و نمایش جلوه هاي ويژه ي سه بعدي، روي ديوارهاي شهر، روی سطوح افقی و عمودی و حتی آسمان، توجه مردم را جلب می کند.

تبلیغات با استفاده از لیزرهای طرح دار و دیجیتالی به طور قطع یقین موثرترین شیوه تبلیغات محیطی است که می تواند باعث تحول و رشد خیره کننده در جذب ترافیک جدید و افزایش چند برابری فروش به مخاطبان کسب و کار شما شود.

پس اگر بیزینس مکان محور مانند انواع مغازه، مراکز تجاری، شرکتی دارید از این روش تبلیغات غافل نشوید.

به صورت کلی نورپردازی تبلیغاتی و لیزری به چهار بخش کلی تقسیم می شوند.

1. لیزرهای طرح دار

لیزرهای طرح دار، لیزرهایی هستند که به صورت پیش فرض یک سری طرح آماده دارند و قابلیت برنامه دادن و تغییر دادن برنامه های پیش فرض این دستگاه ها وجود ندارد.

مزیت اصلی این دستگاه ها راحتی استفاده و ارزان بودن آن است که شما با بودجه ای خیلی کم می توانید آن را تهیه کنید.
لیزرهای طرح دار با دارا بودن طرح ها و رنگ و نور جذاب می توانند توجه مشتریان را به سمت بیزینس شما جلب کنند و منجر به افزایش فروش و ترافیک مغازه یا مرکز تجاری شما شوند.

به طور کلی استفاده از نور و رنگ های جذاب در کسب و کارهایی که مشتری حضوری دارند باعث ایجاد تجربه خرید و حس مثبت در مشتریان می شود.

2. لیزرهای کیلومتری

لیزر خطی کیلومتری تبلیغاتی دارای برد مستقیم می باشد و می تواند با موتور گردان به چرخش درآید این نوع لیزرها بیشتر برای تبلیغات مغازه ها، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و حتی مراسمات و … استفاده می شود.

لیزرهای تبلیغاتی کیلومتری دارای انواع مختلفی است اما میتوان آنها را به دو گروه کوتاه برد با برد کوتاه و بلند برد با برد حدود 5 کیلومتر (5000 متر) تقسیم کرد.

  • لیزر سبز خطی برد کوتاه: این لیزر مناسب افرادی است که میخواهند در یک خیابان برای فروشگاه خود اقدام به تبلیغ و جذب عابران کنند. برد این لیزر حدود 150 متر است و خط سبز آن از روبرو مشخص می باشد. هرچه محلی که این لیزر را بر روی آن نصب می کنید بالاتر از چراغ های خیابان و نور خودروهای عبوری باشد بر روی برد آن تاثیر گذاشته و همچنین خط ایجاد شده توسط لیزر قوی تر خواهد بود یا به نوعی بهتر نمایان میگردد.
  • لیزر سبز خطی تبلیغاتی برد بلند: این دستگاه برای مکان هایی مناسب است که میخواهند محدوده طولانی تری را پوشش دهند و مسیر تردد آنها بلوارها یا خیابان های بزرگ با نور زیاد است. از نظر ظاهر خود دستگاه تفاوتی بین دو مدل کوتاه برد و بلند برد وجود ندارد. برد نمونه بلند برد بیش از 5 کیلومتر یا 5000 متر است و خط ایجاد شده توسط آن به مراتب از نمونه کوتاه برد قوی تر است و همچنین مانند نمونه کوتاه برد خط آن فقط از روبرو برای عابران یا خودروهایی که در حال تردد به سمت مسیر یا نقطه نصب شده لیزر در حال حرکت هستند مشخص است.
  • 3. لیزرهای خطی

    به طور کلی لیزرهای خطی و لیزرهای کیلومتری محبوب ترین شیوه تبلیغات برای بیزینس های مکان محور هستند در بالا در مورد لیزرهای کیلومتری و طرح دار صحبت کردیم و با آنها آشنا شدید لیزرهای خطی از نظر برد در حوزه لیزرهای میان برد یعنی مابین لیزرهای کیلومتری (برد خیلی بلند) و لیزرهای طرح دار (برد کوتاه) قرار می گیرند.

    تعداد خروجی ها و تنوع رنگ، این لیزرها را نسبت به بقیه لیزرها متمایز و محبوب تر می کند.

    این مدل لیزر بهترین وسیله برای تبلیغ و جلب توجه عابر و سواریها در کنار جاده و خیابان می باشد بعضی از هتل ها و رستورانها از خیابان اصلی فاصله دارند و در نقطه کور خیابان قرار دارند این نوع لیزرها برای تبلیغ و جلب توجه بهترین وسیله است که جلو یا بالای ساختمان قرار بگیرند.

  • 4.   لیزرهای نوشتاری

    حرفه ای ترین نوع لیزر در واقع لیزرهای نوشتاری و انیمیشنی فول کالر هستند این نوع لیزرها به دلیل امکان تغییر برنامه و الگوهای آن طرفداران خاص خود را دارند.

    لیزرهای نوشتاری قابلیت پخش انواع اسم، لوگو، انیمیشن متحرک را به صورت کاملا شخصی سازی شده را دارد.

    شایان ذکر است نرم افزار تغییر برنامه و نوشتار این لیزرها همراه با آموزش آن در کنار محصول ارائه می شود.

    جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشخصات لیزرهای نوشتاری بر روی لینک محصولات در زیر کلیک کنید.

    بهترین برند لیزرهای تبلیغاتی و انواع نورپردازی

    تجهیزات نورپردازی و لیزرهای تبلیغاتی که غالبا محصولات وارداتی هستند با برندهای مختلفی در بازار عرضه می شوند. این تجهیزات شامل لیزر شو، مووینگ، پار ال ای دی، افکت، دستگاه دود ساز یا بخار ساز و… می باشد. تجهیزات نورپردازی و لیزر کاملا تخصصی هستند و در صورتی که از برندهای متفرقه بازار این وسایل را تهیه کنید ممکن است بعد از مدتی دچار مشکلاتی مانند سوختن لامپ، کم نور شدن یا هر نوع خرابی دیگری شوید. اصولا این دستگاه‌ها ضمانت تعویض ندارند و فقط خدمات دارند. پس انتخاب یک برند مناسب در همچین محصولاتی می‌تواند شما را از مشکلات بعدی تا حد زیادی نجات دهد.

    چه برندی در این بازار بهتر است؟

    درهنگام خرید تجهیزات نورپردازی و لیزرهای تبلیغاتی باید توجه داشته باشید که محصول و برند مورد نظر شما، خدمات پس از فروش داشته باشد. در صورتی که مشکلی برای محصول خریداری شده پیش بیاید، نیاز به خدمات پس از فروش پیدا خواهید کرد.

    برند لیزر تبلیغاتی و نورپردازی باید محصولات متنوع این حوزه را پوشش دهد و به اصطلاح جوری جنس خوبی داشته باشد. هرچقدر تنوع محصولات رقص نور یک برند بیشتر باشد انتخاب راحت تری خواهید داشت.

    کیفیت محصول بخصوص در محصولات لیزری اهمیت بسیار زیادی دارد. کیفیت نور لامپ، طول عمر لامپ، برد لامپ و… می تواند بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل بهتر است اولا از مشاورین متخصص مشورت بگیرد و ثانیا از یک برند مناسب تهیه کنید.

    لایت هاوس (light house)

    برند لایت هاوس یکی از بزرگترین برندهای فعال در حوزه لیزرهای تبلیغاتی و نورپردازی است. این برند که توسط یک تولیدکننده چینی تولید و توسط فروشگاه اینترنتی گرسوز به بازار ایران ارائه می شود، کیفیت بسیار بالایی دارد.
    لایت هاوس به دلیل کیفیت بالایی که دارد در بازار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. این کیفیت بالا باعث نشده است که قیمت محصولات برند لایت هاوس تفاوتی چشمگیری با برندهای مشابه داشته باشد. به این ترتیب لایت هاوس توانسته است، کیفیت بالا و قیمت مناسب را همزمان با هم داشته باشد. مشتریان این برند غالبا صاحبان مغازه ها، مراکز تجاری، هتل ها، کسب و کارهای خصوص و دولتی، برگزار کنندگان مراسم (دیجی)، تالار و سالن‌های برگزاری مراسم و همچنین همکاران هستند.

    تولیدات لایت هاوس

    محصولات لایت هاوس به صورت تخصصی در زمینه نورپردازی و لیزرهای تبلیغاتی است. مووینگ لایت هاوس از بهترین مووینگ‌های موجود در بازار است. لایت هاوس، تنوع زیادی در مووینگ دارد و در ابعاد و حالت‌های مختلف این محصول را تولید می‌کنند. مووینگ بیم، مووینگ وش، مووینگ اسپایدر و… از محصولات این شرکت در دسته بندی مووینگ است. همچنین این برند لیزرهای بسیار با کیفیتی تولید می‌کند. کافیست یک لیزر لایت هاوس را در کنار لیزر مشابه از برند دیگر قرار دهید. نور لیزر لایت هاوس به سادگی تفاوت‌ها را نشان می‌دهد.

    برند dancer light

    دنسر لایت یکی از زیرمجموعه‌های برند لایت هاوس است. این برند در بعضی از کشورها از جمله ایران و اندونزی، مالزی و ترکیه فعال است. بسیاری از مشتریان اطلاع ندارند که دنسر لایت زیر مجموعه برند لایت هاوس است و به همین دلیل این دو را با هم مقایسه می‌کنند. نقطه قوت این برند لیزرهای تبلیغاتی حرفه‌ای است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *