تالار

3 نمونه دکوراسیون الهام بخش تالار پذیرایی

یک تالار پذیرایی برای برگزاری مراسم‎های مختلفی مورد استفاده قرار می‎گیرد. از مجلس عروسی گرفته تا انواع مجالس اداری، تولد، جشن تعیین جنسیت فرزند تا مجلس ترحیم همگی در تالارهای پذیرایی انجام می‎شود.

در واقع تالار باید به نحوی باشد که انعطاف کافی برای برگزاری تمامی مراسم‎های یاد شده را داشته باشد. چرا که هر مراسم نیاز به ایجاد حس خاص متناسب با شرایط خود را دارد. همین امر باعث می‎شود که نحوه چیدمان یک تالار دارای اهمیت چند برابری باشد.

در ابتدا بد نیست بدانید تفکیک فضایی در زیرمجموعه طراحی داخلی قرار می‎گیرد و بهتر است با یک معمار متخصص در این باره مشورت کرد.اما چیدمان و دکوراسیون داخلی تالار ، از سلیقه و خلاقیت شما و حتی مشتری هایتان سرچشمه میگیرد.

ما در این مقاله به سه نمونه از دکوراسیون داخلی تالار پذیرایی خواهیم پرداخت. منظور از دکوراسیون تالار، تفکیک فضا و معماری داخلی آن نیست. بلکه نحوه چیدمان وسایل و استفاده از رنگ و اکسسوری‎های خاص هر سبک است. عمده هدف ما از نوشتن این مقاله، در نظر داشتن انعطاف برای برگزاری انواع مراسم است. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دکوراسیون لاکچری و پر زرق و برق

یکی از پر طرفدارترین دکوراسیون‎های موجود برای تالارهای پذیرایی، چیدمان لوکس و پر زرق و برق است. معمولا تم سفید و طلایی در این نوع دکوراسیون دیده می‎شود. استفاده از لوسترهای بزرگ با بلورهای درشت و شفاف از مهم‎ترین الزامات این چیدمان محسوب می‎شود. در این نوع دکوراسیون، استفاده از رومیزی‎های بژ به همراه سرویس های طلایی روی میز پیشنهاد می‎شود. آینه‎کاری روی دیوارهای متعدد به همراه قاب طلایی باریک به دور آن هم از ارکان دکوراسیون لاکچری بوده که نمی‎توان از آن چشم پوشی کرد.

دکوراسیون اروپایی و رنسانسی

این دکوراسیون مناسب تالارهایی با سقف بلند است. اگر تالار دارای سقف گنبدی باشد، همه چیز تکمیل است. رنگ قالب در این سبک ترکیبی از سفید و نقره‎ای می‎باشد. استفاده از اکسسوری‎ها و ظروف غذاخوری نقره هم جزو جدانشدنی سبک اروپایی و رنسانسی به حساب می‎آید.

گل‎آرایی با گل‎های سفید و لیمویی می‎تواند جلوه خاصی به این سبک چیدمان دهد. معمولا در راهرو‎های ورودی و همچنین بر روی میزها از گل‎های لیلیوم سفید با حاشیه لیمویی می‎شود. در این سبک بر خلاف چیدمان لاکچری، بر روی دیوارها  آینه‎کاری‎های متعدد  استفاده نمی‎شود. در واقع در سبک اروپایی دیوارها با آینه‎کاری‎های یک تکه به صورت بزرگ و بدون حاشیه مزین شده تا حس شلوغی را برای بیننده ایجاد نکند.

 

دکوراسیون ایرانی و سنتی

معمولا این دکوراسیون طرفدار خاص خود را دارد که هر روزه به این طرفداران افزوده می‎شود. استفاده از آجر و رنگ آبی فیروزه‎ای تم قالب در این دکوراسیون است. در این تالارها معمولا فضایی را به عنوان قهوه‎خانه سنتی تعبیه می‎کنند. به طور معمول در بخش ورودی آبنما به همراه گلدان دیده می‎شود. دیوارها به صورت مشبک آجر کاری شده و در بین آجرها، سنگ‎های فیروزه‎ای کار می‎شود.

معمولا ظروف استفاده شده در این دکوراسیون دارای رنگ سفید می‎باشد. نحوه پذیرایی در چنین تالاری دارا

ی تم سنتی است.

 

نکات تکمیلی که در هر تالار باید رعایت شود:

در این بخش به موارد عمومی در هر سه نوع چیدمان خواهیم پرداخت. رعایت نکات ذیل باعث بالا رفتن انعطاف تالار در برگزاری تمامی مراسم خواهد شد. پس بهتر است در کنار رعایت موارد گفته شده در بالا، با رعایت این نکات بتوانید مخاطبان خود را در برگزاری هر نوع مراسم راضی نگه دارد.

میز و صندلی سالن

بهتر است از صندلی‎هایی در تالار استفاده کنید که امکان تغییر روکش آن وجود داشته باشد. در چنین شرایطی می‎توانید متناسب با نوع مراسم، تم مناسبی را در محیط تالار استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ مشکی برای مجالس ترحیم می‎توان حس فضا را برای برگزاری مراسم بهبود بخشد. همچنین روکش صندلی را با رومیزی ست کنید.

استفاده از ست شمعدان و گلدان روی میز

یکی از مهم‎ترین اکسسوری‎های روی هر میز، گلدان و شمعدان است. رنگ شمع‎های مصرفی می‎تواند با تم مجلس و نوع دکوراسیون تناسب داشته باشد. مثلا برای برگزاری یک عروسی در تالار با دکوراسیون لاکچری از شمع طلایی استفاده کنید.

نورپردازی منعطف

نورپردازی از ارکان مهم هر تالار به حساب می‎آید. پیشنهاد میکنیم صرفا به استفاده از لامپ هالوژن در سقف بسنده نکنید. اجرای یک سیستم نورپردازی کاملا حرفه‌‎ای می‎تواند مراسم را بیش از پیش جذاب کند.

کارکنان با سلیقه استخدام کنید.

اگر یک تالار دارای دکوراسیون شیک و ظروف و اکسسوری‎های زیبا باشد، اما در چیدمان آن سلیقه به کار نرود به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. توجه داشته باشید که همه رومیزی‎ها اتو شده و مرتب باشد. وسایل روی میز درست در مرکز میز قرار داده شود. همین نکات به ظاهر پیش پا افتاده می‎تواند در تجربه بصری مخاطب شما معجزه کند.

و اما کلام آخر

هر مراسمی که در تالار گرفته می‎شود، در ذهن افراد باقی می‎ماند. این ماندگاری خاطره می‎تواند به برندسازی تالار شما کمک شایانی کند. چرا که هر مراسم میزبان تعداد زیادی از افراد است که شاید روزی برای هر نوع مراسمی با استناد به همان خاطره به یادماندنی، به سراغ تالار شما آمده تا خاطره‎ای جدید را ثبت کنند.

به همین دلیل ما سعی کردیم به ذکر مواردی بپردازیم که با رعایت آن می‎توانید فضایی مناسب را برای برگزاری مراسم ایجاد کنید. رعایت این نکات به ظاهر ساده در شخصی‎سازی تالار به مخاطب کمک می‎کند. فقط کافیست از چیدمان با هر تم و رنگ یک عکس داشته باشید. همین آلبوم می‎تواند نمونه‎ای از مراسم مختلف در تالار شما باشد تا فرد بداند امکان هر نوع شخصی‎سازی مطابق با سلیقه او امکان پذیر است.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد در بهبود دکوراسیون و چیدمان در تالار به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *