دی جی

5 روش تبلیغاتی برای دی‌جی‌ ها

امروزه یکی از محبوب‌ترین کسب و کارها، دی‌جی بودن است. هر دی‌جی‌ای جدا از سطح تجربه، برای پیشرفت در کار خود، باید از استراتژی‌های تبلیغاتی و بازاریابی مختلفی استفاده کند تا بتواند رشد کند. با توجه به ضرب‌المثل “کس نخارد پشت من، جز ناخن انگشت من”، هر کسی برای اینکه در کارش رشد کند نباید کارهایش را به دیگران واگذار کند و باید خودش تلاش کند و همه کارهایش را انجام دهد تا به موفقیت در حوزه کاری خود برسد.

ناگفته نماند که به عنوان یک دی‌جی باتجربه یا مبتدی، باید روی برند خود کار کنید تا مشتریان زیادی برای خدمات، شما را انتخاب کنند. در ادامه می‌خواهیم؛ درباره‌ی روش‌های تبلیغات برای دی‌جی‌ها صحبت کنیم.  تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی اصلی‌ترین روش‌های تبلیغات

یکی از روش‌ها، سرمایه‌گذاری در تبلیغات و بازاریابی‌های مختلف است. با تبلیغ بیشتر حرفه خود باعث بیشتر شناخته شدنتان بین مردم و جذب مشتریان جدید می‌شوید. همچنین تبلیغات، دسترسی مشتریان را به شما آسان‌تر می‌کند و به‌راحتی می‌توانند با شما در ارتباط باشند ( بر اساس اطلاعات سایت industryhackerz).

دیجینگ به‌عنوان یک تجارت؛ به این معنی است که شما با پرداخت هزینه از مهارت‌های خود به‌عنوان ارائه خدماتی به دیگران استفاده می‌کنید. در ادامه به مهم‌ترین روش‌های تبلیغات دی‌جی اشاره می‌کنیم. این روش‌ها عبارت‌اند از:

1-طراحی لوگو دی‌جی

یکی از مهم‌ترین روش‌ها، طراحی لوگو خاص دی‌جی است. به یاد داشته باشید، لوگویی که طراحی می‌کنید به همه چیزهایی که مربوط به برند دی‌جی، وب سایت و پوسترهای تبلیغاتی شما است، نمایش داده می‌شود. بهتر است برای انجام این کار با یک متخصص مشورت کنید و از او کمک بخواهید تا طراحی لوگو، طراحی سایت و سایر کارها را  به‌صورت حرفه‌ای برایتان انجام دهد.

شما می توانید از لوگو در صفحات اجتماعی و یا سایتتان استفاده کنید تا فعالیت خود را شخصی سازی کنید . از طرفی می توانید با چاپ کارت ها و یا بروشورهایی از فعالیت خودتان و توضیحات و درج لوگو در آن در مراسم های خود استفاده کنید.

2-انتخاب اسم هنری دی‌جی

انتخاب اسم هنری برای خود اولین و مهم‌ترین استراتژی بازاریابی دی‌جی است. انتخاب نام هنری برای خود باعث می‌شود که اکثر مردم اسم‌تان را از یاد نبرند. همچنین اکثر نام‌های دی‌جی‌ها در یکی از سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

·        انتخاب نام خودتان، مانند: دیوید گوتا یا کالوین هریس
·        انتخاب یک نام مستعار یا نام هنری، مانند: Kygo یا Diplo
·         انتخاب یک کلمه کاملا ساخته شده، مانند: Marshmello یا Deadmau5

قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را برای انتخاب نام مستعار بگیرید، بررسی کنید که نام هنری دی‌جی شما توسط هنرمند دیگری استفاده نمی‌شود و خاص است. همچنین برای متمایز شدن با بقیه باید یکسری موارد را رعایت کنید. اول از همه باید نقاط ضعف و قوت موسیقی خود را بشناسید.

به‌عنوان مثال: اکثر دی‌جی‌ها به پخش موسیقی مرتبط با جنبه‌های خاصی از زندگی شخصی‌شان معروف هستند. همچنین شما می‌توانید نوع مخاطب خاصی را انتخاب کنید یا خدمات خود را طوری ارائه دهید تا برای هر مخاطبی به‌عنوان یک سرگرمی باشد (بر اساس اطلاعات سایت thimble).

3-تعریف برند دی‌جی

شما برای متمایز شدن در حرفه خود نیاز به برند دی‌جی خود دارید. برای اینکه بتوانید ایده‌های بیشتری برای برندسازی دی‌جی داشته باشید؛ بهتر است که برند دی‌جی‌هایی را که بیشتر دنبال می‌کنید را بررسی کنید و سپس بهترین و خاص‌ترین برند دی‌جی را برای خود انتخاب کنید ( برگرفته از سایت selfgood).

4-طراحی وب‌سایت دی‌جی خود

برای اینکه مشتریان بتوانند به‌آسانی با شما در ارتباط باشند و به‌راحتی و در هر زمان بتوانند با شما در تماس باشند و شما را برای مراسم‌های خود انتخاب کنند، به طراحی یک صفحه سایت حرفه‌ای به کمک یک متخصص طراح سایت نیاز دارید. در سایت خود می‌توانید موضوعاتی درباره‌ی اجرای کنسرت‌های آینده، بیوگرافی، لیست پخش مجموعه آهنگ‌ها، عکس‌های مربوط به اجرا و تجهیزات، دانلود کیت‌های مطبوعاتی، اطلاعات تماس، رزرو آنلاین و هزینه‌ها با مشتریان خود به اشتراک بگذارید ( برگرفته از سایت thimble).

5-فعالیت در صفحه‌های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی کسب‌ و ‌کار دی‌جی شما است. به‌راحتی می‌توانید با طرفداران خود ارتباط برقرار کنید و همچنین با مشتریان شبکه، در ارتباط باشید و کنسرت‌ ها و برنامه های آینده خود را تبلیغ کنید. برای این کار باید در صفحات فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک تاک و توییتر حضور داشته باشید و فعالیت کنید.  مخصوصا حالا که بازار تبلیغات و فعالیت در شبکه هایی مانند اینستاگرام داغ و تازه است ، بهتر است این فرصت را از دست ندهید چون میتوانید از این طریق هزاران یا حتی میلیون ها بازدید کننده و طرفدار داشته باشید .

شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی خود عکس‌ها، گیف‌هایی از خود در حال میکس و اجرا، عکس‌ها و فیلم‌های POV از جمعیت، پخش زنده هنگام اجرا را به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید ویدیوهایی به‌سبک آموزشی را در صفحات اجتماعی خود آپلود کنید و طرفدارن را در فرآیند نحوه ساخت میکس و نحوه اجرای خوبتان راهنمایی کنید.

اکثر دی‌جی‌های با تجربه تصویر بروشور یا پوستر اجرای کنسرت‌های آینده خود را در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند. همچنین می‌توانید پس از پایان اجرا، نام مشتریان خود را در استوری اینستاگرام خود تگ کنید و از آن‌ها نیز درخواست کنید که این کار را در صفحه خودشان انجام دهند و پیج کاری شما را در استوریشان تگ کنند تا مشتریان جدید و بیشتری صفحات اجتماعی شما را دنبال کنند. با این کار شما می‌توانید تعداد مشتریان زیادی جذب کنید و درآمدتان را بالا ببرید ( بر اساس سایت atouchofbusiness).

سخن پایانی

در این مقاله به 5 تا از بهترین روش‌های تبلیغات دی‌جی‌ها اشاره کردیم. شما می‌توانید با صرف 5 دقیقه زمان و خواندن این مقاله با این روش‌ها آشنا شوید و در کسب و کارتان تغییر و تحول ایجاد کنید و به‌سرعت در حرفه دیجینگ خود ترقی کنید.

ممنون که با ما همراه بودید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *