عمومی

چراغ کارگاهی و کاربرد آن

با ازدیاد صنایع،و همچنین افزایش واحدهاي صنعت و تولید و از طرف دیگر نياز بی شمار به بازده بالاتر جهت برطرف کردن احتیاجات مصرف‌كنندگان سبب میگردد كه  ساعات فعالیت و كار در مکان هاي بسته در طول شبانه روز افزایش یابد و زیادتر شود. در این صورت استفاده از نور مصنوعي  به مرور توسعه پیدا کرده است. در حال حاضر موضوع روشنايي و چراغ در خصوص كارگاه‌هاي صنعتي اهميتي ويژه ای پیدا کرده است. به دلیل اینکه کافی نبودن روشنايي در محل کار، علاوه بر ايجاد خستگي اعصاب، آسيب هاي جدی را ممکن است به کارگر وارد نماید. این در صورتی است که بر اساس آمارها بالای ۱۱% از کارگاههایی که در ایران فعال میباشند روشنایی مناسب را دارا نمی باشند.
اهمیت مسئله روشنایی و همچنین چراغ های کارگاهی در صنعت بسیار زیاد است  بدین خاطر که تاثیر مستقیمی را با سلامت کارکنان و بازدهی فعالیت آنان داشته که بایستی به روشنايي و كاربرد اصول فني در آن توجه ویژه ای را داشت.

چراغ های کارگاهی در واقع از محصولاتی میباشند که در سوله ها و کارگاهها دارای کاربرد میباشندکه منبعی برای تامین روشنایی نیز میباشد. چراغ های کارگاهی دارای ویژگی‌های خاصی میباشند که آنها را از دیگر چراغ‌های قابل استفاده در سایر محیط ها تفکیک می نماید .

این چراغ همان‌طور که از نامش پیداست، در اماکن صنعتی مانند سوله ها، کارگاه ها، کارخانه‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای استانداردهای لازم مانند جنس بدنه، کلاس محافظتی(IP)، عملکرد و دیگر ویژگی‌های استاندارد می‌باشد.

چراغ‌های کارگاهی تنوع زیادی در مدل دارند که در مدل‌های گوناگون با سایز و ابعاد مختلفی نیز طراحی و تولید میشوند. در تولید چراغ‌های کارگاهی از مواد مرغوب و با کیفیت درجه اول  استفاده میگرددکه برای استفاده در شرایط محیطی دشوار که دارای مواد شیمیایی و دود و غبار هستند در نظر گرفته شده است.

چراغ های کارگاهی در حقیقت از مهمترین تجهیزات روشنایی در فعالیت های صنعتی میباشند که مصرف برق بسیار کمی دارد. اصلی ترین علت در خصوص استقبال کارگاهها و کارخانجات از چراغ های کارگاهی ، همین  موضوع مصرف پایین برق میباشد.
در حقیقت کیفیت و مقدار روشنایی در کارخانجات و کارگاهها به مسئله ای جدی و نیز حائز اهمیت مبدل شده است که در حال حاضر هیچ کارخانه ای بدون سیستم روشنایی صنعتی قوی قادر به فعالیت مطلوب نمیباشد.چراغ های کارگاهی و روشنایی صنعتی بایستی عاملی بمنظور افزایش بهره وری تولید باشد.

مسئله حائز اهمیتی که در این خصوص وجود دارد این است که مدیران کارخانه ها بایستی بدانند که قابلیت های دیگر چراغ صنعتی ال ای دی میباشد. چراغ کارگاهی ال ای دی بسیسار کم حرارت تولید کرده و از این رو می توان تنوع های زیادی را در طراحی آنان داشت. زاویه پخش نور در چراغ کارگاهی ال ای دی را میتوان کنترل کرد. تنها کفایت میکند که یک سوله بزرگ صنعتی را فرض کنید که جهت صرفه جویی در هزینه ها می خواهد از یک سیستم روشنایی صنعتی عمومی برای کل سوله و یک سیستم روشنایی صنعتی موضعی برای برخی از مهمترین بخش های تولید بهره ببرد. زاویه پخش نور در اینجا بسیار حائز اهمیت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *