عمومی

نحوه ی نصب چراغ پنلی تو کار

آموزش نصب چراغ پنلی (سقفی) توکار

نام دیگر چراغ سقفی ، پنل سقفی می باشد. چراغ های توکار همان گونه که از نامش مشخص است درون کار نصب می شوند و ما تنها بخشی از چراغ را می بینیم و بیش از نیمی از چراغ درون کار می باشد. مهم ترین علت به منظور استفاده از چراغ توکار ، زیبایی این چراغ ها می باشد. همچنین به دلیل اینکه بخشی از چراغ درون کار می باشد در قسمت بیرون کار فضای کمتری را اشغال می کند و در نتیجه نصب و تعویض آن آسان تر صورت می گیرد. چراغ های توکار در انواع گوناگونی از لحاظ وات ، میزان روشنایی ، سایز، کاربرد و … ساخته می شوند که با توجه به نیاز مصرف کننده از آنها استفاده می شود.

کاربرد چراغ های توکار و نحوه نصب آنها

  • سقفهای رابیتس

این سقف نوعی از سقفهای کاذب می باشد که به وسیله نبشی میلگرد و رابیتس و … تولید می شود و بعد از تمام شدن بر روی آن با گچ پوشانده می شود.

طریقه نصب : در این نوع سقف ها باید پیش از بستن رابیس و گچ کاری ، لوله کشی برق چراغ ها صورت گیرد و برای چراغ ها غلاف نصب شود.

  • سقفهای کناف

این نوع سقف ها بسیار سبکتر از رابیتس می باشند و جنس آنها از تایل گچی است .این سقفها به وسیله سازه فلزی نصب می شوند.

طریقه نصب : در این نوع سقف ها باید پیش از اتمام کار نصابان کناف ، لوله های روشنایی و برق قرار گیرند، به دلیل اینکه بعد از اتمام کار دسترسی به بالای سقف امکان پذیر نمی باشد . به منظور نصب به وسیله گردبر ، اندازه چراغ را بر روی سقف توسط متر تراز لیزری در می آوریم. لازم به ذکر است در صورتی که نوع سقف از مدل 60*60 باشد، بعد از اتمام کار به بالای سقف کناف دسترسی داریم.

  • سقف های آجری

روش نصب : به منظور قرار دادن چراغ در این نوع سقف، لوله و سیم از بالای سقف عبور داده می شود و طبق سایز و ابعاد چراغ لوله pvc قرار داده می شود.

  • سقف های فلزی (کامپیوزیت و فلزی)

شیوه نصب : در این مدل سقف ها به علت اینکه محکم و قوی می باشند باید به وسیله ابزار مطلوب (گرد بر ،فرز،دستگاه برش ) برش کاری شود.

  • سقف mdf

طریقه نصب: توسط گرد بر و دستگاه برش ام دی اف برش کاری می شوند.

  • سقهای موزاییکی یا سرامیکی

روش نصب : باید مکان قرار گیری چراغ به نصاب گفته شود تا در هنگام نصب ، برشکاری به وسیله نصاب سقف صورت گیرد.

برای مثال می خواهیم آموزش نصب 5 چراغ سقفی توکار 30 وات را بر روی سقف ورق فلزی بیان کنیم:

اندازه فریمی که می خواهیم نصب کنیم 21.5cm می باشد در نتیجه این ابعاد را به وسیله فرز و متر بر روی ورق به وجود می آوریم. سپس به کمک متر فاصله میان چراغها را اندازه می گیریم و برای سایر چراغها نیز برش کاری می کنیم. به منظور سیم بندی چراغها در صورتی که بخواهیم تمام چراغها با هم روشن شوند (یک پل) می باشد. سپس به منظور نصب چراغها ، آنها را به پاورها متصل می کنیم و گیره های هالوژن را جای گذاری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *