تالار

ویژگی‎های یک مدیر تالار کاردان

مدیریت یک تالار کار آسانی نیست. چرا که پشت اسم پر طمطراق مدیریت، هزاران وظیفه و مسئولیت وجود دارد که خیلی‎ها نسبت به آن بی اطلاع هستند. این در حالی است که یک مدیر تالار برای برندسازی تالار باید به آنها واقف باشد.  در صورت قصور در هر بخش، اعتبار تالار از بین خواهد رفت. در نظر خیلی از افراد مدیر تالار کسی است که صرفا در دفتر مدیریت خود در تالار و یا باغ تالار می‎نشیند تا مشتری برای رزرو تالار به آنجا رود. سپس برگه‎های قرارداد را مقابل او قرار داده تا با یک امضا کار تمام شود. اما در واقع کار به این آسانی‎ها نیست. تا زمانی که کسی جای شما به عنوان یک مدیر تالار قرار نگیرد، متوجه سختی‎های آن نخواهد شد.

 

از مدیریت تالار تا خروس جنگی

در ابتدا بد نیست یادی کنیم از فیلم سینمایی خروس جنگی با بازی رضا عطاران و مریلا زارعی. در این فیلم رضا عطاران تالاری دارد که در پی آن هزاران کار و گرفتاری برای او به وجود آمده است. اما همسر او تصور می‎کند که مدیر یک تالار بودن به مراتب آسان‎تر از مسئولیت‎های یک خانم در منزل است. به همین دلیل مدتی جای خود را عوض می‎کنند. نتیجه را هم خودتان در سریال ببینید. چرا که این فقط بخشی از کارها و مسئولیت‌‎ها بوده که به معرض نمایش قرار داده شده است.

در کنار مسئولیت‎های عمومی هر تالار، یک مدیر برای آنکه در کار خود تبدیل به یک ستاره شود، باید دارای ویژگی‎های برجسته‎ای باشد. ما در این مقاله سعی داریم که شما را به عنوان یک مدیر تالار با بخشی از مسئولیت‎های عمومی و همچنین ویژگی‎هایی که شما را تبدیل به فردی لایق در کسب و کار خود می‎کند، صحبت کنیم. لطفا تا پایان این مطلب، همراه ما باشید.

 

مسئولیت‎های عمومی یک مدیر تالار

یک مدیر تالار به صورت عمده وظایفی را بر عهده دارد که باید توانایی انجام تک تک آنها را به صورت کامل داشته باشد. چنین فردی در صورت وظیفه‎شناسی می‎تواند مراسمی خاطره انگیز را در تالار خود برگزار کند. اما این وظایف شامل چه چیزهایی می‎شود؟

 

  • هوای کارمندان و پرسنل خود را داشته باشید.

توجه داشته باشید که یک مراسم بدون همکاران و پرسنل تالار شما، امکان برگزاری نخواهد داشت. پس لازم است که تا جای ممکن هوای آنها را داشته باشید. کارمندی که کار خود را با دلخوشی انجام می‎دهد، میتواند حس مثبت خود را به مهمانان در یک مراسم منتقل نماید.

  • برای هر بخش، سرپرست داشته باشید.

قبول کنید که شما به تنهایی نمی‎توانید همه ابعاد کار را نظارت کنید. لذا باید برای هر بخش از کار سرپرستی داشته باشید تا تمامی امور به صورت کاملا منظم پیش رفته و خیال شما بابت تمام بخش‎ها راحت باشد. مثلا سرپرستی برای رسیدن به فضای بیرونی تالار، سرپرست خرید، سرپرست نظافت بخش داخلی و …

 

  • بهترین‎ها را در تالار فراهم کنید.

برای موارد مصرفی در تالار، بهترین اقلام را تهیه کنید. چرا که تهیه متریال بی‎کیفیت، قطعا به چشم مهمانان خواهد آمد. پس بهتر است با خساست در این بخش خداحافظی کنید و با خرید با کیفیت تمامی اقلام، اعتبار تالار خود را حفظ نمایید.

 

  • یک قدم از مشتریان خود جلوتر باشید.

همواره نیازهای اولیه افراد در مراسم را بدانید. شما باید به صورت مداوم در حال بررسی انواع مراسم و امکانات آن باشید. همیشه باید نیازهای مشتریان خود را پیش از به زبان آوردن، بدانید و به آن آگاه بوده و پاسخی درخور برای آن داشته باشید.

 

  • صفر تا صد نیازها را پشتیبانی کنید.

چه فرقی می‎کند که مشتری برای چه مراسمی به تالار شما مراجعه کرده است. این مهم است که مدیر تالار بتواند نیازهای مشتری خود را به درستی بشناسد و آنها را رفع کند. از دی جی برای مراسم عروسی گرفته تا مداح برای مراسم عزا، از میز تولد گرفته تا پارچه‎های آبی صورتی برای مراسم تعیین جنسیت نوزاد، برای هر نیازی باید آمادگی کافی داشته باشید. اگر زرنگ باشید، حتی می‎توانید با خدمات ویژه خود در ذهن کاربر، نیازهایی را ایجاد کنید. این به توانایی شما بستگی دارد.

 

  • به روز باشید.

زمانی از تالارها صرفا برای مراسم عقد و عروسی استفاده می‎شد. تا همین چند سال پیش، مراسم چهلم درگذشتگان در مساجد و تکیه‎ها و حسینیه‎ها برگزار میشد و حتی سرو غذا  هم در همین اماکن صورت می‎گرفت. اما در حال حاضر، از تالارها برای یادبود درگذشتگان، مراسم نامزدی و حنابندان و عقد و عروسی هم استفاده می‎شود. مراسم جدیدی هم که به تازگی مد شده، مراسم تعیین جنسیت فرزند است که در تالار برگزار می‎شود. با همین اطلاعات باید امکانات ویژه هر کدام از این مراسم را در تالار خود فراهم کنید.

و اما ویژگی‎های یک مدیر تالار کاردان

هر مدیر سنتی تقریبا با مواردی که تا الان به آن اشاره شد، آشناست. البته مورد آخر برای بسیاری از مدیران همچنان تعریف نشده است. ما در این مقاله سعی کرده‎ایم تا بر اساس استانداردهای موجود، موارد را بررسی و جمع‎آوری کنیم. اما در ادامه به مسئولیت‎های دیگر یک مدیر تالار موفق خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که قرار نیست همه مدیران این ویژگی‎ها را داشته باشند. فقط تعدادی از افراد که روحیه رهبری و مدیریت دارند، می‎توانند تبدیل به یک مدیر تالار همه چیز تمام شوند. اما این موارد شامل چه چیزهایی می‎شود؟

 

  • از مدیریت زمان چه می‎دانید؟

مفهوم منظم بودن و انجام کارها طبق اصول از پیش تعریف شده، سال‎هاست که در علم مدیریت منسوخ شده است. هر مدیر تالاری باید با مفاهیم به روز مدیریت زمان آشنایی داشته باشد. مولفه‎های مدیریت زمان، کارها را در تالار دسته‎بندی می‎کند. در پس هر دسته‎بندی، کارها هوشمندانه‎تر از قبل صورت می‎گیرد. زمان را از دست ندهید و از همین امروز مطالعه در این زمانه را آغاز کنید.

  • کمی روانشناسی بخوانید.

یک مدیر تالار با ارباب رجوع در ارتباط است. کار شما یک کار دفتری روتین نیست که هر روز کارهایی را طبق اصول انجام دهید. شما هر روز با مشتریان مختلف روبرو خواهید شد. هر مشتری روحیه خاص خود را دارد. هر تیپ شخصیتی، رفتار ویژه خود را طلب می‎کند. این شما هستید که به عنوان یک مدیر تالار می‎بایست با انواع تیپیکال‎های شخصیتی آشنا باشید.

 

  • مدیر مارکتینگ استخدام کنید.

این یک هزینه اضافه نیست، بلکه از الزامات دوران کنونی در تمامی کسب و کارهاست است. شما باید برای تالار خود یک وب‎سایت داشته باشید. یک وب‎سایت شیک که کاربران با یک سرچ ساده در گوگل شما را پیدا کنند. تالار شما باید در شبکه‎های اجتماعی به صورت مستمر فعالیت داشته باشد. همه این کارها را به دست یک مدیر مارکتینگ خوب بسپارید. کسی که صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ را به همراه برندسازی برای تالار شما انجام دهد. یک چنین فردی بلاگرها را به مناسبت‎های مختلف به تالار شما می‎آورد. حضور سلبریتی‎ها در انواع مراسم رونمایی و همایش‎ها باعث می‎شود که نام تالار شما بر سر زبان‎ها بیفتد. پس تعلل نکنید و برای تحقق تمامی موارد گفته شده، آگهی استخدام یک مدیر مارکتینگ را در سایت‎های مرتبط درج کنید.

  • تغییر دکوراسیون، روحی تازه به تالار شما می‎دهد.

هر چند سال یکبار تغییرات عمده در تالار خود دهید. تجهیزات تالار را به‎روز کنید. از ظرف و ظروف و اکسسوری‎ها گرفته تا تجهیزات نورپردازی و صدا. اینها در ابتدا برای شما هزینه‎هایی خواهد داشت. اما در طول زمان متوجه خواهید شده که مشتریان ثابت پیدا خواهید کرد. چرا که مشتریان می‎دانند مراسم آنها در مقایسه با مراسم سال پیش اقوام در همین تالار، تفاوتهای زیادی به لحاظ بصری خواهد داشت.

 

  • مدیریت بحران را فراموش نکنید.

هر مراسمی می‎تواند چالش‎هایی را به همراه داشته باشد. اصولا در هر جا که افراد زیادی جمع شوند، امکان بروز اتفاقات پیش‎بینی نشده دور از انتظار نیست. شما به عنوان یک مدیر تالار باید رفتار مناسب را در زمان بحران بلد باشید. چرا که این شما هستید که در صورت بروز هرگونه چالش و برخورد، باید توانایی خاتمه دادن به آن را به عنوان یک فرد بی‎طرف داشته باشید. به قول قدیمی‎ها، کدخدامنشی را خوب یاد بگیرید.

 

  • از فضای تالار خود بهینه استفاده کنید.

خیلی از افراد به دلایل مختلف، تمایلی به برگزاری مراسم عروسی ندارند. به همین دلیل به انجام عکاسی فرمالیته راضی هستند. در این شرایط عروس و داماد لباس پوشیده و درست مانند یک عروس و داماد در یک شب عروسی، به فضای مناسبی برای عکاسی می‎روند. تالار شما می‎تواند فضای مناسبی را برای عکاسی فرمالیته ایجاد کند. این هوشمندی شماست که از هر شرایطی به نفع تالار خود استفاده نمایید.

کلام آخر

شما فقط یک مدیر تالار نیستید. شما ضامن برگزاری مراسمی هستید که برای میزبان دارای اهمیت زیادی است. همچنین در صورت رضایت مهمانان، می‎توانید امید به برگزاری مراسم بیشتر برای آنان داشته باشید. فقط کافیست که بخواهید از قالب یک مدیر تالار منفعل بیرون آمده و تبدیل به یک مدیر پویا شوید. تغییر و تحول سخت است. اما مشاهده نتیجه کار، خستگی آن را از تن بیرون خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *