دی جی

جذابیت های شغل دیجی

در جامعه امروزی، دیجی ها رهبران بلامنازع صنعت موسیقی هستند. افرادی که به کنسرت های مختلف می روند میتوانند تبلیغات دیجی ها را در شهرها و تالار های مختلف ببینند. دیجی ها سرفصل های شروع یک رویداد شاد یا کنسرت های بزرگ هستند. مثلا وقتی فردی به لاس وگاس سفر می‌کند، متوجه می‌شود که تقریباً تمام هتل‌ها دیجی‌های دائمی دارند و بیلبوردهایی وجود دارد که خدمات آنها را در سرتاسر شهر تبلیغ می‌کنند. برخی از مردم فکر می‌کنند دیجی به استعداد موسیقی نیاز ندارد، اما اینطور نیست. اگر می خواهید مردم را هیجان زده کنید، باید قبل از هر چیز بدانید که چرا سراغ شغل دیجی آمده اید.

روزهایی که مردم گزینه های انتخابی کمی برای آینده خود داشتند و تمایلی به انتخاب رشته های تحصیلی غیر سنتی نداشتند، مدت هاست گذشته است. اولویت‌های مردم در دهه گذشته تغییر کرده است و آنها به طور فزاینده‌ای در هنگام تصمیم‌گیری در مورد شغل، علایق خود را بر ملاحظات مرسوم در اولویت قرار می‌دهند.

چند مورد از جذابیت های شغل دیجی

اگر درک عمیقی از موسیقی دارید و می خواهید دیدگاه منحصر به فرد خود را در مورد این ژانر با مخاطبان به اشتراک بگذارید، شغل دیجی بودن برای شما عالی است. دیجی شخصی است که درک درستی از موسیقی دارد و ژانرهای مختلف را به منظور سرگرم کردن مخاطب با هم ترکیب می کند. اما در ادامه برای شما توضیح می دهیم که چرا شغل دیجی بودن جذاب است. در واقع چه جذابیت هایی در این شغل وجود دارد که جوانان را به سمت خود می کشاند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ترکیب سرگرمی با کار الهام بخش است.

دیدن دیجی هایی که به وضوح عاشق موسیقی هستند و می توانند با انجام کاری که دوست دارند امرار معاش کنند الهام بخش است. به عنوان یک دی جی، می توانید روزهای خود را صرف کارهایی کنید که از آن لذت می برید، که باعث می شود بهره وری بیشتر و استرس کمتری داشته باشید.

خودتان رئیس خودتان هستید.

دیجی بودن به این معناست که رئیسی بالای سرتان نیست که به شما بگوید چه کنید. به این شکل استرس کمتری را در موقع اجرا خواهید داشت. کسی نیست که به شما بگوید چه کنید و یا چه نکنید. این از جذابیت های شغل دیجی بودن است. در واقع شما از هیچکس به جز خودتان فرمان نمی برید. در این خط شغلی، فردیت خود را بیان می کنید. از خلاقیت خود استفاده کرده و دائماً خود را به چالش می کشید.

یک نمایش برای مردم اجرا می کنید.

دوران دیجی بودن در پشت صحنه مدت هاست که گذشته است. در حال حاضر شما می توانید تمام هیجان موجود در جو سالن و تالار را به همراه میهمانان و شرکت کنندگان تجربه کنید. شما کار خود را انجام می دهید و پول دریافت می کنید. علاوه بر این تاثیر مثبتی روی سلامت روانی خود می گذارید. چرا که خود را در معرض هیجان با نیروی  مثبت قرار داده اید. در نتیجه، در توانایی‌های خود اطمینان بیشتری خواهید داشت و در مقابل تماشاچیان راحت‌تر اجرا خواهید کرد. در این حالت شنوندگان می خواهند در مورد شخصی که پشت عرشه نشسته بیشتر بدانند.

به راحتی به رسمیت شناخته می شوید.

در بسیاری از شغل ها شما دچار آزمون و خطا می شوید. اما به عنوان یک دیجی اگر فقط یک اجرای موفق داشته باشید اعتبار بسیاری را برای خود می خرید. در پی آن، لذت و شهرت به سرعت پخش آهنگهایتان به دنبال شما روانه خواهند شد. اگر مردم از مجموعه‌های شما لذت می‌برند و به موسیقی شما پاسخ مثبت می‌دهند، شما ارتباط قوی با جمعیت برقرار کرده‌اید و به عنوان یک دیجی حرفه ای در بین مردم مطرح خواهید شد.  هیچ چیز بهتر از احساس موفقیت ناشی از تایید شدن به خاطر توانایی ها و تلاش های شما نیست.

شبکه سازی برای شما در دسترس خواهد بود.

برای موفقیت به عنوان یک دیجی، شبکه سازی بسیار مهم است. مسئله ای که شغل دیجی ها را جذاب می کند. بیرون رفتن در شب‌های مختلف و پخش طیف وسیعی از موسیقی به شما امکان می‌دهد با افراد مختلف از طیف‌ها و فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. هرچه با افراد بیشتری از حوزه‌های دیگر ارتباط برقرار کنید، احترام و فرصت‌های بیشتری برای شما پیش خواهد آمد.

در یافت هدیه و پول یک مورد معمولی است.

آیا از دریافت پول اضافه و هدایا لذت می برید؟ البته که بله. اگر کارت‌هایتان را به‌عنوان دیجی خوب انجام دهید، می‌توانید نوشیدنی‌ها، تی‌شرت‌ها، هزینه‌های کاور، تجهیزات، و سایر هدایایی را از سالن‌ها و همچنین امتیازاتی مانند صندلی ترجیحی و دسترسی زودهنگام به رویدادها را به دست آورید.

دیجی ها در چشم توده ها جذابیت دارند.

اینکه کسی در غرفه دیجی بایستد و جریان یک مهمانی را هدایت کند، وزن بصری و فرهنگی قابل توجهی را به همراه دارد. خواه و یا ناخواه شما به عنوان یک دیجی در معرض دید و توجه قرار خواهید گرفت. همه انسانها به دنبال دیده شده و کسب احترام از طریق شغلشان هستند. علاوه بر پول خوبی که می توانید با مهارت خود در این کار به دست آورید جذابیت بصری شما نیز در نعرض عموم قرار خواهد گرفت. پس در مجالس و تالار ها  شخص محترم و جذابی باشید.

نیاز به رعایت هیچ نوع کد لباسی نیست.

پوشیدن یونیفرم یکی از ظالمانه ترین کارهایی است که می توان به فردیت یک فرد تحمیل کرد. به عنوان یک دی جی، شما این فرصت منحصر به فرد را دارید تا خود را به گونه ای بیان کنید که مورد استقبال و انتظار مخاطبان شما باشد. نحوه ارائه و لباس پوشیدن شما در کنسرت و اجرا به اندازه خود موسیقی مهم است.

این شغل اساساً یک تعطیلات با حقوق است.

در یک شب جمعه خوب، بیرون می روید و کارهایی را طبق معمول به صورت روتین انجام می دهید.  اما در نهایت و در روز تعطیل پول بیشتری نسبت به قبل دارید. برخی افراد «شغل» را کاری تعریف می کنند که هرگز به صورت رایگان انجام نمی دهند. دیجی بودن یک علاقه است، نه یک حرفه و امتیاز خوبی است که در ازای زحمات خود پول دریافت کنید.

جذابیت تبادل موسیقی بالاست.

سم واکر، نیمی از دوتای موفق واکر و رویس، گفته است که « ملاقات با افرادی از سراسر جهان که عشق مشترکی به موسیقی دارند، بهترین و جذاب ترین بخش شغل او به عنوان دیجی است. این مسئله پیش پا افتاده است، اما بسیار واقعی است. به‌عنوان دی‌جی، فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم در مورد این یا یک جمله مشابه به توافق برسیم.

اشتراک گذاری موسیقی بین دوستان صورت می گیرد.

هیچ چیز بهتر از این نیست که با گروهی از نزدیکترین دوستان خود در زمین رقص رها شوید. کیو برنز وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی را در مورد دیجی بودن بیشتر دوست دارد، پاسخ داد:

“هر زمانی که با دوستان همفکرم صحبت می کنم. زمانی که یک موسیقی را برای دوستان نزدیکم اجرا می کنم. من همیشه دیجی بهتری هستم وقتی که یک فرد همفکر در اتاق داشته باشم تا هر دو از اجرا لذت ببریم.

تاثیر گذاشتن بر مخاطب جز اصلی است.

به گفته درک مارین، دی‌جی بین‌المللی Tech House، بهترین بخش دی‌جی بودن، «لحظه‌ای است که تمرکز و اعتماد کامل جمعیت را داشته باشید». وقتی به نظر می رسد که همه اطرافیان شما ناپدید شده اند و شما متوجه می شوید که کاملاً ناپدید شده اید. این به معنای حضور در لحظه است. زمانی که همه چیز در یکدیگر ادغام می شوند.  در این موقع است که بخش جذاب کار دیجی ها یعنی ایجاد کاتارسیس در مخاطبان شروع می شود.

تاثیرگذاری فرهنگی بیشتری دیده می شود.

دی جی ها راه را برای تغییرات بسیاری در فرهنگ عامه از جمله در موسیقی، فناوری، مد و رقص هموار کرده اند. آنها این پتانسیل را دارند که در زمینه های مختلف به غنی سازی فرهنگی کمک کنند.

در پایان:

در این مقاله در مورد جذابیت های شغل دیجی بودن با شما صحبت کردیم. آگاه باشید که اگر قلبا علاقه ای به این شغل ندارید هیچکدام از موارد ذکر شده برای شما جذاب نخواهد بود. پس قبل از انتخاب شغل دیجی خوب فکر کنید. بدانید که در تمام کارها سختی و مشکلات وجود دارد. اما نقاط جذابی نیز هست که شما را به ادامه کار ترغیب می کند. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *