نورپردازی

از سیستم‌های نورپردازی چه می‌دانید؟

در اینجا سوالی که از شما داریم این است که از سیستم نورپردازی چه می دانید؟

نورپردازی علاوه بر روشنایی فضا دارای ویژگی های دیگری هم میباشند و فقط به روشن کردن محیط رضایت نمی دهند. لحاظ کردن ویژگی‌های نور در افزایش کیفیت در معماری دارای اهمیت بسزایی میباشد. بمنظور داشتن خانه و یا محل کاری زیبا و شیک، نباید از عنصر نور و نورپردازی رد شد و آن را ندید بایستی به آن اهمیت داد چرا چون که در دنیای امروزی ، نور و نورپردازی محیطی عنصر حیاتی و اساسی در دکوراسیون خانه و محل کار به شمار می آید. اگرچه که هزینه‌های زیادی که برای ساخت معماری‌های تزئینی صرف میشد جای خود را به خرید و انجام نورپردازی داده است. در اکثر نورپردازی‌های مصنوعي،‌ نور فقط در مرکز سقف متمركز شده و نور كمتري به ديوارها میتابد كه اين موضوع سبب كوچكتر نشان دادن فضاي اتاق میگردد.

سیستم­های غشايی  تقریبا چندین دهه است که به خاطر ويژگی­های خاص خود در صنعت ساختمان موردتوجه قرارگرفته است. اين سازه­ ها این امکان را دارند تا به‌عنوان پوششي براي بناها، زمین­های بازي، باغ‌ها، تراس‌ها، پارکينگ­ها باشند و یا اینکه با نورپردازي خلاقانه شبیه به يک فضاي شهری مطلوب و شاخص نمایان شوند.

سازه پارچه ای چیست؟ مصالح استفاده شده در اين نوع سازه­ ها اغلب پارچه‌ای چه از لحاظ زیبایی‌شناسی. چه از لحاظ عملکرد با تمام مصالح متعارف و متداول در صنعت ساختمان فرق دارند. سازه‌های کششي به دلیل ویژگی های فيزيکي و شکل هندسی­شان نيز از سایر سازه ها جدا هستند. و قابلیت این را دارند تا به‌عنوان سازه‌های دائم، موقت يا با قابليت جابجايي بکار گرفته شوند. اين سازه‌ها سبک وزن بوده، و زيبا، نيمه شفاف و  داراي طول عمر زبالا هستند و اغلب دارای جنبه اقتصادي می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *