دی جی

5 توصیه که دیجی ها را قوی تر می کند

اگر بخواهید از انبوه دیجی ها که با آنها رقابت می کنید متمایز شوید چه می کنید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا مجموعه مهارت های دیجی خود را منحصر به فردتر کنید؟

بیایید به چند روش برای بهبود میکس های خود نگاه کنیم و چند ویژگی که بسیاری از دیجی ها فاقد آن هستند را اضافه کنیم. همچنین به برخی از اشتباهات رایج دی جی که توسط افراد مبتدی و حرفه ای مرتکب شده اند اشاره خواهیم کرد.

قبل از هر چیز:

شما باید به محض اینکه بدانید کجا قرار است اجرا کنید، آماده سازی را شروع کنید. فهرستی از همه چیزهایی که برای این مجموعه خاص نیاز دارید تهیه کنید. همچنین، آماده سازی کامل برای هر اجرا در آینده را به عادت معمول خود تبدیل کنید.

باید از انتظارات مخاطب و همچنین دوره زمانی که برای آن اجرا دارید آگاه باشید. در صورت مواجهه با جمعیت ، موسیقی مناسب و همچنین چندین نسخه پشتیبان تهیه کنید.

موسیقی خود را در پوشه‌ها مرتب کنید تا پیدا کردن آنچه می‌خواهید اجرا کنید آسان شود. حتی می توانید یک لیست پخش را فقط برای آن اجرا ایجاد کنید. اگر یک لیست پخش از آهنگ هایی داشته باشید که به خوبی با هم هماهنگ می شوند، لازم نیست در زمان اجرا حدس بزنید که کدام موسیقی را پخش کنید.

اختلاط هارمونیک یا میکس در کلید را بیاموزید

این چیزی است که تعداد کمی از دیجی ها به آن توجه می کنند. با این حال، این چیزی است که پتانسیل آن را دارد که صدای میکس های شما را کاملاً تغییر دهد.

اگر با لپ تاپ میکس می کنید، به خاطر داشته باشید که اکثر نرم افزارهای میکس دیجی ابزاری دارند که هر یک از آهنگ های شما را تجزیه و تحلیل می کند. سپس کلید آهنگ در مجموعه موسیقی شما فهرست می شود. برخی از نرم افزارهای دیجی مانند Recordbox حتی می توانند کلیدهای مربوطه را در لیست پخش شما نمایش دهند. مطمئن شوید که جریان مسیر خود را از قبل برنامه ریزی کرده اید و سعی نکنید آن را در هنگام اجرا انجام دهید.

حتی اگر از نرم‌افزار استفاده می‌کنید، دانستن آهنگ‌هایتان هنوز هم حیاتی است. فقط به این دلیل که دو آهنگ در یک کلید قرار دارند، تضمین نمی کند که آنها با هم در میکس صدای خوبی ایجاد کنند.

اکثر دیجی ها هر موسیقی را بدون در نظر گرفتن هارمونی، در میکس می‌زنند. البته تا زمانی که بیت مچ باشد، این موضوع اهمیتی ندارند.

اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، صداهای مشابه را امتحان کنید. برخی از طبل های ضربه زدن یا الگوهای درام ضربه ای با هم خوب کار نمی کنند. برخی دیگر به قدری نرم با هم ترکیب می شوند که تشخیص این دو آهنگ از یکدیگر دشوار است.

وقتی می‌توانید دو آهنگ را بی‌عیب و نقص ترکیب کنید و هیچ‌کس نتواند بگوید آهنگ‌ها تغییر کرده‌اند، متوجه خواهید شد که این مانع را از بین برده اید.

زیاد با فیدرها سر و کار نداشته باشید.

بازی با فیدرهای بالا و فشار دادن مداوم آنها با ضرب و سپس برش به آهنگ بعدی در حالی که آواز هنوز در حال پخش است، یکی از بدترین کارهایی است که برخی از دیجی ها انجام می دهد. چرا آواز را حذف می کنید و آن را با یک مشت طبل توخالی جایگزین می کنید؟

هنگام گوش دادن به یک میکس ضبط شده، این باید یکی از بدترین چیزهایی باشد که می توانید بشنوید. البته که شنیدن این نوع موزیک می تواند در باشگاه ورزشی کارآمد باشد. اما به یاد داشته باشید؛ زمانی که این کار بدون دلیل انجام شود، ممکن است به عنوان آماتور شناخته شوید.

سعی کنید میکس های خود را ضبط کنید. سپس آنها را برای دیگران پخش کنید. ببینید بازخورد آنها در مورد موسیقی که می شنوند چیست؟ این می تواند به شما در بهبود میکس هایتان کمک کند. پس برای این کار وقت بگذارید.

اجرا در انواع ژانرها را بیاموزید

این موثرترین تکنیک برای شروع اجرای کنسرت است. ترکیب تنها یک نوع موسیقی ممکن است فرصت های رزرو شما را محدود کند. از طرف دیگر، می تواند خلاقیت شما را نیز خفه کند و مانع پیشرفت شما شود. هر ژانری چیزی منحصر به فرد برای ارائه دارد و چالش جدیدی را به همراه خواهد داشت.

سعی کنید تا حد امکان ژانرهای مختلف را با هم ترکیب کنید. آنها ممکن است مورد علاقه شما نباشند، اما سطح میکس و مهارت شما را بهبود می بخشند. به‌علاوه، با بزرگ‌تر شدن فهرست ژانرهای شما، می‌توانید پیشنهاد کاری بیشتری دریافت کنید.

خودتان موسیقی بسازید.

یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده برای بهبود عملکرد خود این است که موسیقی خود را برای اجرا در مجموعه‌های دیجی خود تولید کنید. اگر از دیجی بودن و موسیقی لذت ببرید و جنبه خلاقانه ای داشته باشید، احتمال اینکه وارد کار تولید شوید وجود دارد.

لازم نیست مبالف هنگفتی برای ساخت و یا حتی استخدام یک استودیو خرج کنید. با ابزارهایی مانند FL Studio، Ableton live، و Cubase، می توانید یک آهنگ کامل را در رایانه شخصی، مک یا لپ تاپ خود ایجاد کنید.

این نرم افزارها به شما این امکان را می دهند که تنها در چند روز کل آهنگ ها را ایجاد کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که آهنگ را در اجرای دیجی خود بگنجانید. شما می توانید با واکنش و بازخورد جمعیت قضاوت کنید که چقدر خوب عمل می کنید.

درک چگونگی خواندن یک مود جمعیت

توانایی خواندن روحیه  و مود جمعیت چیزی است که بسیاری از دیجی ها نادیده می گیرند. شما باید بیاموزید که چگونه مخاطب را به حرکت درآورید و چگونه به عنوان دیجی با جمعیت درگیر شوید. همچنین در مورد زبان بدن جمعیت مطالعه کنید.

این توانایی مهم دیجی را نادیده نگیرید. این به همان اندازه میکس حیاتی است و تسلط بر آن به شما کمک می‌کند تا دنبال‌کنندگان بیشتری داشته باشید. مردم نیز شما را راحت تر به یاد خواهند آورد. و می خواهند دوباره اجرای شما را تماشا کنند.

در پایان:

به یادگیری مهارت های جدید دیجی ادامه دهید. بسیاری از دیجی ‌ها پس از یادگیری اولیه در اتاق خود، برای افزایش سطح مهارت خود وقت نمی‌گذارند. بدانید دیجی هایی که برای یادگیری مداوم تلاش می کنند بسیار موفق تر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *