دی جی

4 انتظاری که مهمان ها از دی جی دارند

نقش دی جی در مراسم عروسی چیست؟

یک دی جی عروسی باتجربه می تواند چیزی بیش از پخش آهنگ های رقص در مراسم را انجام دهد. دی جی در مراسم عروسی، ممکن است مهمانی را به اوج برساند یا برای شرکت کنندگان در مراسم تجربه ای کسل کننده را رقم بزند. موسیقی پخش شده در مراسم و پذیرایی بسیار مهم است. به همین دلیل، مهم است که بدانید قبل از تصمیم گیری نهایی از دی جی عروسی خود باید چه انتظاراتی داشته باشید.

به مواردی که در ادامه این مقاله اشاره خواهیم کرد، فکر کنید و دوباره بررسی کنید که دی جی انتخابی شما واقعاً می تواند آنچه را که انتظار دارید، برآورده کند؟ این استانداردها می توانند به عنوان معیار برتری برای انتخاب یک دی جی حرفه ای در نظر گرفته شوند.

یک دی‌ جی حرفه‌ ای ترکیب مناسبی از آهنگ‌ ها، رقص‌ ها و فعالیت‌ های شاد را می‌ شناسد تا بتواند با استفاده از این مهارت، مهمانی را در سطح یک پذیرایی قوی نگه دارد. یک دی جی ماهر می تواند جشن عروسی را به یک شب به یاد ماندنی تبدیل کند. او قادر خواهد بود تا جشن را هدایت کند و همه را برای رقصیدن به سکو بیاورد.

هنگام انتخاب یک دی جی عروسی، باید به دنبال چه چیزی باشید؟
یک دی جی حرفه ای، عملکردش را برای عروس و داماد تنظیم می کند. او می‌ داند که شما به او اعتماد می کنید تا در یکی از مهم‌ ترین روزهای زندگی‌ تان، خاطراتی به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند. اگر دی‌ جی در مورد درخواست‌ های شما تردید دارد، باید این موارد را با شما به اشتراک بگذارد تا زمانی که متوجه شود که شما به دنبال چه هستید.

یک دی جی خوب با شما در قرار ملاقاتتان صحبت خواهد کرد تا درباره اینکه شما به عنوان یک زوج چه کسی هستید، بیشتر بداند. چرا که این امکان وجود دارد که شما و مهمترین شخص زندگیتان سلیقه های موسیقی کاملاً متضادی داشته باشید. یک دی جی با استعداد همه اینها و همچنین تم عروسی و شخصیت شما را در نظر می گیرد و نقطه عطف آنها را پیدا خواهد کرد.

دی جی های عروسی یک لیست پخش را با توجه به جدول زمانی مراسم ترتیب می دهند. از یک دی جی انتظار می رود که بتواند به طور یکپارچه بین ژانرهای موسیقی جابجا شود و آهنگ های قابل قبول برای مراحل مختلف مراسم را پخش کند. بعد از آهنگ همراهی عروس و داماد، او می‌ تواند برای شروع مهمانی، موسیقی شاد پخش کند و سپس هنگام سرو شام به آهنگ‌ های آرام‌ تر روی بیاورد. یک دی جی حرفه ای می تواند حال و هوای جمعیت را بسنجد و موسیقی را بر اساس آن تغییر دهد.

چهار انتظاری که مهمان ها از دی جی دارند

دی جی باید سروقت باشد
در شب مراسم، دی جی به طور معمول در غیاب یک برنامه ریز مراسم، مسئولیت را بر عهده می گیرد. از آنجایی که این روز بسیار مهمی است، دی جی باید از قبل زمانی را صرف آشنایی با جدول زمانی و برنامه عروسی کرده باشد. این امکان وجود دارد که یک برنامه عروسی پیچیده و گسترده داشته باشید. دی جی مسئول اطمینان از این است که همه چیز طبق برنامه پیش می رود و سایر ارائه دهندگان خدمات از جزئیات مطلع می شوند.

به عنوان مثال، قبل از اعلام اینکه شام ​​سرو ‌شود، دی‌ جی باید مطمئن شود که کیترینگ آماده است و قبل از دعوت از زوج برای اولین رقص، دی‌ جی باید دوباره بررسی کند که عکاس‌ ها و فیلمبرداران آماده هستند. اگرچه این وظیفه عکاسان و فیلمبرداران است که همیشه آماده باشند، اما ممکن است یکی از آنها در یک لحظه حساس، مانند اولین رقص، به دلایلی حاضر نباشند.

راه اندازی تجهیزات قبل از شروع مراسم و رسیدن مهمان ها
بسته به پکیجی که دی جی به شما ارائه داده است، ممکن است مدت زمان مورد نیاز برای راه اندازی تغییر کند. زمان راه اندازی برای یک سیستم ساده می تواند 30 دقیقه باشد، در حالی که نصب پیچیده و در سطح سازمانی، می تواند چندین ساعت طول بکشد. به آن‌ ها زمان زیادی بدهید تا طبق چیدمان طبقه‌ ای، راه اندازی تجهیزات را شروع کنند، همه تجهیزات را تست کنید و قبل از آمدن اولین مهمان‌ ها صدا را دوباره چک کنید. ورود میهمانان به محل برگزاری باید نشان دهنده پایان هرگونه بررسی صدا یا جابجایی تجهیزات باشد.

از آنجایی که قبلاً مبالغ زیادی را برای محل برگزاری، گل‌ ها و تزئینات هزینه کرده‌ اید، عادلانه است که تنظیمات تجهیزات دی‌ جی پس از صرف هزینه های زیاد، جلوه ای خوب و مرتب داشته باشد. یک چیدمان نامرتب با کابل‌ های در معرض دید، زیبایی کلی محل برگزاری مراسم را کاهش می‌ دهد. مهم است که در نظر داشته باشید که قسمتی از سالن که دی جی در آنجا مستقر است، جذابیت اصلی در طول مراسم خواهد بود، بنابراین باید با در نظر گرفتن زیبایی شناسی طراحی شود. اطمینان حاصل کنید که دی جی می داند که از نوار مناسب برای بستن سیم هایی که روی زمین یا در امتداد دیوارها می گذرد، استفاده کند. با انجام این کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که نه مهمانان و نه پرسنل تالار در اثر برخورد با کابل ها آسیب نخواهند دید.

انتخاب موسیقی
این مسئولیت شماست که مطمئن شوید موسیقی‌ ای که برای رقص‌ های خاص، مقدمه‌ ها، برنامه‌ ها، جشن‌ ها و غیره انتخاب کرده‌ اید، از قبل در کالکشن دی‌ جی وجود دارد یا به راحتی قابل دسترسی است. نوازندگان مختلف اکنون نسخه های متعددی از یک آهنگ را ضبط می کنند. با نگفتن نسخه مورد نظرتان به دی جی، ریسک ناامیدی یا خجالت را برای خود نخرید. دی جی عروسی شما باید بتواند جمعیت را بسنجد و موسیقی متناسب با روحیه مهمانان، پخش کند. یک دی جی حرفه ای از این موضوع آگاه است و موسیقی هایی را پخش می کند که نه تنها شامل آهنگ های مورد علاقه زوجین است، بلکه مهمانان را تشویق می کند که بلند شوند و برقصند. او فقط با ترکیب مناسب آهنگ های شاد و آرام، می تواند همه را به رقصیدن در مراسم تشویق کند؛ از خواهرزاده هفت ساله شما تا همسایه نود ساله شما. پیدا کردن یک سبک موسیقی که بتواند تعداد زیادی از مهمانان را خوشحال کند، آنقدرها هم که تصور می کنید، سخت نیست. پیدا کردن لیست پخش آهنگ هایی که بتواند مردم را برای سه ساعت کامل سرگرم کند، کمی دشوارتر است. دی جی شما باید بتواند به طور یکپارچه بین سبک‌ های مختلف موسیقی، دهه‌ ها، تمپوها و درخواستی ها جابجا شود، در حالی که به سلیقه و ترجیحات موسیقی خود وفادار است.

دی جی به عنوان میزبان عمل می کند
برخی از دی جی ها نیز نقش میزبان را بازی می کنند. آنها در طول پذیرایی موسیقی پخش می کنند و در مورد زمان انجام اموری مانند ورود تازه عروس، بریدن کیک و … را به مهمانان می دهند. آنها نه تنها برای ادامه مهمانی موسیقی پخش می کنند، بلکه مطمئن می شوند که همه چیز بدون مشکل پیش می رود و در زمان های مناسب لطیفه ها و کنایه های خنده دار می گویند. این احتمال وجود دارد که شما برای مراسم عروسی به دی جی خود نیاز داشته باشید تا کاری بیش از پخش موسیقی را در مراسم اجرا کند. او همچنین برای اینکه یک اجرای موفقیت آمیز داشته باشد، باید توجه مهمانان عروسی را در طول اطلاعیه های رسمی حفظ کند و نام همه اعضای اصلی جشن عروسی را به درستی تلفظ کند. یک دی جی عروسی خوب همچنین فعالیت های پذیرایی را سازماندهی می کند و مطمئن می شود که بدون مشکل برگزار می شوند در حالی که مهمانان را همچنان در طول مراسم سرگرم نگه می دارد.

دی‌ جی‌ ها مسئول تهیه صفحه‌ گردان، بلندگوها و سایر تجهیزات صوتی خود برای کارکرد دستگاه‌ ها هستند. بنا به درخواست زوج، آنها ممکن است اقلام جدیدی مانند مه و بخارساز را نیز عرضه کنند. دی جی همچنین مسئول ارائه یک میکروفون بی سیم با کیفیت بالا برای استفاده در هنگام اجرا است.
طبق قانون مورفی، بدبختی ها تضمین شده است. بنابراین، یک دی جی حرفه ای همیشه یک بک آپ آماده خواهد داشت. دی‌ جی‌ ها باید همیشه تجهیزات پشتیبان برای موارد حیاتی داشته باشند، هرچند بک آپ داشتن از همه چیز، ممکن است دشوار باشد. داشتن میکروفون، لپ تاپ، اسپیکر و سیم یدکی ضروری است. بررسی کنید که دی جی دارای استراتژی لازم باشد تا در صورت نیاز به آوردن هر یک از تجهیزات در پشت صحنه، در مراسم اخلال ایجاد نشود.

 

کلام آخر

انتخاب یک دی جی مناسب می تواند مراسم عروسی را به اوج ببرد و یا آن را شکست دهد. در واقع نقش یک دی جی ماهر در تبدیل مراسم عروسی به یک شب به یاد ماندنی برای عروس و داماد و مهمانان را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. به همین دلیل، این وظیفه شماست تا قبل از انتخاب دی جی، در مورد مسئولیت ها و نقش آنها در برگزاری مراسم عروسی بیشتر بدانید و این خاطره تکرار نشدنی را به بهترین شکل برای خود و شریک زندگیتان رقم بزنید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *