دی جی

3 خواننده‌ای که از کار دی‌جی شروع کردند

از زمان‌های قدیم می‌گویند که “خواستن توانستن است”. اگر شما نیز در حال حاضر در حرفه دی‌جی مشغول به کار هستید و هدفتان این است که در کمترین زمان در حرفه خود پیشرفت کنید، باید سخت کار کنید تا به هدفتان برسید. در این مقاله می‌خواهیم از تجربیات خواننده‌هایی که در ابتدای کار دی‌جی بودند و سپس با تلاش زیاد و کسب تجربه‌های زیاد توانستند خواننده شوند صحبت کنیم.

در ادامه می‌خواهیم درباره‌ی مصاحبه با این 3 خواننده معروف نیز توضیح دهیم. در این مصاحبه‌ها می‌خواهیم در مورد تاثیرات، تاریخچه موسیقی و نگاهی دقیق‌تر به روند خلاقیت آن‌ها بیاموزیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مصاحبه با دی‌جی‌ها و خواننده‌های مهم

در این قسمت می‌خواهیم در مورد مصاحبه با 3 خواننده‌ای که در ابتدای کارشان دی‌جی بودند و سپس با گذشت زمان و کسب تجربه‌های مختلف توانستند خواننده شوند، توضیح دهیم. شما نیز اگر دی‌جی هستید و علاقه دارید که در آینده خواننده شوید از تجربیات این خوانندگان استفاده کنید

مصاحبه با دنیس کروز

در این قسمت می‌خواهیم با دنیس کروز آشنا شویم تا در مورد تجربه‌های مهم کاری او اطلاعات به‌دست آوریم.

چگونه وارد حرفه دی‌جی شدید؟

من گوش کردن به موسیقی را از سن پایین شروع کردم. سپس در 16 سالگی با یکی از دوستانم که او هم علاقه زیادی به موسیقی داشت، به کنسرت‌ها می‌رفتیم. همیشه آرزویم این بود که روزی خواننده شوم و من هم اجرا داشته باشم و طرفدارانم برای خرید بلیت کنسرتم صف بکشند. بعد از گذشت چند ماه یکی از دوستانم تجهیزات موسیقی خرید و من برای تمرین پیش او رفتم و از آنجا به بعد من عاشق موسیقی و دی‌جی بودن شدم و تصمیم گرفتم که این حرفه را یاد بگیرم.

تاثیر سوابق مهندسی صدا بر روی تولید و دیجینگ

من صدای آهنگ‌ها را زیاد بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم که آیا بیس خوبی برای کلوپ دارند یا نه. تولید صدا به من کمک زیادی کرد تا آهنگ‌ها را به‌خوبی باهم میکس کنم و همه برنامه‌های مربوط به آن را بشناسم. همچنین با انجام سبک‌های مختلف موسیقی، راه‌های مختلف تولید صدا را یاد گرفتم.

بیشتر از چه چیز تولید صدا و دی‌جی بودن خوشتان می‌آید و چالش‌برانگیز است؟

از آنجایی که من آدم برون‌گرایی هستم و از ارتباط گرفتن با افراد مختلف انرژی می‌گیرم؛ چیزی که بیشتر از همه در مورد دیجینگ برای من لذت بخش است، ارتباط گرفتن با جمعیت است. به‌نظرم تولید همیشه منحصر به فرد بوده و من هم علاقه دارم از روی آهنگ‌های قدیمی و میکسشان باهم، آهنگ‌های جدیدی بسازم.

سعی کنید که مخاطبان خود را درگیر آهنگ‌های خود نگه دارید و مردم را با صدای یکسان خسته نکنید. برای این کار همیشه باید ایده‌های جدید را امتحان و اجرا کنید تا یکنواخت به‌نظر نرسید.

نکات برجسته شغلیتان چیست؟

من خاطرات شگفت‌انگیز زیادی از اجرا در سراسر جهان به‌خصوص در ایبیزا دارم. انتخاب نکات برجسته بسیار دشوار است؛ زیرا همگی تجربیات شیرینی بوده‌اند.

کدام هنرمندان شما را به وجد می‌آورند و چه کسانی را الگوی خود می‌دانید؟

من واقعاً همه سبک‌های موسیقی را دوست دارم. تحت تأثیر هنرمندانی؛ مانند: مایکل جکسون، فانیا آل استارز، ماروین‌گی، اسکار مولرو، نیروانا و بسیاری از هنرمندان دیگر هستم.

موسیقی زیرزمینی را چگونه تعریف می‌کنید؟

امروزه ممکن است که یک موسیقی در مجهزترین استودیوی شهر تولید شود اما موسیقی زیرزمینی باشد و لازم نیست که موسیقی زیرزمینی مراحل تولیدش را حتماً در زیرزمین بگذراند؛ زیرا تعریف این موسیقی در ایران یک مقدار متفاوت‌تر از تعریفی است که در سطح بین‌المللی وجود دارد.

همچنین موسیقی زیرزمینی صرفا محدود به رپ نیست. به جز رپ، از آثار موسیقی زیر‌زمینی دیگری در ژانرهایی؛ مثل: راک و متال نیز وجود دارد.

ویروس Covid 19  چه تاثیراتی بر کسب و کار شما گذاشت؟ آیا نکته مثبتی داشت؟

در زمان همه‌گیری ویروس کرونا من هم مثل بقیه مردم در خانه کنار خانواده‌ام بودم. همچنین در این مدت توانستم بر روی آلبوم Crosstown Rebels کار کنم که یکی از بهترین تجربیات کاری من  در این سال‌ها بود.

پروژه‌های کاری آینده

سال گذشته، من روی آلبوم Crosstown Rebels کار کرده‌ام و واقعاً برای انتشار آن هیجان‌زده هستم.

توصیه آخر به خواننده‌ها

بیایید همگی نهایت تلاش خود را بکنیم و در این راه مثبت فکر کنیم. به زودی شما را در حال اجرای کنسرت خواهیم دید ( بر اساس اطلاعات سایت electricsoul).

مصاحبه با مارشال جفرسون

در این مصاحبه و پرسش و پاسخ، می‌خواهیم با مارشال جفرسون آشنا شویم تا در مورد تأثیرات موسیقی و تجربه‌های کاری او در زمینه دی‌جی اطلاعات کسب کنیم.

چه زمانی با موسیقی آشنا شدید و چه کسانی بیشترین تأثیر را بر شما گذاشتند؟

در سال 1964، من گروه بیتلز را در نمایش اد سالیوان دیدم. این اجرا بسیار هیجان‌انگیز بود و من خیلی از اجرای آن‌ها لذت بردم. من هیچ آلبومی نخریدم و فقط از رادیو به آن‌ها گوش دادم. سال‌ها بعد آلبوم‌های لد زپلین، بلک سابث، جیمی هندریکس، دیپ پرپل، دیوید بووی و کیس را خریداری کردم. حدود نه سالگی وارد موسیقی راک شدم. من بیشتر عاشق راک بودم و با پولی که از کار کردن به‌دست می‌آوردمصرف خرید رکوردها می‌کردم و هرگز آن‌ها را نمی‌فروشم.

شما صاحب چند رکورد هستید؟

من بیشتر از 80000 رکورد دارم. من برای سازماندهی آن‌ها کسی را استخدام کرده بودم ولی متاسفانه چند سال پیش او از دنیا رفت و من مجبور شدم شخصا آن‌ها را سازماندهی کنم.

از چه زمانی به‌دنبال تولید موسیقی رفتید؟

در اوایل دهه 80 شروع به رفتن به کلوپ‌هایی که موسیقی زنده داشتند کردم و موسیقی دی‌جی‌ها را شنیدم؛ بنابراین تصمیم گرفتم دی‌جی بودن را شروع کنم. چند وقت پیش 5000 دلار برای اجرای یک کنسرت در انگلیس به من پیشنهاد شد و با درخواستششان موافقت کردم.

چه زمانی احساس کردید که واقعاً در صنعت موسیقی موفق شدید؟

چند سال پیش یک اجرای کنسرت خیابانی در سوئیس داشتم که تقریبا نیم میلیون نفر در این مراسم حضور داشتند. من اجرای بسیار بی‌نظیری داشتم و دی‌جی‌های زیادی پشت‌صحنه مشغول تماشای اجرای من بودند. یکی از دی‌جی‌های حاضر در مراسم از من درباره‌ی آهنگ خاصی که پخش کرده بودم سوال کرد و آن را ضبط کرد و یک رکورد دیگر از آن ساخت و چند ماه بعد پخش کرد و این کار مورد پسند بقیه واقع شد. این اتفاق باعث شد که من درباره‌ی طرفدارانم که به کارهای من اهمیت می‌دهند، توجه کنم (برگرفته از سایت soundroyalties).

مصاحبه با کارولا پیساتورو

در این قسمت می‌خواهیم با کارولا پیساتورو آشنا شویم تا در مورد تجربه‌های طلایی کاری او اطلاعات به‌دست آوریم.

از چه زمانی دی‌جی بودن را شروع کردید و چه چیزی از موسیقی شما را مجذوب خود می‌کند؟

من از سن کم، کار دی‌جی را شروع کردم. آن زمان یکی از دوستان صمیمی من دی‌جی بود. او در خانه‌اش گرامافون داشت و من به آن علاقه‌مند شدم. پس از گذشت زمان کم‌کم یاد گرفتم که چگونه میکس انجام دهم. پس از مدتی اولین کنسرت من برگزار شد و کمی بعد در یک فروشگاه موسیقی مشغول به کار شدم و در موسسه SAE  تحصیل کردم.

چالش ها و اهداف اصلی هنگام شروع به عنوان یک دی‌جی چه چیزی بودند و چگونه آن‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند؟

وقتی که شروع به کار می‌کنید باید در کار خود مصمم باشید و مهم‌ترین چالش؛ این است که در این حرفه کم نیاورید و خودتان را به بقیه اثبات کنید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در هر زمانی باید اخلاق کاری و انگیزه کافی برای ادامه کار داشته باشید.

نکات قابل توجه مربوط به تصمیم‌گیری در مورد پخش بعدی چه چیز‌هایی است؟

من مجموعه آهنگ‌های خود را از قبل آماده می‌کنم؛ تا خیالم راحت باشد که آهنگ‌های خاصی وجود دارد که بتوانم در مراحل مختلف شب آن‌ها را اجرا کنم و تغییر و تحول ایجاد کنم.

چه چیزی برای شما پایان اجرای یک دی‌جی را نشان می دهد؟

وقتی مردم غرق در موسیقی شده‌اند فقط یک دی‌جی با‌تجربه می‌داند که چه زمانی به انتهای اجرا رسیده است.

می توانید رویکرد خود را به هنر و هنرمند بودن توضیح دهید؟

خواننده بودن بسیار کار سختی است، اما از طرفی دیگر بسیار ارزشمند است. بنابراین گاهی اوقات باید فداکاری‌های کوچکی انجام دهید، اما در نهایت ارزش آن را دارند ( بر اساس سایت 15questions).

سخن پایانی

ما در این مقاله راجع به زمان شروع کار، تجربیات و نکات قابل‌توجه در کار دی‌جی 3 خواننده صحبت کردیم و مصاحبه‌ای که با آن‌ها انجام دادیم را به‌طور خلاصه برایتان به اشتراک گذاشتیم. این مقاله برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از تجربیات این اشخاص درس بگیرند و آن‌ها را در حرفه دی‌جی خود اعمال کنند و به موفقیت برسند.

ممنون که با نظرات و پیشنهادات خود ما را همراهی میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *