عمومی

بخاری برقی تابشی

در تعریف بخاری برقی تابشی میتوان گفت که بخاری‌های تابشی از طریق گرم کردن اجسام به طور مستقیم منجر به گرمایش محیط  میگردند. بایستی توجه داشته باشید که لوازمی که در راه تابش بخاری تابشی قرار بگیرند ، گرمای بخاری تابشی را نیز به طور مستقیم احساس می نمایند ، در حالی که سایر بخاری‌ با گرم نمودن هوا و نیز منتقل نمودن هر چه بیشتر انرژی گرمایی سبب گرم شدن محیط میگردند. ولی بایستی بدانید که همان شکلی که نور خورشید با تابیدن سبب گرمای کره زمین میشود، بخاری برقی های تابشی هم باعث گرمای مستقیم شخص و محیط میشود.  لازم به ذکر است که منابع در بخاری های تابشی متنوع و متفاوت است که یک نوع از بخاری های تابشی همان بخاری برقی تابشی میباشد.

انواع متنوع بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی قابل حمل و بخاری برقی تابشی ثابت
لازم است که بدانید ،بخاری‌ برقی تابشی در دو مدل قابل حمل و نیز ثابت در بازار موجود است و انواع بخاری‌ برقی تابشی ثابت بیشتر برای گرم نمودن مغازه‌ها، دفاتر و… مورد استفاده قرار میگیرند.اما اینکه بخاری‌های برقی تابشی ثابت مدل های متنوعی را دارا میباشند و اکثر بخاری‌ برقی تابشی  از نوع ثابت ثابت دارای ولتاژ ۲۲۰ وات و ۱۱۰ وات میباشند.

بعضی از بخاری برقی های تابشی نور رنگی دارند که اغلب در رنگ های نارنجی و قرمز دیده میشود که این نور به معنی گرمای بیش از حد میگردد که ممکن است به قطعات استفاده شده اسیب وارد کند.  در بعضی از مواقع تعمیر قطعات بخاری برقی تابشی امری سخت میباشد که هزینه گزافی را هم متحمل میگردد. بایستی دقت داشته باشید که بعضی از بخاری‌های برقی تابشی دارای ترموستات میباشندکه در صورت گرمای بیش از حد استاپ کرده و دما را در حد مطلوب و متعادلی حفظ می نماید و برخی از آنها ترموستات نداشته ولی گزینه ایمنی را در صورت گرمای بیش از اندازه دارد که سیستم در صورت داغ شدن بیش از حد قطع میگردد. با این حال میتوان گفت که وجود ترموستات در بخاری های برقی امری ضروری است که مانع از گرمای بیش از حد و اتلاف انرژی میشود.چون با صرفه جویی در مصرف انرژی گرمایشی ، هم هزینه های گرمایشی کم میشود و هم برای حفظ محیط زیست و منابع هم امری ضروری بشمار میرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *