عمومی

کدام بخاری برقی ارزان تر است

قبل از صحبت کردن راجع به بخاری برقی و اینکه کدام بخاری برقی بخاری ارزان قیمت است،  بایستی بدانیم که به تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، گرمایش الکتریکی گفته میشود.  گرمایش در بخاری های برقی، آشپزی و… کاربرد دارد که داخل بخاری های برقی یک المنت وجود دارد که این قابلیت را دارد تا انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی مبدل نماید.

بخاری برقی در حقیقت وسیله ای میباشد که برق را گرما تبدیل میکند و در نهایت محیط را گرم می نماید. به مرور زمان با سرد شدن هوا، نیازبه چنین دستگاهی بیشتر میشود.

از مزایای بخاری برقی می توان به مواردی از قبیل:سهولت در حمل، ابعاد کوچک و نیز سادگی در طراحی ساخت منجر شده تا بخاری برقی جایگزین بسیار مناسب تری  نسبت به بخاری های گازسوز باشد.

نکات کلیدی برای خرید یک بخاری برقی چیست

  • حجم بخاری برقی:پیش از اینکه به خرید یک بخاری برقی اقدام کنید توجه داشته باشید که بخاری برقی را برای چه فضایی میخواهید تهیه نمایید . به عنوان مثال  چنانچه که تمایل دارید از بخاری برقی برای فضای کوچکی مثل اتاق خواب یا دفتر کار در منزل استفاده نمایید، دقت داشته باشید که نبایست بخاری بزرگی را با اندازه های بزرگ خریداری کنید و بخاری برقی ای را انتخاب نمایید که برای محیط مورد نظر اندازه و مناسب باشد که باعث اتلاف و هدر دادن انرژی هم نگردید و به مراتب بدیهی است که برای محیط و فضای بزرگتر . چون علاوه بر پر کردن فضای زیادی از اتاق، باعث هدر دادن انرژی بیشتری می شود. اگر هم محیطی که می خواهید بخاری را در آن جا قرار دهید، بزرگ است، بدیهی است که بخاری کوچک کفایت نمی کند و از نظر حجم بایستی بخار برقی بزرگتری را تهیه نمایید.
  • ترموستات:مسئله دیگر این است که پیش از خرید بخاری برقی حتما باید آن را لحاظ نمایید، ترموستات میباشد. ترموستات ها نیز قابلیت تنظیم را دارا میباشند که بر اساس آن شما میتوانید دمای محیط را کم یا زیاد نمایید.
  • تکنولوژی به کاررفته در ساخت بخاری برقی:  قبل از خرید بخاری برقی باید تحقیق کنیدکه چه فناوری یا تکنولوژی ای در بخاری برقی بکار رفته است اما از مهمترین این تکنولوژی ها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
  • گرمایش همرفتی: این تکنولوژی باعث میگردد که محیط را به خوبی گرم نماید و بخاری هایی که دارای این تکنولوژی هستند، مجهز به فن هم میباشند
  • گرمایش تابشی: این تکنولوژی بکار رفته در بخاری های برقی باعث گرم شدن محیط دور و بر خود میشود  که اغلب برای استفاده در محیط اتاق خواب و محیط های اداری بسیار گزینه مناسبی هستند به این دلیل که بخاری های برقی مجهز به مادون قرمز میباشندو از گرمای بسیار خوبی برخوردار هستند.
  • گرمایش Micathermic: در این فناوری، از هر دو نوع گرمایش تابشی و گرمایش همرفتی استفاده گردیده شده است که این بخاری ها جدا از گرم نگه داشتن محیط مانع از ورود گرد و غبار و حساسیت میشود که این نوع از بخاری برقی ها فاقد فن میباشند و هیچ گونه سر و صدایی را ندارند.پس چنانچه آلرژیک دارید یا به آسم مبتلا هستید این بخاری برقی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

  • انواع بخاری‌برقی

    بخاری برقی مناسب حمام که متناسب با رطوبت محیط گرما میدهد.
    بخاری برقی تایمردار:که به طور اتوماتیک قابل روشن یا خاموش شدن میباشد.
    بخاری برقی چرخ دار: که از نظر سهولت در حمل دارای کاربرد میباشند
    بخاری برقی مجهز به حالت صرفه جویی: در این مدل با توجه به برچسب انرژی برق کمتری مصرف میگردد.
    بخاری برقی ها دارای تنوع در رنج قیمت میباشند که بر اساس ویژگی و قابلیت هایی که دارند شما میتوانید با توجه به بودجه خود گزینه مناسبی را انتخاب کرده و اقدام به خرید نمایید و برای خرید بخاری برقی ارزان قیمت میتوانید به سایت گرسوز مراجعه کرده و بخاری برقی ای با قیمت ارزان و مناسب با کیفیت هایی مطلوب تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *