تالار

مراحل تجهیز تالار عروسی

مراسم عروسی یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی افراد محسوب می شود، یکی از بخش هایی که باعث برگذاری خوب مراسمات عروسی می شود، تالار عروسی و تجهیزاتی که آن تالار در اختیار عروس و داماد قرار می دهد، می باشد.

ما در این مطلب درباره مراحل تجهیز تالار های عروسی با شما عزیزان صحبت می کنیم تا بتوانید تالاری زیبا و مجهز داشته باشید. پس اگر قصد دارید با تجهیز کردن تالار خود مراسمات عروسی زیبا و با شکوه برگذار کنید، ما را تا پایان این مطلب همراهی نمایید.

مراحل تجهیز تالار عروسی:

تجهیز تالار های عروسی پروسه ای طولانی و پر استرس می باشد، چرا که اگر تهیه یکی از این تجهیزات را فراموش کنید در آینده، نبود آن هنگام برگذاری مراسم عروسی به مشکلی بزرگ بدل شود. به همین دلیل ما مراحل تجهیز تالار عروسی را در ادامه برای شما آورده ایم تا به کمک آن تالار خود را به بهترین نحوه ممکن تجهیز نمایید.

دکوراسیون داخلی سالن عروسی: اولین مرحله برای تجهیز و زیبا سازی تالار عروسی، اهمیت دادن به دکوراسیون داخلی می باشد. برای مثال :

  • پرده ها: برای پرده های سالن های عروسی بهتر است از رنگ های سلطنتی مثل آبی درباری، سبز یشمی، زرشکی و یا ارغوانی استفاده نمایید.

لوستر: برای تالار های عروسی بهتر است از لوستر های بزرگ و بلند استفاده کنید تا در آن سالن بزرگ کاملاً به چشم بیاید. البته توجه داشته باشید که خرید لوستر کافی نیست و حتماً باید تجهیزات دیگر برای نورپردازی خریداری نمایید که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد.درست کردن جایگاه عروس و داماد: مهم ترین قسمت تالار عروسی که برای عروس و داماد بسیار اهمیت دارد، جایگاه عروس و داماد است. جایگاه عروس و داماد ویژگی هایی دارد که اگر به آن ها توجه کنید جایگاهی زیبا خواهید داشت. مثلاً:

  • جایگاه نشستن عروس و داماد: بعضی از تالار ها از مبل استفاده می کنند و بعضی دیگر از صندلی های مخصوص، و این موضوع کاملاً با توجه به سلیقه شما و یا مسئول دکوراسیون سالن انتخاب می شود. ما به شما پیشنهاد می دهیم که حتماً از رنگی استفاده کنید که مکمل رنگ پرده های سالن باشد.
  • اندازه و متراژ جایگاه: اندازه جایگاه باید به گونه ای باشد که اگر کسی به قصد عکس گرفتن با عروس و داماد وارد جایگاه شد، به راحتی بتواند کنار عروس و داماد بایستد.
  • ارتفاع جایگاه: ارتفاع استاندارد جایگاه باید به گونه ای باشد که هم خود عروس و داماد به تمام مهمان ها مشرف باشند، و هم تمام افراد داخل سالن بتوانند به راحتی آن ها را ببینند.
  • استحکام جایگاه: نیاز به توضیح نیست که جایگاه باید استحکام بالایی داشته باشد تا بتواند وزن بالای تجهیزات و وسایلی که روی آن قرار می دهید را تحمل کند.

 خرید بک گراند های مختلف و زیبا برای جایگاه عروس و داماد: بک گراند های زیبا برای عروس و داماد آنقدر اهمیت دارد که ترجیح دادیم در بخشی جداگانه در رابطه با آن صحبت کنیم. بک گراند نه تنها به زیبا تر شدن خود جایگاه کمک می کند، بلکه باعث با شکوه تر شدن خود سالن هم می شود. اگر بودجه دارید، چند بک گراند تهیه کنید تا بتوانید این حق انتخاب را به عروس و داماد بدهید تا بک گراند جایگاهشان را طبق سلیقه خود انتخاب کنند.

وسایل نورپردازی: وسایل نورپردازی از اساسی ترین تجهیزات تالار های عروسی به شمار می روند. تعدادی از این تجهیزات در سقف نصب می شوند که در هر صورت باید تهیه کنید اما تعدادی دیگر که متحرک هستند را می توانید اجاره نمایید.

وسایل پخش صدا: تجهیزات صدا را هم مانند وسایل نورپردازی می توانید اجاره نمایید. البته لازم به ذکر است که تعدادی از دیجی ها وسایل صدا و نورپردازی را به همراه دارند ولی شما هم باید تا حدودی آن ها را تهیه نمایید.

استیج رقص: استیج های رقص نیز اندازه ها و مدل های مختلف دارند که بهتر است استیج مورد نظرتان را با توجه به ابعاد سالن و نیز دکوراسیون داخلی تالار انتخاب نمایید.

جایگاه برای دیجی: جایگاه دیجی بخشی است که اگر نداشته باشید هم ایرادی ندارد اما وجود آن باعث شیک تر شدن سالن عروسی می شود.

میز و صندلی های زیبا برای مهمان ها: مهمان ها عزیزان عروس و داماد محسوب می شوند، به همین دلیل شما نیز باید برای آن ها احترام قائل باشید و از میز و صندلی های زیبا برای حضور و نشستن آن ها در سالن استفاده کنید. این کار نه تنها سالن شما را زیبا تر نشان می دهد، بلکه حس ارزشمند بودن را نیز به مهمان القا می کند.

امروزه برای میز و صندلی های تالار های عروسی مهمولاً از رنگ های طلائی و نقره ای استفاده می کنند. رنگ طلائی حس کلاسیک و سلطنتی، و رنگ نقره ای و سفید حس و حالی مدرن به تالار شما خواهند داد.

خرید وسایلی مانند گلدان، شعمدان و… برای تزئین میز ها: از وسایلی مانند شعمدان، گلدان و یا جام های زیبا می توانید برای تزئین میز های موجود در سالن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که فقط از یکی از این موارد استفاده نمایید تا سطح میز شلوغ نشود.

خرید استند برای کیک عروسی: برای مراسم هایی مانند نامزدی، عقد و گاهی هم عروسی که عروس و داماد کیک سفارش می دهند، برای قرار دادن کیک به استند نیاز دارید. اما باید است به دو نکته دقت کنید:

  • استحکام استند بسیار حائز اهمیت است، چرا که معمولاً کیک های عروسی سنگین هستند و نیاز به استندی دارند که بسیار محکم باشد.
  • زیبا تر است که رنگ آن نیز با رنگ میز و صندلی مهمان ها یکی باشد.

خرید وسایل و تجهیزات مخصوص برای آشپزخانه: کیفیت شام و غذای عروسی بسیار اهمیت دارد به گونه ای که می تواند قسمت اعظمی از تبلیغات تالار شما را شامل شود. به همین دلیل شما باید همیشه جدید ترین و به روز ترین تجهیزات را برای آشپزخانه تالار عروسی خود تهیه نمایید.

خرید ظرف های مخصوص برای سرو غذا و پذیرایی: ظرف هایی که با آن پذیرایی می کنید و یا برای سرو شام برای مهمان ها قرار می دهید بسیار مورد توجه قرار می گیرند. به همین دلیل نیاز است که ظرف هایی درست و زیبا تهیه کنید، برای این کار بهتر است به تعدادی نکته توجه کنید:

  • به اندازه و تقریباً با تعداد بالا تهیه کنید.
  • هر اندازه و شکل برای سرو غذایی مخصوص کاربرد دارد، پس به اندازه و شکل ظروف دقت نمایید.
  • به طرح و نقش های روی ظروف دقت کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از ظرف های بدون طرح و ساده استفاده کنید.
  • در زمان سرو دقت کنید که ظرف ها شکسته، لب پر و کثیف نباشند.
  • برای زیبا تر شدن سالن می توانید ظروف را نیز هم رنگ میز و صندلی مهمان ها تهیه نمایید.
میزهایی جدا برای سرو غذا به صورت سلف سرویس:

در بعضی از مراسمات غذا را روی تمامی میز ها سرو می کنند، اما امروزه در بیشتر عروسی ها غذا به صورت سلف سرویس روی میز های بزرگ سرو می شود. میز های سرو معمولاً مانند همان میز مهمان ها هستند، با این تفاوت کمی بزرگ تر می باشند.

خرید تلوزیون و یا پروژکتور های مخصوصی فضاهای بزرگ برای پخش کلیپ: تعدادی از عروس و داماد ها علاقه دارند که کلیپ عروسی، عقد و یا فرمالیته خود را در مراسم به نمایش بگذارند. برای این کار تالار شما باید مجهز به تلویزیون و یا پروژکتور های مخصوص فضاهای بزرگ باشد. اما اگر بودجه ای برای این کار ندارید می توانید این تجهیزات را هم برای هر مراسم اجاره نمایید.

زیبا سازی و نورپردازی راه ورودی عروس و داماد: نیاز به توضیح نیست که فضای بیرونی تالار و همچنین مسیر ورود عروس و داماد هم باید به زیبایی فضای داخلی تالار باشد. شما با استفاده از نور پردازی، گل آرایی و … می توانید فضای بیرونی را هم مانند فضای داخلی زیبا نمایید.

تجهیزات آتش بازی: داشتن تجهیزات آتیش بازی یکی از آپشن های تالار به شمار می رود و نداشتن آن هم ایرادی ندارد. این تجهیزات را می توانید هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی تالار نصب و استفاده نمایید.

سخن پایانی:

ما در این مقاله بر این تلاش بودیم تا با صحبت کردن درباره مراحل تجهیز تالار های عروسی شما در مسیر داشتن تالار عروسی زیبا، با شکوه و مجهز همراهی نماییم. قبول داریم که این راهی پر استرس می باشد اما ما به شما قول می دهیم اگر طبق مراحل بالا تالار خود را تجهیز کنید چیزی را از قلم نمی اندازید، و در پایان هم تالاری زیبا و مناسب عروسی هایی با شکوه خواهید داشت.

شما کدام تجهیزات را برای تالار خود استفاده می کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *