عمومی

چراغ کارگاهی وخیابانی – عوامل موثر در قیمت چراغ خیابانی

چراغ های خیابانی

مدل های گوناگون چراغ خیابانی از تجهیزاتی هستند که تامین کننده نور می باشند و می توانند به عنوان منابع فراهم کننده نور در خیابان ها و معابر از آنها استفاده شود. چراغ خیابانی یا چراغ برق می تواند در کلیه معابر و فضاهای عمومی مورد استفاده قرار گیرد .این چراغ ها در نقش تامین کننده روشنایی می باشند و همچنین می توانند امنیت عابران و وسایل نقلیه را فراهم کنند. در حالت کلی یکی از مواردی که همیشه در طراحی های شهری مورد توجه قرار می گیرد فراهم کردن روشنایی در خیابان ها ، معابر ، فضاهای سبز و غیره می باشد و به همین دلیل موجب شده تا مدلهای گوناگون چراغ خیابانی در بخش های مختلف با ترتیب ویژه ای در کنار هم قرار گیرند. در حالت کلی روشنایی معابر و خیابان ها از طریق روش های متفاوتی تامین می شود .برای نمونه در بعضی پیاده روها طراحان شهری از چراغ های کفی و پارکتی بکار می برند که نور ایجاد شده محیطی ملایم و دلنشین را به منظور عبور و مرور عابران ایجاد می کند. لازم به ذکر است در قسمت های دیگر از چراغ هایی با ارتفاع کم یا زیاد استفاده می شود . قیمت چراغ خیابانی به عوامل متفاوتی بستگی دارد که عبارتند از:

چراغ های خیابانی در مدلهای گوناگونی می باشند :

  • چراغ خیابانی بدون لامپ (سولار یا خورشیدی)
  • چراغ خیابانی ال ای دی

پايه چراغ خياباني گالوانیزه گرم

پايه چراغ خياباني گالوانیزه گرم یا پایه چراغ روشنایی با اهمیت ترین و ضروری ترین وسیله به منظور فراهم کردن روشنایی معابر شهری ، اتوبانها ،بزرگراه ها ، میادین و بقیه محیط های باز شهری است . اغلب این وسیله بین 6 الی 12 متر ساخته می شود و بر اساس ارتفاع مورد نیاز به طور 2 تکه یا سه تکه تولید می شوند . مشخص کردن ارتفاع مطلوب برای پایه چراغ خیابانی بستگی به محیط مورد نظر برای نورپردازی و لوکس نوری لازم با یکدیگر متفاوت است.

با توجه به کاربرد پایه های روشنایی و مکان استفاده از آنها ، اغلب توسط براکت های یک متری شاخه زده می شود که معمولا به صورت یک طرفه یا دو طرفه ساخته می شود . بیشتر این پایه ها شکل ظاهری یکسانی دارند و اختلافشان در مدل دستک (براکت) قرار گرفته بر روی آن می باشد.

پایه چراغ خیابانی گالوانیزه گرم در دو مدل لوله ای و چند وجهی ساخته می شوند که از دو مدل پوشش گالوانیزه گرم یا رنگ هوا خشک (رنگ اپوکسی) در تولید این وسیله بکار می رود . طریقه مونتاژ قطعات پایه چراغهای خیابانی چند وجهی در زمان نصب به طور همپوشانی یا اورلپ می باشد ولی در پایه روشنایی لوله ای توسط  یک تبدیل قطعات به هم جوشکاری می شوند و این مورد سبب افزایش پایداری محصول می شود.

چراغ های به کاررفته در چراغ خیابانی

چراغ های استفاده شده در پایه چراغ خیابانی به ارتفاع پایه ، مدل پایه (ساده یا دکوراتیو بودن) ، نوع پروژه ، لوکس نوری لازم و شرایط آب و هوایی بستگی دارد . در صورتی که بخواهیم در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم ، می توانیم از پروژکتورهای کم مصرف LED , COB استفاده کنیم . این مدل پروژکتورها دارای عمر و دوام بسیار بالایی هستند و سبب صرفه جویی اقتصادی می شوند.

مدلهای پایه چراغ خیابانی

پایه چراغ خیابانی هم در دو نوع ساده و دکوراتیو ساخته می شود . مدل ساده این وسیله فلزی و با پوشش گالوانیزه یا رنگ هواخشک بوده اما در ساخت پایه چراغ خیابانی دکوراتیو از پایه های آلومینیومی و چدنی بکار برده می شود که از نظر ظاهری زیباتر از مدل ساده می باشند . قیمت پایه چراغ خیابانی دکوراتیو به دلیل مواد استفاده شده در آن از لحاظ قیمت در سطح بالاتری قرار دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *