عمومی

جدیدترین انواع چراغ کارگاهی-چراغ کارگاهی وخیابانی

چراغ کارگاهی چیست؟

چراغ های کارگاهی، چراغ هایی می باشند که می توان آنها را در سوله ها، کارگاه ها، استخرها و … بکار برد و در نقش تامین کننده نور مورد نیاز مکان از آنها استفاده می شود. این چراغ ها به گونه آویزی و سقفی موجود می باشد و در مدل های گوناگونی تولید می شود که مصرف کنندگان می توانند با توجه به مکان موردنظرشان یکی از این چراغ ها را انتخاب نمایند. 

چراغ کارگاهی به صورت سقفی

این گروه از محصولات دارای تنوع بالایی هستند و در مدل های مختلفی در اندازه و ابعاد گوناگون ساخته می شوند. در تولید چراغ های کارگاهی و سوله ای شیوه طراحی و ساخت پیشرفته ای بکار گرفته شده است که به منظور استفاده از این محصولات در شرایط مکانی دشوار ، فضاهای شیمیایی ، مکان هایی که گردوغبار و دود زیادی دارند تعبیه شده اند. در تولید چراغ کارگاهی و صنعتی کوشش می شود مواد اولیه با کیفیت بالا بکار برده شود که روشنایی را به طور یکسان و همگن در فضا انتشار دهد و توانایی دوام و مقاومت زیادی در برابر نم یا گردوغبار داشته باشند. علاوه بر این چراغ های کارگاهی و صنعتی باید مقاومت زیادی در مقابل آب و رطوبت نیز داشته باشند تا بتوان مدت طولانی از این محصول استفاده کرد.

مدلهای مختلف چراغ صنعتی و کارگاهی سقفی می توانند دارای لامپ های فلورسنتی یا لامپ های ال ای دی باشند که استفاده از هریک از آنها به مکان مورد استفاده و سلیقه مشتریان بستگی دارد . برای نمونه در صورت استفاده از لامپ های LED موجب افزایش طول عمر چراغ می شود و همچنین در مصرف انرژی به مقدار زیادی صرفه جویی می شود. مدل دیگری از چراغ کارگاهی یا چراغ صنعتی تولید می شود که علاوه بر ضد نم و ضد غبار بودن به طور اضطراری نیز عمل می کنند و کارکرد آنها به صورتی می باشد که با قطع شدن برق ،باطری فعال می شود و از خاموش شدن چراغ پیشگیری می کند .در نتیجه بکارگیری از این نوع چراغ می تواند کارآیی زیادی در مکانهای صنعتی داشته باشد.

خصوصیات انواع چراغ کارگاهی و صنعتی

  • ضد آب بودن

این خصوصیت موجب می شود تا چراغ در مقابل پاشش قطرات آب و یا وجود نم و رطوبت در محیط دچار صدمه و آسیب نشود. در ساختار داخلی و خارجی این چراغ از قطعاتی استفاده شده است که ضدآب می باشند و دارای درجه حفاظتی بالایی می باشند که آنها را در مقابل وجود رطوبت و آب مقاوم می سازد.

  • مقاوم در برابر حرارت

چراغ های صنعتی و کارگاهی باید در مقابل حرارت و افزایش دما مقاوم باشند به دلیل اینکه امکان دارد در کارگاه ها و صنایع دستگاه ها و ماشین آلاتی که وجود دارند تولید گرما و حرارت نمایند در نتیجه این چراغ ها باید از مقاومت زیادی برخوردار باشند و گرما موجب آسیب آنها نشود.

  • ضد گرد و غبار

در یک کارگاه یا سوله صنعتی امکان دارد در اثر کار با مواد گوناگون مثل مواد شیمیایی و غیره ایجاد گرد و غبار می شود. اگر از چراغ های معمولی استفاده شود این ذرات موجب صدمه زدن و در نهایت خرابی چراغ می شوند اما چراغ های کارگاهی بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته می شوند که ضد گردوغبار می باشند و در مقابل این ذرات از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

  • بدنه محکم و ضد انفجار

چراغ های ضد انفجار یا انواع چراغ تونلی محصولاتی می باشند که از بدنه ای قوی و قطعاتی مرغوب ساخته شده اند تا در اثر برخورد مصالح ، سنگ و غیره همچنین انفجارهای ناشی از حوادث کارخانه ای مقاومت زیادی داشته باشند. از انواع چراغ ضد انفجار در مکان هایی استفاده می شود که امکان انفجار وجود دارد و در هر زمان حین کارکرد دستگاه ها یا استفاده از مواد شیمیایی احتمال دارد حادثه ای اتفاق افتد . در نتیجه در تولید این محصولات از مواد با کیفیت و با درجه حفاظت بالا استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *