دی جی

اتفاقاتی که تن دی‌جی‌ها را میلرزاند

برخی اوقات ممکن است بعضی از اتفاقاتی که اصلا انتظارشان را نداریم، برای همه دی‌جی‌ها پیش بیاید. در واقع مهم این نیست که چه اتفاقی می‌افتد، بلکه نحوه رو‌به‌رو شدن و برخورد شما با آن اتفاق و درسی که از آن یاد می‌گیرید مهم است. از قدیم گفتند که “تا ریشه در آب است امید ثمری هست“. بنابراین وقتی با مشکلی روبه‌رو شدید زود ناامید نشوید و به فکر راه‌حلی برای حل مشکل باشید.

در ادامه می‌خواهیم درباره‌ی حوادث بدی که به‌طور ناگهانی ممکن است برای هر دی‌جی باتجربه حین اجرایش پیش بیاید، صحبت کنیم. همچنین ما بسیاری از پاسخ‌ها و بهترین پیشنهادات خود را برای غلبه بر این مشکلات پیش‌آمده برای دی‌جی با شما به اشتراک می‌گذاریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی اتفاق‌های ممکن هنگام اجرای دی‌جی

ممکن است حین اجرای موسیقی بین جمعیت زیاد، یکسری اتفاقات غیر‌منتظره و نا‌خوشایند پیش بیاید که اجرایتان را خراب کند و دچار استرس شوید و ندانید که چه کاری باید در آن لحظه انجام دهید.

در ادامه می‌خواهیم برخی از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید را مورد بررسی قرار دهیم. این اتفاقات عبارت‌اند از:

خرابی سیستم و تجهیزات دی‌جی

برخی اوقات ممکن است سیستمتان با‌دلیل یا بدون دلیل خاصی از کار بیفتد. در ادامه به برخی از این خرابی‌ها اشاره کرده‌ایم که عبارت‌اند از:

1-هنگ کردن سیستم: یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای‌ دی‌جی‌ها پیش بیاید، هنگ کردن سیستم و تجهیزاتشان حین اجرا است. به‌عنوان مثال: ممکن است یکی از مهمانان حاضر در مراسم، به‌طور اتفاقی نوشیدنی‌اش را روی کنترلر شما بریزد و سیستم شما هنگ کند و دچار خطا شود و نتوانید اجرایتان را ادامه دهید ( بر اساس اطلاعات سایت digitaldjtips).

2-آپدیت جدید: یکی از اتفاقات استرس‌زا که ممکن است حین اجرای کنسرت برای هر دی‌جی‌ای پیش بیاید؛ این است که سیستم شما به مدت 30 دقیقه یا بیشتر به‌روز‌رسانی کند و شما از اجرایتان جا بمانید.

3-قطع سیستم برق: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، قطع ناگهانی برق است. با پیش آمدن این اتفاق ممکن است به مدت چند ساعت به برق دسترسی نداشته باشید و نتوانید اجرایی داشته باشید و آهنگی پخش کنید.

4-نیاز به استفاده از میکروفن: برخی از دی‌جی‌ها وانمود می‌کنند که هرگز مجبور به استفاده از میکروفون نیستند. بنابراین، بهتر است با تمرین زیاد، ضبط صدا و ویدئو از خودتان در خانه به ترستان پایان دهید و در اجراهایتان از میکروفن استفاده کنید. همچنین استفاده از میکروفون در اجرا معمولاً می‌تواند مخاطبین را به هیجان بیاورد. فقط آن‌چه را که می‌خواهید بگویید، از قبل تمرین کنید تا دچار اشتباه نشوید ( برگرفته از digitaldjtips).

راه‌حل مواجه با این مشکل: سعی کنید همیشه یک پلن شماره 2 که از قبل برنامه‌ریزی‌شده است برای مدیریت این مشکل به‌ وجود آمده، داشته باشید. همچنین، بهتر است از قبل آن را تمرین کنید و کامل آماده باشید تا اگر مشکلی پیش آمد، وحشت نکنید و با اعتماد به نفس کارتان را ادامه دهید. هنگام وقوع مشکل ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و یک نفس عمیق بکشید و به خودتان فرصت دهید تا به حرکت بعدی درست فکر کنید و آن‌را به درستی مدیریت کنید. اینکه دقیقاً برنامه دوم شما چیست، بستگی به کنسرت دارد. دی‌جی‌هایی که درآمد بالایی دارند، ممکن است یک سیستم پشتیبان کامل داشته باشند؛ در حالی‌که برای دی‌جی‌هایی با درآمد متوسط، یک میکس روی تلفن که به میکسر متصل است نیز کافی است.

مشکل در پخش موسیقی دی‌جی

در دنیای امروزی به‌دلیل وجود انواع و اقسام موسیقی، دلیلی وجود ندارد که در اجرای کنسرت‌هایتان مشکل کمبود موسیقی داشته باشید. در ادامه به برخی از این مشکلات پیش آمده اشاره کرده‌ایم.

1-نداشتن موسیقی کافی: ابتدا مطمئن شوید که حداقل دو برابر میزان موسیقی مورد نیاز خود، موسیقی برای پخش دارید. این بدان معنی است که شما به‌طور موثر یک “ست دوم” کامل را با خود دارید، بنابراین می توانید به یک لیست پخش پایبند نباشید و به‌راحتی آهنگ‌هایتان را اجرا کنید. همچنین، بهتر است در یک سرویس پخش اشتراک داشته باشید. امروزه اکثر سیستم‌های دی‌جی توانایی اتصال به Beatport، Beatsource، SoundCloud Go همراه با Tidal و یا بدون Tidal را دارند.

2-آپدیت نبودن موسیقی: در حقیقت، چیزی که اکثر دی‌جی‌ها می‌نوازند، به آرامی تغییر می‌کند. همچنین، موسیقی جدید چندان جای موسیقی قدیمی را نمی‌گیرد. به عبارت دیگر بهتر است هر ماه وقت بگذارید و به آهنگ‌های جدید گوش کنید و بهترینشان را به مجموعه خود اضافه کنید ( بر اساس سایت quora).

3-پخش اشتباه نسخه‌های صریح آهنگ‌ها: باید در نظر داشته باشید که مخاطبین شما از هر رده سنی در مراسم یا کنسرت حضور دارند. بنابراین به نفع‌تان است که از موسیقی‌های موجه در اجرایتان استفاده کنید.

4-به‌هم ریختن میکس: ممکن است حین اجرا یک قسمت از موسیقی به اشتباه میکس شده باشد. نکته مهم؛ این است که وقتی دچار اشتباه شدید، کنترل خود را از دست ندهید. با این‌ کار مردم متوجه اشتباهاتتان نمی‌شوند و یا خیلی به آن توجه نمی‌کنند و حتی به آن‌ها شک می‌کنند. بنابراین هرگز دست به پا نشوید و وحشت نکنید ( بر اساس اطلاعات سایت quora).

واکنش‌های مخاطبین

1-مورد تمسخر قرار گرفتن از جانب مخاطبین: یکی از ترفندها در این شرایط؛ این است که تجهیزات کاری خود را در یک جعبه قرار دهید. حتی ساده‌ترین ابزار دی‌جی، زمانی که در جعبه‌ای با گوشه‌های فلزی بزرگ و درپوش محکم قرار گرفته باشد، بسیار چشمگیر و باابهت به نظر می‌رسد. حقیقت این است که اگر کارتان را خوب انجام دهید، مورد‌پسند مخاطبین واقع می‌شوید.

-انتقال حرف و انرژی منفی از جانب مخاطبین: ممکن است موسیقی شما از طرف مخاطبین مور‌د‌پسند واقع نشود و خوششان نیاید و شروع به زدن حرف‌هایی کنند که انرژی منفی به شما بدهند و شما دچار رعب و وحشت شوید. اما توجه داشته باشید که، این شما هستید که مسئول موسیقی هستید و نه آن‌ها. این وظیفه شما است که تصمیمات درستی در مورد اینکه چه چیزی پخش کنید، بگیرید. آن‌چه در اینجا اتفاق می‌افتد این است که آن‌ها سعی می‌کنند تاثیر منفی بر روی شما بگذارند و باعث خراب شدن اجرایتان شوند. بنابراین باید آن‌ها را نادیده بگیرید تا بتوانید یک نمایش خوبی را اجرا کنید ( بر اساس اطلاعات سایت Thomann).

3-پیست رقص خالی: جمعیت وقتی آماده باشند، می‌رقصند. گاهی اوقات، آن‌ها هرگز آماده رقص نیستند. اما دی‌جی‌های مجرب، صبور بودن را خوب بلدند. مطمئناً، مهارت‌هایی برای نواختن یک اجرای گرم و همراه با شور و هیجان بیشتر وجود دارد تا آن‌ها را وسوسه کند و به سمت پیست رقص سرازیر کند. زمانی که پیست رقص خالی از جمعیت است، دی‌جی باید با به‌کار‌گیری تکنیک‌های خود، جو و حس و حال موجود را تغییر دهد و با ایجاد شور و اشتیاق بیشتر در مخاطبین آن‌ها را به سمت پیست رقص راهنمایی کند. اینگونه جمعیت تمایل بیشتری به رقص در پیست رقص خواهند داشت.

-مورد‌پسند واقع نشدن موسیقی: یکی از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید این است که جمعیت از موسیقی که شما اجرا می‌کنید خوششان نیاید. شما به‌عنوان یک دی‌جی باتجربه باید بدانید که سلیقه آدم‌ها، مثل اثر انگشت از همدیگر متفاوت است. بنابراین، برای اینکه بتوانید از پس این مشکل بربیایید؛ بهتر است که سلیقه، سن و جنسیت همه افراد را در نظر بگیرید و در نگاه اول که وارد مراسم می‌شوید مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید آهنگ‌های مرتبط با سلیقه آن‌ها را پلی کنید ( برگرفته از سایت digitaldjtips).

کلام آخر

به‌طور خلاصه می‌توان گفت که با اجرای هر کنسرت و کسب تجربیات از مشکلات و پیش آمدن اتفاقات غیر‌منتظره، می‌توان در حرفه دی‌جی رشد و پیشرفت کرد. ما در این مقاله به بررسی اتفاقات ناگواری که ممکن است به‌طور ناگهانی حین اجرا برای دی‌جی‌ها پیش بیاید صحبت کردیم و برای بعضی از آن‌ها نیز راه‌حل ارائه دادیم.

امیدواریم با خواندن این مطلب از این به بعد، آمادگی بیشتری در اجرای کنسرت‌هایتان داشته باشید و نحوه برخورد با مشکلات را بدانید و آن‌ها را به‌درستی مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *