تالار

5 نکته طلایی که برای تالارها امتیاز محسوب می‌شود

امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، نحوه برگزاری بهتر مراسم‌ها و انتخاب تالار مناسب با مراسمشان است. حتما این ضرب‌المثل ایرانی را شنیده‌اید که می‌گویند ” هرچقدرپول بدی همونقدر آش می‌خوری”. این ضرب‌المثل به‌ طور واضح بیان می‌کند که هرچقدر بودجه در نظر گرفته شده برای مراسم زیادتر باشد؛ در نتیجه مراسمتان باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید مراسمتان به بهترین شکل ممکن برگزار شود به نکاتی که در این مقاله برای انتخاب یک تالار عالی و مجلل اشاره کرده‌ایم توجه کنید. با ما همراه باشید تا شما را با این نکات طلایی و موثر بیشتر آشنا کنیم.

1-دسترسی خوب و آسان مکان

موقعیت جغرافیایی اولین و اصلی‌ترین نکته‌ای است که هنگام انتخاب محل مراسم باید در نظر بگیرید. مکان تالار باید به‌گونه‌ای باشد که مهمانان به‌ راحتی و به‌موقع بتوانند در مراسم حضور پیدا کنند. مکانی را انتخاب کنید که خیلی بیرون از شهر نباشد و همچنین بهتر است که نزدیک به سیستم حمل و نقل عمومی و به دور از ترافیک به‌خصوص در مراکز شهر باشد.

همچنین یکی دیگر از نکات مهمی که برای راحتی و آسایش خاطر مهمانان باید در نظر بگیرید، پارکینگ اختصاصی تالار است. پارکینگ باید دارای فضای کافی برای پارک کردن ماشین‌ها و همچنین محل پارک امن باشد (مجهز به سیستم دوربین مدار بسته و نگهبان). هنگام جستجوی سالن ضیافت به این نکات حتما توجه کنید (بر اساس اطلاعات سایت tagvenue).

2-سیستم مدیا

دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم سیستم پخش موسیقی است. اجرای موسیقی زنده و حضور دیجی به مراسم شما شور و حال بیشتری می‌دهد. اگر  قصد دارید برای برگزاری مراسمتان، تالارهای لاکچری و به‌روز را انتخاب کنید اصلا نگران این مورد نباشید. این نوع سالن‌ها با داشتن امکانات پخش موسیقی با کیفیت، نمایش عکس‌ها و یا کلیپ‌هایتان بر روی پرده نمایش متناسب با ریتم موسیقی به مراسمتان شور و هیجان بیشتری می‌دهد.

3-نورپردازی و تجهیزات مدرن

سیستم نورپردازی داخلی و خارجی تالار از اهمیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید نورپردازی عالی برای مراسمتان داشته باشید. با نورپردازی‌های متفاوت در بخش‌های مختلف تالار می‌توانید تنوع فضایی ایجاد کنید.

همچنین  سیستم افکت و نورپردازی جذاب، مهمترین بخش تزئیین داخلی و خارجی تالار است. نورپردازی عالی، محیط زیبایی را برای رقص و شادی در مراسم ایجاد می‌کند و باعث ایجاد خاطرات شاد و خوب می‌شود. تجهیزات نورپردازی صحنه شامل: نورافکن‌ها، دود رنگی و رقص نور هماهنگ با ریتم موزیک است که جلوه‌ی زیبایی به پیست رقص می‌دهد. همچنین می‌توان از سیستم نورپردازی مخصوص میز شام نیز استفاده کرد. با تغییر نورها در مراسم، می‌توان حس و حال‌ خوب و متفاوتی را به مهمانان انتقال داد.

4-خدمات و پذیرایی عالی پرسنل 

یکی از استانداردهای مهم در انتخاب تالار، ارائه خدمات عالی توسط پرسنل است. یک سالن خوب باید شامل کادر کارآمد با ظاهری مرتب، مدیریت مجرب و با مسئولیت، پذیرایی منظم از مهمانان، ارائه غذاهای باکیفیت و سرو آن‌ها در ظرف‌های مجلل باشد.

از آنجایی که بخش مهم مراسم سرو غذا است باید از قبل غذاهای سالن را تست کرده باشید. همچنین باید بدانید از مواد اولیه تازه و باکیفیت در طبخ غذاها استفاده شده است. تالارهای مجلل شامل: منوی سلف سرویس، منوی غذاهای سنتی، فینگرفود به‌صورت پک و یا به‌صورت چیدمان در میزهای مخصوص هستند. با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید نوع غذا و نحوه سرو آن را انتخاب کنید.

همچنین سیستم تهویه سرمایشی و گرمایشی از نکات مهمی است که باید بدان توجه کنید. اگر مراسم شما در فصل تابستان باشد، تالاری که انتخاب می‌کنید باید دارای سیستم سرمایشی باشد تا هوای گرم مهمانان را کلافه نکند و اگر مراسمتان در فصل زمستان باشد، باید دارای سیستم گرمایشی باشد تا داخل سالن دمای مناسبی داشته باشد ( بر اساس اطلاعات سایت دانشگاه لندن).

5-ظرفیت بالای سالن و دیزاین نما

ابتدا باید تعداد مهمانانی که می‌خواهید دعوتشان کنید را مشخص کنید سپس با توجه به تعداد مهمانان، دنبال تالار مناسب با ظرفیت مهمانان باشید. اگر تعداد مهمانانتان زیاد است باید به‌دنبال سالن‌هایی با ظرفیت بالا باشید ولی اگر تعداد مهمانانتان کم است تالارهای کوچک نیز مناسب است. همچنین اگر تعداد افراد زیاد باشد باید صندلی کافی در تالار موجود باشد. همچنین مساحت سن برای رقص باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که هنگام رقصیدن روی آن هرج و مرج ایجاد نشود.

نمای بیرونی شیک و مجلل در نگاه اول توجه مهمانان را به خود جلب می‌کند؛ بنابراین فضای بیرونی و همچنین داخلی باید از معماری به‌روز و باشکوهی برخوردار باشد. همچنین وجود محوطه فضای باز و سرسبز در ورودیه تالار برای عکس‌گرفتن بسیار موثر است.

همچنین بهتر است مکانی که برای مراسم انتخاب می‌کنید دارای سقف‌های بلندی باشد تا مهمانان در آن احساس خفگی نکنند. بنابراین داشتن ستون‌های مجلل با ارتفاع زیاد به زیبایی نمای داخلی تالار می‌افزاید (بر اساس اطلاعات سایت tagvenue).

سخن پایانی

اگر شما تمام متن بالا را مطالعه کرده باشید به احتمال زیاد تالاری دارید که قصد تکمیل امکانات و ممتاز کردن آن را دارید و یا مراسم (عروسی، تولد، کنفرانس کاری و …) در پیش دارید و به‌دنبال تالار مناسب و مجلل با توجه به بودجه خود هستید.

با توجه به نکات طلایی که در متن به‌ آن اشاره شد می‌توانید تالار مجلل و باشکوه برای مراسمتان انتخاب کنید و مراسمتان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *