عمومی

4 حشره کش برقی خانگی

یکی از مناسب ترین وسایلی که می توان به کمک آن حشرات را نابود کرد ، حشره کش برقی می باشد. این وسیله در مدل های گوناگونی موجود می باشد که هر یک از آنها دارای مزایا و معایبی می باشند. به همین دلیل بر اساس توانایی هر یک از آنها باید مدلی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

حشره کش برقی چیست ؟

حشره کش برقی وسیله ‌ای می باشد که با استفاده از آن می ‌توان حشرات را از بین برد. حشرات آزاردهنده می باشند به همین علت باید از طریق طرق مختلف آنها را از بین برد. برخی اوقات اشخاص به منظور از بین بردن حشرات از بعضی پودرها و داروهای حشره‌ کش استفاده می‌ نمایند. ولی بکارگیری از حشره کش شیمیایی، راکتی و برقی روش های مناسب تری در مقایسه با پودر و دارو می باشند.

حشره کش برقی یا پشه کش برقی با ذخیره انرژی الکتریکی و جذب حشرات توسط لامپ های فلورسنت ویژه، موجب می گردد حشرات به سمت لامپ حرکت نمایند و در اثر اصابت با دو الکترود ولتاژ بالا و بعد از تخلیه الکتریکی نابود می شوند.

حشره کش های برقی در توان و اندازه های گوناگون ساخته می شوند و بر اساس اندازه مکان بهره برداری انتخاب می گردند. بکارگیری از این محصول با توجه به بهداشت فضا مخصوصا در رستوران، فروشگاه، منازل و اماکن سربسته عمومی متداول می باشد.

شیوه های گوناگونی به منظور نابودی و از بین بردن حشرات موجود می باشد که بااهمیت ترین آنها بکارگیری از سم و مواد شیمیایی و همچنین حشره کش های برقی و چسبی می باشد که هر یک از این شیوه ها مزایا و معایبی دارند.

استفاده از شیوه های شیمیایی به علت صدمه رساندن به سلامت انسان و محیط زیست و همچنین محدودیت در متراژ قابل استفاده از آنها کمتر استفاده می شود. همچنین حشرات با گذشت زمان در مقابل سموم مقاوم می شوند و باید از سموم قوی تری بکار برد. حشره کش های برقی و چسبی از کارایی و عملکرد بالایی برخوردار می باشند و اثرات مخرب عنوان شده را به هنگام نابودی حشرات ندارند.

انواع حشره کش برقی

  • حشره‌ کش قرصی:‌ این نوع از حشره کش متداول ترین حشره کش برقی می باشد. در این گونه از حشره کش‌ ها با استفاده از قرصی که داخل دستگاه قرار می گیرد، حشرات از بین می روند. به این صورت که حشرات به این قرص ‌ها جذب می ‌شوند و هنگامی که بر روی قرص قرار می گیرند، سیستم عصبی ‌شان دچار اختلال می شود و در نتیجه از بین می روند. این مدل حشره کش دارای معایبی می باشد و به همین دلیل برخی از افراد از آن استفاده نمی کنند. زیرا قرص ‌های حشره کش برقی امکان دارد بر روی اعصاب پاراسمپاتیک انسان تاثیر مخرب بگذارد و موجب صدمات جدی شود. لازم به ذکر است بخارهای پراکنده شده از این قرص ‌ها سبب آسیب رسیدن به شش و دستگاه تنفسی می شود. در نتیجه در صورتی که از این مدل حشره کش استفاده می ‌نمایید در هنگام نگهداری از قرص ‌ها دقت لازم داشته باشید.

توجه نمایید که قرص ‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید و در نزدیکی مواد غذایی نگذارید. لازم به ذکر است از این دستگاه در مجاورت خود استفاده ننمایید. هنگامی که حشره کش به برق متصل می باشد از دست زدن به آن بپرهیزید و قرص را عوض نکنید. 

  • حشره کش نوری: در این نوع از حشره کش برقی، قرص بکار برده نمی ‌شود. در این مدل از حشره کش، نوری که از دستگاه ساطع می شود موجب جذب حشرات شده و به آنها برخورد می ‌نماید و سبب نابودی آن ‌ها می گردد. خطرات این مدل از حشره کش نسبت به مدل ‌های قرصی کمتر و همچنین قیمت آن بالاتر می باشد. این دستگاه یک نقص دارد و این است تنها حشراتی را که پرواز می‌کنند می تواند نابود کند.

راهنمای خرید حشره کش برقی

  • بودجه خود را مشخص نمایید و متناسب با آن حشره کش مناسب را انتخاب نمایید.
  • بر اساس نوع حشرات ، حشره کش خود را انتخاب نمایید. برای مثال حشره کش برقی که با برق کار می‌ کند به منظور نابودی پشه‌ ها بسیار مطلوب می باشد.
  • در زمان خرید، به برند و شرکت سازنده دستگاه توجه کنید.
  • با توجه به ابعاد محیط ، حشره کش را انتخاب نمایید. اندازه این دستگاه در مغازه، مکان ‌های عمومی و یا اتاق خواب با یکدیگر فرق دارند.
  • نوع مخزن‌ دار حشره کش برقی به منظور پیشگیری از انتشار آلودگی بهتر می باشد. زیرا موجب می شود حشرات نابود شده درون مخزن جمع ‌آوری شوند.
  • در تعدادی از مدل ‌های حشره کش، در صورتی که لامپ جذب ‌کننده حشرات بسوزد می ‌توان آن را عوض نمود. در صورتی که این قابلیت در دستگاه وجود نداشته باشد، امکان استفاده مجدد از دستگاه وجود ندارد.
  • دقت نمایید که تمیز کردن حشره کش برقی به راحتی انجام شود.
  • خرید حشره کش برقی دست دوم می تواند یک گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

بهترین نوع حشره کش برقی

حشره کش برقی شهباز ، سامنس ، صاعقه ، هلاک ، کوپکس ، نیکاتل ، تارومار ، اتک ، اطلس ، ویداسی ، پیتکو ، ترمینکس ، تنیسی ، جیپاس از مارک های خوب ایرانی و خارجی موجود در بازار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *