عمومی

کارخانه های تولید کننده ی کابل زوجی آیفون، تلفن و کابل شبکه کدامند؟

  • انواع کارخانجات که سیم و کابل استاندارد تولید می کنند؟
  • سیم و کابل مخصوص آیفون کدامند؟

کابل در نقش قسمتی از سیستم ارتباطی می باشد که مسئولیت منتقل کردن پیام ها و اطلاعات را بر عهده دارد و بسیار حائز اهمیت می باشد. قسمتی از هزینه های نصب آیفون تصویری به فراهم کردن کابل و نصب و مهیا کردن ملزومات و نگهداری آنها اختصاص می یابد. همچنین آشنایی با کابل ها و بکارگیری صحیح از آنها می تواند موجب نقش اساسی در کم شدن هزینه های سیم کشی ایفا کند.

در قسمت ساختمان معمولا از تعدادی اندازه طبیعی سیم و کابل بکار برده می شود. به منظور آیفون از سیم 6 زوج و در تلفن به طور معمول از 2 یا 4 زوج بکار برده می شود.

بازار سیم و کابل بسیار گسترده می باشد و در حدود یکصد و پنجاه کارخانه موجود است که سیم و کابل استاندارد می سازند. همچنین تعداد بسیاری کارگاه های کوچک وجود دارند که سیم و کابل های غیراستاندارد تولید می نمایند. در اینجا تعدادی از کارخانه های مطرح که سیم و کابل استاندارد تولید می کنند را ذکر می کنیم که عبارتند از:

  1. کارخانجاتی که سیم و کابل فشار ضعیف مسی تولید می کنند مانند شرکت صنعتی الکتریک خراسان، شرکت سیم و کابل همدان، سیم و کابل مغان و سایر کارخانجات
  2. کارخانجاتی که سیم و کابل فشار ضعیف آلومینیومی را می سازند مثل سیم و کابل مشهد، سیم و کابل مسین، سیم و کابل پارس، سیم و کابل پیشرو و…
  3. کارخانجاتی که سیم و کابل فشار متوسط و قوی مسی و آلومینیومی تولید می نمایند مثل سیم و کابل ابهر، سیمکو، یزد، البرز و کرمان و کاویان …

متاسفانه کارخانجات زیرزمینی بسیاری وجود دارند که سیم و کابل غیر استاندارد را تولید می نمایند که شرکت صنعتی الکتریک خراسان از جمله مارکهای با کیفیت و مطرح در این زمینه می باشد ولی مدل های تقلبی آن در بازار موجود می باشد. همچنین می توان به شرکت سیم و کابل همدان، مغان، رسانا، سیمیا، ری افشان، آرین ابهر و … اشاره کرد.

لازم است مطلع باشید که فقط 5% از هزینه های یک ساختمان به منظور سیم و کابل صرف می شود و بکار بردن سیم و کابل غیر استاندارد موجب به خطر افتادن 95% سرمایه می گردد.

انواع کابل آیفون تصویری

کابل های آیفون به دو گروه تقسیم می شود که عبارتند از:

  • کابل آیفون معمولی
  • کابل آیفون فویلدار

کابل آیفون معمولی در دو نوع 0.4 و 0.6 وجود دارد که این نوع کابل معمولا در سیم کشی آیفون های معمولی (آیفون های صوتی)، سیم کشی ارتباط داخلی و برخی مواقع در سیم کشی تلفن مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل آیفون فویلدار در دو سطح 0.4 و 0.6 وجود دارد و معمولا به منظور سیم کشی آیفون های تصویری کاربرد دارد. در کابل های فویلدار یک لایه فویل بر روی سیم ها قرار گرفته شده است که این مورد به علت جلوگیری از نویز در تصویر و صدا می باشد. همچنین این کابل ها دارای شیلد است. شیلد همان سیم لختی می باشد که در کابل موجود است و به منظور از بین بردن نویزهای موجود آیفون مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *