لوازم موردنیاز دی جی

چک لیست لوازم موردنیاز دی جی

نصب و راه اندازی اولین ستاپ حرفه ای دی جی می تواند یک کار دلهره آور باشد؛ مخصوصا اگر می خواهید حقیقتا به عنوان یک دی جی فعالیت خود را شروع کنید. برای قدم گذاشتن در مسیر ساخت میکس های عالی، مهم است که قبل از خرید وسایل، اجزای متعددی را در نظر داشته باشید

امروزه با گزینه ‌های بسیار زیادی برای خرید تجهیزات دی ‌جی و پلت ‌فرم‌ های نرم‌ افزاری، تصمیم‌ گیری آگاهانه در مورد تجهیزاتی که به سختی به دست آورده‌ اید، گامی کلیدی برای ایجاد یک ستاپ حرفه‌ ای دی ‌جی متناسب با بودجه و مهارت ‌های شما است. در این راهنما چک لیستی از تجهیزات مورد نیاز یک دی جی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در خرید خود اطمینان خاطر داشته باشید.

انواع مختلف تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی دی جی ستاپ چیست؟

انواع مختلفی از تجهیزات راه اندازی دی جی ستاپ وجود دارد که می توانید در شروع کار از بین آنها انتخاب کنید. برخی ساده هستند و نسبت به بقیه به تجهیزات کمتری نیاز دارند. برای کوچکترین ستاپ ممکن، می توانید فقط با یک لپ تاپ و نرم افزار مناسب شروع به کار کنید. گزینه های ساده دیگر شامل استفاده از تنها دو صفحه گردان (وینیل یا سی دی) و میکسر است.

شما می توانید هر یک از این تنظیمات را با افزودن یک لپ تاپ با پکیج رابط دی جی برای افکت ها و گزینه های اضافی ارتقا دهید. برای انعطاف‌ پذیری بیشتر به کیت خود یک کنترلر دی جی برای صفحه گردان ها، اسلایدرها، پدها و سایر کنترل‌ های داخلی اضافه کنید. اگر قصد دارید از MP3 به جای سی دی یا وینیل کار کنید، می ‌توانید با یک کیت کوچک که دارای لپ ‌تاپ، کنترلر، رابط صوتی و نرم ‌افزار است از آن استفاده کنید…

چه نوع تجهیزاتی برای راه اندازی دی جی ستاپ خود نیاز دارید؟

در حالی که انتخاب ترکیب تجهیزات در بین دی جی ها متفاوت است، تجهیزات ضروری برای هر دی جی معمولا شامل موارد زیر است:

 

  • اسپیکر مانیتورینگ
  • میکسر
  • صفحه گردان
  • هدفون
  • وینیل رکورد یا کامپیوتر لپ تاپ
  • نرم افزار دی جی

یک ستاپ ممکن است با یک سبک خاص مطابقت نداشته باشد، بنابراین مهم است که تجهیزات جانبی را با هم ترکیب کنید تا کشف کنید چه چیزی برای انتخاب موسیقی و سبک دی جی شما بهترین عملکرد را دارد.

تعداد گزینه های تجهیزات دی جی می تواند برای یک مبتدی تا حدودی طاقت فرسا باشد. مخصوصا که انتخاب تجهیزات برای ایجاد صداهای با کیفیت بسیار مهم است. با این حال تعدادی ابزار ضروری وجود دارد که یک دی جی برای ایجاد لیست های پخش جذاب و سرگرم کننده برای مخاطبان به آنها نیاز دارد:

  1. دستگاه های ورودی

کنار هم قرار دادن آهنگ ها به حداقل دو دستگاه ورودی نیاز دارد که می تواند صفحه گردان یا سی دی دک باشند. می‌ توانید از میان طیف وسیعی از دستگاه ‌های ورودی انتخاب کنید که به شما امکان می‌ دهند ترک ‌ها و آهنگ‌ ها را بدون وقفه در موسیقی ترکیب کنید.

مزایا و معایب صفحه گردان یا وینیل دک

وینیل دک ها، انتخابی کلاسیک برای دی جی ها هستند و به شما امکان می دهند آهنگ های کلاسیک زیادی را ترکیب کنید و به آن افکت صدای اسکرچ اصیل برسید. اما وینیل دارای ابعاد بزرگتر و هزینه بالاتر از گزینه های دیگر است.

 

مزایا و معایب سی دی دک ها

اکثر دی جی ها در حال حاضر سی دی های زیادی در مجموعه خود دارند. استفاده از سی دی دک ‌ها می‌ تواند گزینه کم‌ هزینه ‌تری باشد، اگرچه جلوه های اسکرچ را از دست خواهید داد.

 

بهترین دستگاه های ورودی برای دی جی های مبتدی

صفحه گردان Gemini TT-1000USB یک صفحه گردان با کیفیت حرفه ای با درایو تسمه و بازو آلومینیومی دقیق است. به لطف پایه ‌های لاستیکی و پایه میز چرخان، لازم نیست نگران لرزش ‌های خارجی باشید که باعث پرش یا تأثیر بر پخش در جشن ‌های پرازدحام با بیس سنگین می ‌شود.

 

با اتصال USB، می توانید از طریق یک رابط کامپیوتری میکس کنید یا کالکشن وینیل خود را به راحتی دیجیتالی کنید.

. میکسر

میکسر بخش اصلی هر ستاپ حرفه ای دی جی است. این وسیله نوعی کنسول میکس صدا است که به دی جی اجازه می دهد تا افکت ها و ترفندهای مختلفی را اجرا کند. میکسر به دی‌ جی کمک می‌ کند تا از آهنگی به آهنگ دیگر منتقل شود، جلوه ‌ها را اعمال کند یا سیگنال ‌های صوتی زیادی را که هر دی ‌جیی می ‌تواند با آن ها مواجه شود، مدیریت کند.

بهترین میکسرها برای دی جی های مبتدی

میکسر دو کاناله Numark M یک میکسر اسکرچ مقرون به صرفه برای دی جی ها در تمام سطوح مهارت است. با دو ورودی phono/line قابل تغییر، می‌ توانید سی دی پلیرها، صفحه گردان های مستقیم و سایر تجهیزات را برای ترکیب مجموعه ای ایده ‌آل در سیستم خود جای دهید.

EQ سه بانده و گینر در هر کانال، تنظیم صدا را برای هر ورودی آسان می کند

میکسر دارای چهار کانال است که در کناره ‌های LCD مرکزی قرار گرفته ‌اند که می ‌توانید از آن برای اتصال صفحه گردان خود به سایر پخش ‌کننده ‌های آنالوگ استفاده کنید. هر کانال دارای یک فیدر است که به شما امکان می دهد صدای کانال را تنظیم کنید، یک کنترل تریم برای تنظیم سطح ورودی و یک دکمه CUE که به عملکرد پیش گوش دادن در هدفون اختصاص داده شده است. این بخش همچنین دارای جلوه‌ های Delay، Multi-Tap Delay، Roll، Reverse Roll و Filter و Phaser است.

برخی از میکسرها به صورت فشرده به منظور قابلیت حمل آسان طراحی شده اند در حالی که برخی دیگر دارای تعداد زیادی زنگ و ویسل مانند تاچ اسکرین ها هستند.

 

  1. هدفون

یک جفت هدفون با کیفیت بالا یکی دیگر از لوازم جانبی ضروری دی جی ها است. این وسیله به دی ‌جی ‌ها اجازه می ‌دهد تا آهنگ‌ ها را با دقت گوش کنند، نشانه گذاری کنند و ترکیب کنند. هدفون یکی از مهم ترین ابزارها برای تعیین زمان مناسب برای پخش آهنگ ها به صورت ریتمیک است. هنگام خرید هدفون به عنوان یک دی جی، باید 3 چیز را در نظر بگیرید: دقت در پایان محدوده پایین فرکانس صوتی، چرخش ایرکاپ و ایزوله سازی خوب.

تجهیزاتی که استفاده می کنید بر اساس الویت های شما است اما مهم است که راحتی را به عنوان یکی از عوامل اصلی در انتخاب هدفون خود در نظر بگیرید. ساعت‌ ها از هدفون استفاده می ‌کنید، بنابراین از هدفونی استفاده کنید که نه تنها صداها را با دقت بالا پخش کند، بلکه استفاده از آن راحت باشد.

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفت، انعطاف پذیری است. یک هدفون دی جی خوب حتی با خم شدن در موقعیت های مختلف به راحتی نمی شکند.

بهترین هدفون برای دی جی ها

Sennheiser HD 25 Plus Closed-Back Monitor Headphones یک هدفون سبک وزن است که صدایی با کیفیت بالا ارائه می دهد. طراحی پشت بسته آن باعث حذف موثر نویز می شود و برای استفاده حتی در محیط های پر سر و صدا ایده آل است. همچنین دارای یک ایرکاپ چرخشی برای گوش دادن به صورت تک گوشی است. HD 25 Plus قادر به کنترل سطوح فشار صدای بالا تا 120 دسی بل است که به آن اجازه می دهد در محیط های پر سر و صدا عملکرد خوبی داشته باشد.

. سیستم صوتی

استفاده از اسپیکر مانیتورینگ استودیویی راهی عالی برای دی جی های مبتدی است که میکس های خود را با دقت بشنوند در حالی که در اسپیکرهای بوک شلف یا اسپیکرهای کامپیوتری، ممکن است از صدایی که تولید می کنند، لذت ببرید اما در عین حال فرکانس های خاصی را نیز تقویت می کنند که می تواند شنیدن صدای ترکیب را برای مبتدیان دشوار کند.

بهترین سیستم صوتی برای دی جی ستاپ

Mackie CR4-X 4″ Creative Reference Multimedia Monitors 4 اینچی که از نظر اندازه کوچک هستند اما قابلیت پخش ندارند، صدایی با کیفیت استودیویی را با بودجه کمی تولید می ‌کنند. به لطف صفحه جلویی فلزی صیقلی با نوار حاشیه ای سبز رنگ، طراحی این محصول نیز چشمگیر به نظر می رسد.

ورودی ⅛ اینچی Aux استفاده مستقیم از تلفن همراه، لپ تاپ یا سایر منابع صوتی را آسان می کند.

. کنترلر

اکثر دی ‌جی ‌های مدرن، ستاپ دیجیتالی ساده ‌تر شامل یک کنترلر و یک لپ ‌تاپ را انتخاب می ‌کنند. اگر دیگر از صفحه ‌های وینیل یا سی ‌دی استفاده نمی ‌کنید، خرید یک کنترلر واقعاً تنها قدمی است که باید برای راه اندازی یک دی جی ستاپ مناسب بردارید.

کنترلرها اساساً عملکرد صفحه گردان ها و میکسرها را تقلید می کنند. آنها امکان دستکاری آسان تر نرم افزار دی جی انتخابی خود را فراهم می کنند. کنترلر این امکان را به شما می دهد تا موسیقی را از طریق نرم افزار با استفاده از دستگیره ها، انکودرها، جاگ ویلزها، فیدرها، دکمه های بک لایت اختصاصی، نوارهای لمسی و سایر اجزای کنترلی ترکیب کنید.

Rane DJ ONE Professional Motorized DJ Controller، یک کنترلر همه کاره ایده آل برای اجرای بعدی شما است. پدهای چند منظوره، پدال ‌های آلومینیومی FX، یک لوپ کنترلر اختصاصی، تنظیمات گوناگون میکسر و صفحه‌ گردان های دوقلو 7 اینچی، همه ویژگی ‌هایی را که برای گرم کردن مراسم نیاز دارید، درست در نوک انگشتان شما فراهم می ‌کنند.

این محصول به دلیل عملکرد و صدای عالی خود شناخته شده است، بنابراین چه در حال اجرای یک کاکلشن کامل و یا صرفاً چند ریمیکس سریع باشید، کنترل خلاقانه و تاثیرگذاری خواهید داشت.

حداقل هزینه راه اندازی دی جی ستاپ مبتدی چقدر است؟

هزینه راه اندازی دی جی ستاپ مبتدی می تواند از چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر باشد. قیمت کیت شما به نوع تجهیزاتی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. اگر از قبل یک لپ‌ تاپ دارید و قصد دارید از یک سیستم ساده مبتنی بر رایانه استفاده کنید، می ‌توانید تنها یک کنترل‌ کننده اصلی و برخی هدفون‌ ها را با قیمتی بسیار کمتر از یک سیستم کامل بخرید.

 

احساس نکنید که نیازی به سرمایه گذاری در تجهیزات پیشرفته مانند اسپیکرهای PA، سیستم های نورپردازی دی جی با نورهای افکت رقص دارید. ایجاد صدای باکیفیت مهمترین بخش است و بسیاری از سالن ها وسایل مخصوص به خود را دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر از صفر شروع می کنید در ابتدا بیشتر هزینه خواهید کرد، در عوض کنترل بیشتری روی هر قسمت از کیت خود خواهید داشت. خرید یک کیت همه کاره، آسان تر و مقرون به صرفه تر است، اما از آنجایی که این یک قطعه با عملکرد مستقل است، نمی توانید آن را با یک میکسر با امکانات بیشتر یا یک صفحه گردان با کنترل و حس بهتر جایگزین کنید.

 

یک نمونه مقرون به صرفه دی جی ستاپ برای مبتدیان

تنظیمات در بین دی جی ها بسیار متفاوت است. تجهیزاتی که یک مجموعه کامل را شامل می شود به ترجیحات شخصی و سبک موسیقی هر دی جی بستگی دارد.

 

در این قسمت یک نمونه لوازم مورد نیاز برای مبتدیانی است که می خواهند سیستم صفحه گردان کلاسیک را داشته باشند:

  • دو عدد میز گردان
  • میکسر دی جی
  • هدفون
  • رابط USB/صوتی (اختیاری)
  • اسپیکر مانیتورینگ (اختیاری)

 

  1. میز گردان Numark PT01USB

Numark PT01USB یک صفحه گردان قابل حمل باتری خور است که وینیل را به WAV یا MP3 تبدیل می کند. ضبط و ورود صدا را از طریق مبدل EZ Vinyl برای پی سی و مبدل صوتی برای مک که در صفحه گردان گنجانده شده است، ساده می کند.

امکانات:

  • اتصال USB و کابل USB
  • موتور تسمه محرک
  • پوشش محافظ گرد و غبار با دسته حمل
  • آداپتور ای – سی
  • بلندگوی داخلی
  • کانکتور RCA و جک هدفون
  • آداپتور 45 دور در دقیقه
  • کارتریج دی جی

 

 

  1. میکسر Behringer DJX750 Professional 5Channel DJ Mixer

Behringer DJX-750 با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه ای که دارد، گزینه ای جذاب برای مبتدیانی است که در حال جمع آوری اولین دی جی ستاپ خود هستند. همچنین این میکسر 5 کاناله دارای ویژگی ها و عملکردهای مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای حرفه ای ها نیز می باشد.

 

امکانات:

  • پردازنده افکت های 24 بیتی
  • کنترل افکت لمسی
  • دو عدد شمارنده اتوماتیک BPM با نمایشگر همگام سازی زمان و ضربان
  • کراس فیدر 45 میلی متری با کنترل VCA
  • کیل سوئیچ های 3 طرفه
  • افکت فراگیر استریو XPQ قابل تنظیم

 

  1. رابط صوتی Native Instruments KOMPLETE AUDIO-1 Desktop USB Audio Interface

 سادگی مشخصه کلیدی رابط صوتی USB دسکتاپ KOMPLETE AUDIO 1 Native Instruments است. فقط آن را با استفاده از اتصال USB 2.0 به رایانه رومیزی یا لپ تاپ خود وصل کنید و با حداقل تنظیمات شروع به ضبط از ورودی های XLR و جک کنید. به ‌علاوه قابلیت Ableton Live 10 Lite در این محصول گنجانده شده است، بنابراین شما به بسیاری از افکت ‌ها و ترکیب ‌های مفید نیز دسترسی خواهید داشت.

امکانات:

  • سازگار با سیستم عامل های مک و ویندوز
  • کیفیت صوتی 192 کیلوهرتز و 24 بیتی عالی
  • خروجی RCA استریو
  • ورودی میکروفون XLR با برق فانتوم 48 ولت
  • ورودی جک با گینر کنترل منحصر به فرد
  • وی یو متر داخلی برای تنظیم سطح
  • جمع و جور و قابل حمل

 

  1. PreSonus 2x Eris E3.5 2-Way 3.5″ Nearfield Monitor

مانیتورهای PreSonus 2x Eris E3.5 2-Way 3.5″  صدای قابل تنظیم و با کیفیت استودیو را برای هر دی جی یا مهندس استودیو ارائه می دهند.

این مانیتورها با مبدل ‌های فرکانس پایین 3.5 اینچی کولار، مبدل ‌های اولترا با فرکانس بالا 1 اینچی و یک درگاه آکوستیک بک فایر برای ایجاد بیس فوق  العاده و نمایش دقیق صداها که در طراحی ظاهری شیک و فشرده ارائه می‌ شود.

امکانات:

  • مهار کننده داخلی تشدید پژواک
  • کنترل های جداگانه برای تنظیم فرکانس های بالا و پایین
  • پنل جلویی کنترل صدا
  • ویژگی شروع نرم آمپلی فایر
  • ورودی: ¼ اینچ TRS، ⅛ اینچ استریو، RCA
  • آمپلی فایر هدفون استریو یکپارچه (خروجی پنل جلویی ⅛)
  • دارای Studio One 5 Prime

 

اجاره یا خرید تجهیزات دی جی؟

اجاره تجهیزات دی جی بهترین گزینه برای دی جی هایی است که بودجه لازم برای خرید تمام وسایل مورد نیاز خود را ندارند. به ویژه برای کسانی که به تازگی شروع به توسعه مهارت های خود به عنوان یک دی جی کرده اند، مفید خواهد بود و ممکن است نخواهند مبلغ زیادی را روی تجهیزات حرفه ای سرمایه گذاری کنند تا زمانی که در مهارت های خود اطمینان بیشتری پیدا کنند و آماده شروع رزرو اجراها باشند.

جدای از صرفه جویی در هزینه خرید تجهیزات جدید، لازم نیست نگران انجام تعمیرات منظم تجهیزات باشید. یکی دیگر از مزیت های اجاره این است که می توانید مارک های مختلف را امتحان کنید (با کسری از هزینه) و ببینید که کدام یک را بیشتر دوست دارید، قبل از اینکه دست به کار شوید و وسایل مورد نظر خود را بخرید.

از طرف دیگر، خرید دک و میکسر کاملاً جدید مزایای خود را دارد. گذشته از اینکه به شما امکان می دهد یک تنظیم دی جی کاملاً سفارشی و متناسب با نیازهایتان ایجاد کنید، اکثر تجهیزات معمولاً با ضمانت های سازنده ارائه می شوند. نقطه ضعف آشکار قیمت است، اما اگر در مورد راه اندازی دی جی ستاپ خود جدی هستید، قطعا سرمایه گذاری ارزشمندی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *