عمومی

هفت نکته ی طلایی درباره ی هواکش خانگی – هواکش خانگی و صنعتی

نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید هواکش خانگی باید رعایت شوند :

  • نکته اول : توجه به اندازه هواکش متناسب با نیاز

در صورتی که در مکانی که می خواهید هواکش را نصب کنید ، لوله هواکش یا پنجره ای وجود دارد می توانید هواکش را بر روی آن قرار دهید. در نتیجه در زمان خرید، اندازه ی دریچه ی هواکش و یا اندازه ی پنجره را مدنظر قرار دهید.

  • نکته دوم : هواکش تایمردار

به طور مثال در برخی از مکان ها مانند حمام مناسب می باشد که هواکش پس از استحمام به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روشن بماند تا بتواند بخار تولید شده را از حمام خارج کند. در این زمان بهتر است از هواکش تایمردار که به صورت خودکار عمل می کنند بهره ببرید و یا خودتان حواستان باشد تا بعد ازمدت زمان موردنیاز هواکش را به طور دستی  خاموش کنید. همچنین می توانید کلید هواکش را با کلید تایمردار عوض کنید که در بازار موجود می باشد.

  • نکته سوم : انتخاب قدرت مکش مناسب با مکان

هواکشی که انتخاب می کنیم باید از لحاظ قدرت مکش با حجم و متراژ مکان ما تناسب داشته باشد . به منظور این مورد معیاری جهانی به اسم CFM وجود دارد که خیلی در مورد هواکش های ایرانی استفاده نمی شود. در هواکش های ایرانی معیاری به نام متر مکعب در ساعت می باشد . این پارامتر مشخص می کند که هواکش مدنظر ما توانایی مکش چند متر مکعب در ساعت را دارد. به منظور تشخیص قدرت مطلوب هواکش در مکان موردنظر، باید ابتدا حجم مکان را بدست آورد که با ضرب کردن مساحت آن مکان در ارتفاع بدست آورید. برای نمونه اگر مساحت کف مکان ۴ متر مربع می باشد ، و ارتفاعی در حدود ۲ متر دارد حجم مکان شما ۸ متر مکعب می باشد. در نتیجه یک هواکش با قدرت ۱۶۰ متر مکعب در هر ساعت می تواند ۲۰ بار هوای محیط شما را تهویه کند.

  • نکته چهارم : مقدار صدای هواکش

این مورد علاوه بر موتور هواکش به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله این موارد عبارتند از محل نصب، طریقه نصب (نصب با پیچ و نه با میخ)، مقدار اتصال درپوش هواکش به محل نصب، دمپردار بودن یا نبودن و… . شما در زمان خرید می توانید از فروشنده بخواهید تا هواکش را برای شما روشن کند تا از مقدار صدای آن مطلع شوید. درست است که بعضی از هواکش ها دارای چراغ نمایشگر روشن بودن می باشند ولی بی صدا بودن کامل هواکش امکان دارد سبب شود از خاموش کردن آنها غافل شوید. تا آنجا که امکان دارد هواکش های بزرگتر و با دور گردش کمتر خریداری کنید به دلیل اینکه صدای کمتری تولید می کنند.

  • نکته پنجم: هماهنگی با مکان مورد نظر

در زمان خرید هواکش، هواکشی را انتخاب کنید که با دکور محل مورد نظر هماهنگ باشد. هواکش‌ها از لحاظ رنگ از تنوع بسیاری برخوردارند و حتی تعداد زیادی از آن‌ها دارای چراغ می باشند.

  • نکته ششم : خرید از برند گارانتی دار

از موارد بااهمیتی که در زمان خرید هواکش باید به آن توجه کرد ضمانت محصول می باشد. حتما هواکشی را بخرید که دارای گارانتی معتبری باشد. زیرا هواکش هایی که از گارانتی برخوردار نمی باشند، اغلب پس از خرابی از نظر قطعات یدکی نیز پشتیبانی نمی شوند و عملا از کار می افتند.

  • نکته هفتم: هواکشی را انتخاب کنید که از نظر مصرف انرژی کارآمد باشد

هواکش های تهویه حمامی باید از برچسب ستاره دار انرژی که به منظور عملکرد کارآمد دریافت کرده اند برخوردار باشند که به صورت مستقل به وسیله موسسه Home Ventilating یا Air Movement and Control Association نیز تایید شده اند. این استانداردها به منظور وسایل روشنایی خانگی نیز بکار می روند. هواکش های تهویه ای که برچسب ستاره دار انرژی را دارند حدودا ۶۰ درصد مصرف انرژی کمتری در مقایسه با هواکش های استاندارد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *