عمومی

نحوه ی نصب لامپ فلورسنت و مهتابی

نحوه نصب لامپ فلورسنت مهتابی

مهتابی ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد. مهتابی هایی که با بالاست مغناطیسی و مهتابی هایی که با بالاست الکترونیکی عمل می کنند. لازم به ذکر است بالاست های مغناطیسی قدیمی شده و به سبب معایبی که داشتند کمتر در بازار عرضه می شوند.

شیوه های بسیاری به منظور روشن کردن مهتابی وجود دارد که عبارتند از:

روش اول به گونه ای می باشد که شما می توانید به وسیله قطعات خود مهتابی یعنی ترانس و استارت اقدام به روشن کردن آن نمایید.

روش دوم به وسیله بالاست الکتریکی و همچنین استفاده از کیت مدار لامپ های کم مصرف می باشد که لامپ های کم مصرف در برخی مواقع تنها لامپی مانند مهتابی می باشد که قابل استفاده نمی باشد و شما می توانید از کیت آن استفاده نمایید.

نصب مهتابی به وسیله بالاست مغناطیسی

در ابتدا سیم فاز به یکی از ترمینال های بالاست مغناطیسی وارد می شود و سپس از ترمینال دیگر خارج می شود. بالاست های مغناطیسی دارای دو ترمینال می باشند که ترمینال اول ورودی و ترمینال دوم خروجی می باشد. سپس به یکی از چهار پایه سوزنی مهتابی متصل می شود (اینکه کدام پایه باشد مهم نیست). اتصال به پایه های سوزنی مهتابی به وسیله پایه های مهتابی صورت می گیرد. این پایه ها دو ترمینال به منظور ورود سیم دارند. پس سیمی که از بالاست مغناطیسی آمده، باید به یکی از این ترمینال ها وصل شود. سپس سیم نول را به یکی از پایه های مقابل متصل کنید و از دو پایه استارت به دو پایه باقی مانده وصل کنید.

نصب مهتابی تک لامپ به وسیله بالاست الکترونیکی

در این بالاست ها، شش ترمینال وجود دارد. سیم فاز و نول وارد دو تا از ترمینال های آن می شود و چهار ترمینال بعدی به مهتابی متصل می شوند.

نصب مدار مهتابی دو لامپ به وسیله بالاست الکترونیکی

در مهتابی های فلورسنت (کم مصرف) از بالاست الکترونیکی استفاده می شود اما همیشه در هنگام خرید، این مهتابی ها به طور مونتاژ شده تحویل مشتری می گردد و شما تنها باید به دو سیم خارج شده از آن، فاز و نول متصل کنید (لازم به ذکر است نول را مستقیم و فاز را به وسیله کلید برق)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *