عمومی

نحوه ساخت المنت فلنچ دار

  • المنت فلنچ دار چیست؟
  • المنت فلنچ دار از چه وسایلی تشکیل شده است؟
  • المنت فلنچ دار چگونه ساخته می شود؟

المنت فلنج دار

بکارگیری از المنت های فلنج دار حرارتی از جمله بااهمیت ترین و کاربردی ترین وسیله در صنعت گرمايشی و حرارتی می باشد. بیشتر احتیاجات گرمايش صنعتي به دلیل افزایش حرارت يک نوع ماده می باشد که در مخازني مثل نفت ، گاز ، آسفالت ، روغن و يا بيشتر آب مورد استفاده قرار مي گیرد.

هیترها یا المنت های فلنج دار با قطرهای گوناگون و در توان های مختلف تولید می گردند و از قدرت انتقال حرارت زیادی برخوردار می باشند که به طور مستقیم صورت می گیرد. در بیشتر مواقع المنت فلنج دار در مخازن نفت و آب استفاده می شود و ضد انفجار می باشند. همچنین از المنت فنج دار اغلب در دستگاه های بسته بندی، مخازن روغن، مخازن آب داغ، صنایع پلاستیک، کارخانه جات شیشه و صنایع پتروشیمی و گاز بکار برده می شود.

اجزای المنت فلنج دار

در بیشتر موارد در المنت های فلنج دار از وسایلی مثل ترموستات، پولک جدا کننده المنت و فلنج استفاده می شود. به دلیل اینکه علاوه بر مخازن عادی مایعات از المنت فلنج دار به منظور ایجاد و انتقال حرارت در مکان های خاص با ضریب خطر زیاد بکار برده می شود، میله استفاده شده در بخش های المنت فلنج دار باید از مطلوب ترین نوع فولاد زنگ نزن و فلنج برنج به طور فورچ شده بکار برده شود. در این هیتر مخزنی به منظور راحتی در استفاده و بکارگیری از پل های برنجی و برای رعایت ایمنی کامل و پیشگیری از برق گرفتگی از یک محافظ فلزی با پوشش الکترواستاتیکی بکار برده می شود.

ساخت المنت فلنج دار

در زمان خرید المنت فلنج دار ، مطلع بودن از ساختمان این وسیله بسیار کمک کننده می باشد. در ساخت المنت های فلنج دار می توان از آلیاژهای گوناگون بر اساس نوع استفاده و کارایی المنت بکار برد. به عنوان نمونه اغلب از المنت فلنج دار فولادی به علت بالا بودن مقاومت در مقابل خوردگی و طول عمر بالا، به منظور بالابردن دما در مکان های مایع مثل روغن های روان کننده، روغن های سنگین و سبک و واکس هایی با مقدار خورندگی پایین بکار برده می شود. همچنین اغلب از المنت فلنج دار به طور غوطه ور در مخازن گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش رویی المنت های فلنج دار می تواند از فولاد، فولاد ضد زنگ، مس و یا آلیاژیی مثل تیتانیوم باشد. در مخازن با موادی که دارای مکان های بسیار خورنده مثل آب نمک می باشند، در مصارف نظامی، شیمیایی و فرآوری مناسب تر می باشد که از آلیاژهایی با مقاوت بالا در برابر خورندگی مثل تیتانیوم بکار برده شود. در حقیقت المنت فلنج دار از لوله های تو خالی بکار می برد که به فلنج جوش زده یا لحیم شده اند. یک محفظه جداگانه هم که سیم کشی های الکتریکی در آن قرار دارد بر روی المنت قرار می گیرد. برخی از هیترها از پیش روی فلنج قرار گرفته اند و برخی دیگر را می توان به بدنه مخزن لحیم یا جوش بزنید. اغلب المنت های فلنج دار در گستره عظیمی از کیلوات، ولتاژ و دما تولید و استفاده می شوند. المنت فلنج دار غوطه ور از جمله وسایل اصلی برای گرم کردن در قسمت نفت می باشد. همچنین نصب آنها نسبت به سایر المنت های بکار برده شده در مخازن نفت، راحت تر می باشد. به طور ویژه از المنت های مختلف فلنج دار می توان در کشتی های تحت فشار بکار برد. بکارگیری از این المنت قابلیت کنترل بیشتری دارد. برنامه های کاربردی معمول در المنت های فلنج دار عبارتند از پیش گرم کردن روغن های گوناگون ، تصفیه مخازن و منتقل کردن گرما .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *