عمومی

عوامل موثر در قیمت هواکش خانگی و صنعتی

انواع هواکش ها

هواکش ها طبق کاربردشان به دو گروه هواکش خانگی و صنعتی تقسیم می شوند که اغلب از فن های محوری به منظور تولید تهویه های خانگی بکار برده می شود.

هواکش خانگی

در حال حاضر انواع هواکش و تهویه خانگی در مدل ها و شکل های متفاوتی برای سلیقه های گوناگون ساخته و به بازار عرضه می شوند .به همین دلیل به سبب وجود تنوع زیاد ، برای انتخاب آنها به نکات گوناگونی باید دقت کرد. به علت آنکه هواکش خانگی در فضاهای داخلی بکار برده می شود در نتیجه ایجاد سروصدای آنها بسیار مهم می باشد و باید در زمان خرید از انواع هواکش خانگی با صدای کمتر استفاده کرد. از نکات بااهمیت دیگر ، درجه حفاظت آنها در مقابل رطوبت و گردوغبار می باشد . همچنین در انتخاب یک هواکش یا تهویه خانگی باید به مکان نصب آن که روی دیوار یا روی شیشه پنجره است توجه کرد. امکان دارد جنس پره ها فلزی یا پلاستیکی باشند و رنگ آن ها با توجه به سلیقه مشتریان قابل تغییر می باشد. هواکش های خانگی بر اساس جنس، قطر پروانه و قدرت هوادهی در مدل های مختلف و قیمت های متفاوتی می باشند.

هواکش صنعتی

نوع دیگری از هواکش ها ، هواکش صنعتی می باشد. هواکش صنعتی مثل نوع خانگی دارای یک الکتروموتور ، پروانه و قاب یا محفظه است و اغلب اندازه بزرگتری در مقایسه با هواکش خانگی دارد. همچنین قدرت موتور در هواکش صنعتی بالاتر است به دلیل اینکه باید توانایی جابه جایی حجم بیشتری از هوا را داشته باشد. این هواکش ها دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری در مقایسه با هواکش های خانگی می باشد. در نتیجه در مکان هایی که نیاز به هوادهی با قدرت زیاد است مانند کارخانه ها یا کارگاه ها ، استفاده از هواکش های صنعتی پیشنهاد می شود. این هواکش ها دارای مدل های گوناگونی می باشد که از نظر قطر فن ، ابعاد ، سرعت دور موتور ، توان ، وزن و غیره با یکدیگر متفاوت می باشند. تمامی این عوامل بر قیمت هواکش خانگی و صنعتی تاثیرگذار است و مدل های گوناگون هواگش دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *