نورپردازی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت مووینگ

مووینگ چیست

نورپردازی ها و رقص نورهایی که در مراسم های عروسی و کنسرت صورت می گیرد توسط مووینگ صورت می گیرد.

کاربرد وسیله رقص نور مووینگ

مووینگ ها توانایی انجام نورپردازی در حالات و اشکال گوناگون را دارند که هر یک از آنها به دلیل پرتاب اشعه نور ، جلوه و زیبایی ویژه ای در محیط ایجاد می کند. لازم به ذکر است تعداد زیادی از مووینگ ها توانایی متحرک بودن و ثابت بودن دارند و شما می توانید از این وسایل در مکان های داخلی و خارجی بر حسب احتیاج خود استفاده نمایید. مووینگ ها دارای حداقل یک محور متحرک می باشد و از تکنولوژی مشابه ربات به منظور نور پردازی بکار می برند.

قیمت وسیله رقص نور مووینگ

مووینگ ها در انواع گوناگونی در بازار موجود می باشند و هر یک از آنها بر اساس اندازه، قدرت و امکانات دارای قیمت های مختلفی می باشند ولی در حالت کلی عوامل و شرایط بسیاری بر روی قیمت مووینگ ها اثر می گذارد در نتیجه بر اساس احتیاج ، میزان قدرت نورپردازی و هزینه ای که می خواهید صرف کنید می توانید مووینگ مورد نظر خود را با ویژگی ها و توانایی های مدنظر خریداری نمایید.

انواع مووینگ

  • اسپایدر
  • فایتر
  • بیم 230
  • مینی مووینگ بیم
  • مینی مووینگ وش
  • مینی مووینگ گلکسی
  • گلکسی
  • مینی اسپایدر

مووینگ بیم 230

در بین مووینگ ها، مووینگ بیم 230 از محبوب ترین و پرطرفدار ترین انواع این وسایل است. این نوع از دستگاه 8 مدل حالت نورپردازی گوناگون دارد و می توان آن را در زمان معینی برای نورپردازی تنظیم نمود. یکی دیگر از ویژگی های این مووینگ که باعث جذب افراد به سمت خود شده، خصوصیت 7 رنگ بودن آن می باشد که موجب ایجاد رقص نور زیبا و جذاب می گردد. این مدل مووینگ دارای 16 کانال می باشد و یک صفحه نمایش دیجیتال با قابلیت چرخش ۱۹۰ و ۳۶۰ درجه بدارد.

دستگاه مووینگ وش

این نوع وسیله دارای نورپردازی متمرکز و طرح دار با تعداد معینی ال ای دی مانند 36 عدد در دستگاه وش می باشد. از این نوع مووینگ اغلب در پروژه های تبلیغاتی بکار برده می شود. این وسیله در اندازه و قدرت های گوناگونی موجود می باشد و می توان آن را با استفاده از دستگاه DMX زمان بندی و تنظیم نمود. در برخی از مدل های این دستگاه یک صفحه نمایش دیجیتال و توانایی زوم و حالت اتوماتیک وجود دارد. این وسیله از افکت های بسیار خوب برخوردار می باشد و از آن در انواع کنسرت ها، مهمانی ها و موزیک ویدیوها بکار برده می شود. همچنین به دلیل حرکات با سرعت زیاد این دستگاه در زمان پخش نور، محیط هیجانی را به وجود می آورد.

وسیله رقص نور اسپایدر

مووینگ اسپایدر یکی دیگر از نمونه های دستگاه مووینگ می باشد که توانایی جابجایی و پخش نور در محیط را دارد . همچنین این وسیله به سیستم حساسیت صدا مجهز می باشد و می توان آن را برنامه ریزی نمود و به DMX اتصال داد. این رقص نور دارای 8 چراغ LED می باشد و از حالت اتوماتیک برخوردار است. جابجایی این دستگاه مووینگ بسیار آسان می باشد و از جمله پر استفاده ترین و حرفه ای ترین وسایل نورپردازی در دنیا به حساب می رود. از این نوع مووینگ به دلیل قیمت مقرون به صرفه و افکتهای خوب در بیشتر تالارها و سالن های برگزاری مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه مووینگ اسپایدر در اندازه های گوناگون و اشکال مختلف در بازار موجود می باشد و به دلیل برخورداری از افکت های عالی و کاربردی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مینی مووینگ ها

یکی دیگر از مووینگ ها که برای ایجاد نورپردازی در مکان هایی مانند دورهمی و مهمانی های خانوادگی از جمله تولد و … مورد استفاده قرار می گیرد مینی مووینگ می باشد. این نوع از دستگاه های مووینگ با اینکه اندازه بزرگی ندارند ولی از لحاظ توانایی ها و خصوصیات با مووینگ های عظیم تفاوتی ندارد و خواسته های مخاطب را پاسخ می دهد. در نتیجه این مووینگ ها فقط در اندازه و ابعاد باهم متفاوت می باشند.

یکی از نکات حائز اهمیت که در هنگام خرید مووینگ باید به آن توجه کرد، بکارگیری از نورهای رنگی و مختلط یا یک رنگ ویژه در طراحی این گونه از وسایل می باشد. در حقیقت بر اساس توانایی های موجود برای انواع گوناگون دستگاه رقص نور ، بعضی از آن ها تنها می توانند یک رنگ نور را ساطع کنند و در صورتی که موضوع تنوع طیف رنگی وسیله برایتان حائز اهمیت می باشد باید به این نکته دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *