عمومی

روش نصب کلید محافط جان-محافظ جان

در این مقاله برای شما توضیحاتی را در خصوص ویژگی و عملکرد محافظ جان در جلوگیری از حوادث برق گرفتگی دسته بندی کرده و آورده ایم که بهتر است از آن ها نیز مطلع گردید.

1.بایستی دانست که کلیدهای محافظ جان اشنایدر الکتریک نیز در محدوده جریان نامی بین 25 تا 125 آمپر تولید میگردند.
2. و اینکه  محافظ جان برای استفاده کاربران تکفاز (خانگی)به شکل دو پل (فاز + نول) و نیز برای کاربران سه فاز که (صنعتی) میباشند به شکل چهار پل میباشد.
3. در محافظ جان میزان  حساسیت محافظ جان یا همان جریان قطع خودکار کلید‌ها بین۱۰ میلی آمپر تا ۰/۵ آمپر بوده، و مدت زمان قطع هم نهایتا۱۵۰ میلی ثانیه میباشد.

روش نصب محافظ جان:برای نصب محافظ جان بایستی موارد ذیل را لحاظ نمایید:

1-درخصوص کلید‌های دوپل، سیم نول نیز به ترمینال تعیین شده با علامت N. و نیز سیم فاز به ترمینال معین گشته با علامت L. وصل میگردد.
2-بایستی توجه داشته باشید که در سیستم های تکفاز، دو سیم نول و فاز و همچنین در سیستمهای سه فاز، چهار سیم (سه فاز و نول)حتما به ورودی و خروجی کلید وصل گردد.

3-بایستی موقعیت نصب را لحاظ نماییدچرا که سیم‌های ورودی و خروجی این امکان را دارند که از بالا و یا پائین به کلید  وصل گردند که این مسئله در کارکرد کلید بی اثر میباشد.

4-درجه حفاظت کلید‌ها جهت مانع شدن از ورود اجسام خارجی چیزی معادلIP۴۰ میباشد.

5-ترمینال‌های ورودی و خروجی کلید‌ها با لحاظ نمودن آمپر کلید برای بالاترین قطر کابل یاسیم لحاظ شده و از این منظر مشکلی نیز وجود ندارد.

6-به همراه محافظ جان قادر به استفاده از کنتاکت کمکی خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *