عمومی

راهنمای خرید پروژکتور ویترینی و ریلی

در پروژکتور ریلی بکارگیری از انواع چراغ های روشنایی مانند لامپ LED، SMD و یا SOB ممکن می باشد. در زمان انتخاب پروژکتور باید به نوع چراغ ها، میزان شدت نور ، مقدار روشنایی، زاویه تابش نور آنها دقت کرد زیرا از بااهمیت ترین عوامل انتخاب می باشند. همچنین مسافت چراغ از دیوار ، دایره روشنایی ایجاد شده به وسیله آن و وجود یا عدم وجود رفلکتور در لامپ ، از نکات حائز اهمیت می باشد.

  • نوع لامپ

همان گونه که اشاره شد نوع لامپ بااهمیت می باشد . لامپ های LED در پروژکتور ریلی کمتر کاربرد دارند زیرا این لامپها نور نقطه ای (مثل نور چراغ قوه) ایجاد می کنند و می توان از آنها به منظور روشن کردن نقطه ای تابلو یا لباس ها استفاده کرد. چراغ های SMD در پروژکتور نوری غیر نقطه ای و تقریبا پخش تولید می کنند. این نوع لامپ، سایه روشن بوجود نمی آورد و از آن برای ایجاد روشنایی در فضای بیشتری استفاده می شود. روشنایی ایجاد شده در لامپ های COB حالتی میان دو نور قبلی می باشد . این لامپ دارای رفلکتوری داخل خود به منظور بازتاب بیشتر نور می باشد و در حالت کلی نوری با لبه های تیز تشکیل می دهد.

  • ریل ها و اتصالات

ریل ها و اتصالات، اجزای تشکیل دهنده چراغ های ریلی می باشند و وجه تمایز آن با سایر محصولات روشنایی می باشد . این ریل ها در اندازه و رنگ های گوناگونی وجود دارد که می توان بر اساس نوع کاربری و شرایط مورد استفاده، گزینه مناسب را انتخاب نمود. به منظور قرارگیری این ریل ها در کنارهم در صورت لزوم از رابط هایی به شکل I, L, T و X بکار برده می شود.

  • پایه ها

پایه ها موجب وصل شدن مستقیم لامپ ها به ریل می شوند و در دو مدل کلی طراحی و ساخته می شوند. گروه اول پایه هایی می باشند که توانایی اتصال لامپ دارند و گروه دوم پایه و لامپ به طور یک ترکیب بر روی ریل قرار می گیرند. همچنین پایه ها در اندازه و اشکال گوناگونی موجود می باشند و می توان از میان طیف وسیعی از آن ها مطلوب ترین طرح و رنگ را انتخاب کرد.

  • سیم کشی

سیم کشی چراغ های ریلی مانند سایر روشنایی ها صورت می گیرد. با این تفاوت که باید نصب همزمان سیم ها و چراغ ها در ریل نگهدارنده را در نظر داشت. همچنین می توان روشنایی این چراغ ها را به وسیله ریموت کنترل کرد. علاوه بر این امکان استفاده از کلید های معمولی به منظور خاموش یا روشن کردن این چراغ ها وجود دارد.

پروژکتورهای ریلی قابلیت قرارگیری بر روی زمین، دیوار، سقف و بقیه سطوح را دارند و با توجه به کاربرد می توان نور را از زوایای گوناگون به سطح کار رسانید. لازم به ذکر است سیستم ریلی در مکانهایی که ارتفاع سقف زیاد است به وسیله میله از سقف آویزان می شود. همچنین پروژکتور ریلی به سبب قابلیت جابجایی ، تنظیم زاویه و پخش نور موضعی به منظور نور پردازی ویترینی مناسب می باشد.

مدلهای گوناگون پروژکتور ویترینی و یا چراغ دکوری در ابعاد و شکل های گوناگونی می باشند و از آنها در فروشگاه ها و یا ساختمان های تجاری گوناگون استفاده می شود. چراغ های ویترینی به صورت روکار یا توکار موجود می باشند و روی سقف ، دیوار و سایر مکانها نصب می شوند تا روشنایی فضا را فراهم کنند . در ساختار داخلی انواع چراغ ویترینی اغلب از لامپ های ال ای دی استفاده شده است که در مقایسه با لامپ های قدیمی مصرف برق کمتری دارد و مقدار بازده نور بالاتری دارند. همچنین باید دقت کرد که به منظور بهتر دیده شدن اجسام ، چراغ ها باید طوری قرار گیرند که کمترین سایه را ایجاد نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *