دی جی

راهکارهای تبدیل دی جی معمولی به یک سوپراستار

دی جی شدن یکی از آرزوهای بسیاری از جوانان است. خیلی از کسانی که عاشق این شغل و حرفه هستند تصور می‎کنند که آشنایی با سخت افزار و نرم افزارهای این حوزه می‎توانند به یک دیجی تراز اول تبدیل شوند. این در حالی است که برای تبدیل شدن به یک دیجی دوست داشتنی و پرطرفدار، خیلی نکات را باید دانست و یاد گرفت.

یک دی جی در مرکز توجه مراسم است. چرا که یک دیجی است که می‎تواند شور را به مراسم هدیه دهد. بدون دی جی و هنر خاص او، مراسم تبدیل به یک دورهمی ساده می‎شود. پس اگر دیجی هستید، باید بدانید که مسئولیت سختی بر عهده شماست. شما هستید که حس و حال مهمان‎ها را تعریف می‎کنید.

اگر دیجی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با در نظر گرفتن موارد زیر، تبدیل به یک دیجی پرطرفدار و دوست داشتنی شوید. اگر هم در دسته افراد علاقه‎مند به دیجی شدن هستید، این مقاله می‎تواند نقشه راهی در جهت تبدیل شما به یک سوپراستار در این حرفه باشد.

 

بررسی وضعیت و توانایی تغییر آن

یک دی جی قرار نیست وارد یک مراسم شود و تعدادی آهنگ را اجرا کند و کارش تمام شود. یک دیجی حرفه‎ای می‎داند که باید همواره تمام حواسش به جو حاکم بر مراسم باشد. جایی که حاضرین از آهنگ خسته شدند، بتواند با یک انتخاب هوشمندانه مجددا آنها را سر کیف آورد. همچنین به گونه‎ای اجرا نداشته باشد که در اواسط مراسم، همه خسته و بی‎انرژی باشند. پس یک دیجی حرفه‎ای تمامی این موارد را در اجرای خود در نظر میگیرد.

منعطف بودن

گاهی مراسم طبق برنامه ما پیش نمی‎رود. یعنی در اواسط آن افراد موسیقی درخواستی خود را طلب می‎کنند. یک دیجی دوست داشتنی به مهمانان نه نمی‎گوید و گاهی برای شادی بیشتر دست به بداهه نوازی می‎زند. پس سعی کنید بداهه‎نوازی را به صورت حرفه‎ای کار کنید.

 

در انتخاب آهنگ، یک گام جلو باشید.

گاهی یک آهنگ تازه از یک خواننده چنان پر طرفدار می‎شود که می‎توان با اجرای آن در مراسم، همه را سورپرایز کنید. پس باید همواره جدیدترین آهنگ‎های روز را گوش دهید و با ریتم آن آشنا باشید. اجرا یک آهنگ داغ و تازه می‎توانید خود را از دیگر همکاران خود متمایز کنید.

 

خوش تیپ باشید.

یک دی جی جذاب جایگاه ویژه‎ای در بین مهمانان دارد. چرا که نگاه‎ها را به خود خیره می‎کند. ورزش کنید و اندام ورزیده داشته باشد. لباس‎های جذاب بپوشید و به ظاهر خود اهمیت دهید. روی حرکات بدن خود کار کنید تا تک تک رفتارهای شما موزون باشد. کالوین هریس یکی از همین دیجی‎هایی است که در کنار کار حرفه‎ای خود، ظاهری جذاب دارد.

موسیقی محلی را بشناسید.

ایران دارای قومیت‎های بسیار زیادی است. هر قومیت موسیقی و رقص خاص خود را دارد. یک دی جی حرفه‎ای با موسیقی محلی آشناست که در هر مراسم بتواند مجلس را با آهنگ‎های خود گرم کند.

 

هماهنگی با نورپردازی

هماهنگی بین موسیقی و نورپردازی یک کار بسیار حرفه‎ای است که هر کسی قادر به انجام آن نیست. برای خاص بودن و مورد توجه قرار گرفتن باید دست به خلاقیت بزنید. شما می‎توانید با تیم نورپردازی تمریناتی را انجام دهید. به نحوی که حرکت نور با ریتم موسیقی شما هم راستا شود. این نقطه، مرحله اوج گرفتن شماست. پیشنهاد می‎کنیم ویدئوهای مربوط به تئاتر موزیکال را بررسی کنید. یکی از هماهنگی‎های جالب بین موسیقی و نورپردازی در تئاترهای موزیکال دیده می‎شود.

هم چنین میتوانید از تجهیزاتی استفاده کنید تا به طور هماهنگ ، صدا و نور را به هم متصل و سینک کند.

علم صوت را بشناسید.

هم شما و هم مهمان‎های حاضر در مراسم قرار است چند ساعتی را با موسیقی و شادی زیاد بگذرانید. موسیقی شما دارای ریتم و ضرب آهنگ‎های متعددی است. از صدای بیس گرفته تا انواع دیگر اصوات در این چند ساعت به گوش شما و مهمان‎ها خواهد رسید. بهتر است لیست خود را به شکلی انتخاب کنید که بین هر چند آهنگ، با یک ضرب آهنگ ملایم‎تر، استراحتی به گوش و سیستم شنوایی حاضرین دهید. همین کار باعث می‎شود مهمان‎ها تا پایان مراسم خسته نشده و مراسم پرشور و هیجان باقی بماند.

 

با انرژی مثبت مراسم را شروع کنید.

حتما به یاد داشته باشید که انرژی از فردی به فرد دیگر منتقل می‎شود. هر آدمی در زندگی روزمره خود با مشکلات زیادی مواجه می‎شود. اما یک دیجی حرفه‎ای این را خوب می‎داند که باید در چند ساعتی که مسئولیت یک مراسم را بر عهده دارد، موقتا مشکلات خود را فراموش کند و مراسم را با انرژی مثبت شروع کند. عمل کردن به این قانون بسیار سخت است. اما چیزی که شما را از یک دیجی معمولی متمایز می‎کند، قبول همین شرایط است.

 

خود را صاحب مجلس تصور کنید.

در یک مراسم احتمال بروز ناراحتی و مشکل بین مهمان‎ها وجود دارد. همانطور که صاحب مجلس سعی می‎کند مشکلات را بی‎صدا رفع کند تا حس خوب مجددا در بین مهمان‎ها جریان یابد، شما هم باید همین کار را کنید. شما در مراسم نیستید که فقط آهنگ اجرا کنید. شما در مراسم هستید تا حس و حال خوب ایجاد کنید و موسیقی ابزار شماست. پس از ابزار خود به نحو احسنت استفاده کنید. توانایی مدیریت شرایط را یاد بگیرید تا در هر شرایطی با حفظ خونسردی خود، بتوانید شرایط را به سمت حال خوب ببرید.

 

مراسم را به اوج برسانید و بعد آن را تمام کنید.

قرار نیست در ساعت پایانی مراسم، مهمان‎ها دچار افت انرژی شوند. یک دی جی حرفه ای تا آخرین لحظه، مراسم را در اوج نگه می‎دارد. سپس مراسم را تمام می‎کند. باید پایان مراسم به این شکل باشد که مهمان‎ها افسوس اتمام مراسم را خورده و بگویند چه زود تمام شد. این نقطه اوج حرفه و تخصص شماست.

و اما کلام آخر

شور یک مراسم در گرو هنر و خلاقیت شماست. این شما هستید که مانند یک قلب تپنده باید شور را به تک تک افراد حاضر در مراسم منتقل کنید. ابزار کار خود را بشناسید و با خلاقیت آن را ترکیب کنید. هرگاه به این جایگاه رسیدید، شک نکنید که تبدیل به یک دی جی محبوب در بین افراد شده‎اید. مگر در شغل خود بالاتر از رسیدن به این محبوبیت، چیز دیگری وجود دارد؟

خوشحال میشویم تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *