عمومی

انواع داکت برق-لوازم جانبی برق

در تعریفت داکت برق توضیحی که میتوانیم بدهیم این است که داکت برق در واقع یک کانال پلاستیکی درب دار میباشد که بمنظور نگه داری و حفاظت کردن از کابل و انتقال کابلها کاربرد دارد. داکت برق اغلب ضد آب نمیباشند استفاده از داکت برق فقط در مکان های مسقف میباشد. داکت های  برق که در بازار وجود دارند دارای انواع گوناگونی میباشند که دارای کیفیت های مختلفی هم هستند . برای انتخاب داکت برق مناسب بایستی نکاتی را لحاظ کرد که عبارتند از:
1. جنس خود داکت برق: بعضی از نوع های داکت برق در مدت زمان طولانی دارای استحکام بوده و انعطاف پذیری خود را برای زمان طولانی ای حفظ مینمایند در صورتیکه نوعهای دیگری از داکت برق وجود داردکه پس از مدتی شکننده گشته و در واقع کارایی خود را از دست می  دهند. پس بایستی در انتخاب داکت مناسب لحاظ کردن کاربری محل مورد استفاده دقت لازم را داشت.

2. درب داکت برق: درب داکت بایستی به شکلی باشد که به سهولت باز و بسته گردد تا در شرایط نیاز به اجرای تغییرات و یا تعمیرات ، دسترسی داشتن به کابل ها ممکن باشد.
3. اندازه داکت برق: اندازه داکت ها هم بایستی متناسب با تعداد و قطر کابل های استفاده شده در تجهیزات مدار بسته باشد.

انواع  گوناگون داکت برق از لحاظ شکل و کاربرد

داکت برق ساده: داکت های پلاستیکی شکل با ظاهری بسیارساده میباشند. از این نوع داکت می توان در نصب دوربین های مداربسته در منازل مسکونی و ادارات استفاده کرد.

داکت  برق پارتیشن دار: داکت پارتیشن دار هنگامی کاربرد دارد که تعداد کابل ها نیز زیاد باشد. بدین خاطر جهت نظم دادن به کابل ها و دسته بندی آنها  اغلب از داکت پارتیشن دار استفاده میگردد.

داکت برق شیاردار: کاربرد داکت های شیاردار در تابلوبرق ها و موارد صنعتی نیز بسیار است. با استفاده از داکت شیاردار سیم کشی های داخل تابلوهای برق به آسانی صورت میگیرد..

داکت برق قرنیزی: این نوع داکت که از نامش مشخص است  شکلی شبیه قرنیز دارد  که انتهای دیوارها می توان از آن استفادهکرد. بعضی از این داکت ها نیز  طرح های گوناگون چوب و … را دارند که از نظر ظاهر، شکل منظم و مناسبی را به کابل کشی می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *