عمومی

آموزش پرس سرسیم و انواع وایرشو

آموزش پرس سرسیم و انواع وایرشو

میخواهیم توضیحات را راجع به سرسیم و وایرشو و نحوه پرس سرسیم به شما بگوییم .کاربرد استفاده از سر سیم و وایرشو بمنظو اتصالی مطمئن و با سرعت یک سیم در یک سلول ترمینال است که در این صورت از وایرشو های روکش دار استفاده میشود. از موارد استفاده از وایرشو وقتی است که وایرشو به صورتی روی سرِ سیم قرار گرفته که بخش عایق وایرشو بر روی عایق سیم، و قسمت هادی آن روی سیم برهنه که در زیر ترمینال جا گذاری شده است قرار می گیرد. بعد ازآن وایرشو توسط ابزار پرس مناسب (بسته به سایز وایرشو) پرس می گردد تا اتصال مناسب و مطمئن بین وایرشو و سیم برقرار گردد. پس از آن، جهت اتصال سیم و ترمینال کفایت میکندکه بدنه هادی وایرشو در سلول ترمینال که مورد نظر است قرار گرفته و پیچ گردد.

مزایای استفاده از وایرشو در سیم کشی

اتصال قابل اطمینان سیم به ترمینال – ایمنی بیشتر در عایق کاری سیم – نیاز نداشتن به استفاده از چسب برق و همچنین سرعت کار بیشتر

وایرشو های روکش دار دارای دو نوع اصلی میباشند که عبارتند از:

وایرشو های دوبل روکش دار

وایرشو هـای دوبل روکش دار ورودی دو سیم به شکل همزمان را دارند. به این گونه که دو سیم به وایرشــو دوبل وارد گشته و با ابزار متناسب و مرتبط با آن پرس می شود تا ارتباط قوی فیزیکی میان دو سیم و وایرشو و نیز بین دو سیم برقرار شود. عایق وایرشو های دوبل شکلی قیف مانند دارند تا سیم به راحتی در آنها قرار گیرد. طول هادی متفاوت برای هر گونه سایز وایرشو برای انطباق با انواع ترمینال ها موجود است. جنس و رنگ روکش وایرشو های دوبل روکش دار بر اساس استاندارد DIN است.

وایرشو های تکی روکش دار

وایرشو های تکی روکش دار، ورودی یک سیم را دارند بر خلاف دوبل روکشها که بدین شکل که یک سیم وارد وایرشو تکی میشود و با ابزار مورد نظر نیز پرس می گردد تا ارتباط فیزیکی ناگسستنی ای میان سیم و وایرشو برقرار شود.

برای برقراری اتصال دو کابل یا سیم به هم، و یا برقراری اتصال یک کابل یا سیم به یک هادی دیگر از سرسیم های روکش دار استفاده میشود.

انواع سرسیم های روکش دار

  • سرسیم های حلقوی روکش دار
    سرسیم های سوزنی روکش دار
    سرسیم های فیشی نری روکش دار
    سرسیم های فیشی مادگی روکش دار
    سرسیم های رابطسرسیم های رابط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *