عمومی

نسل جدید لوله های برق و اتصالات چیست؟-لوله PVC و پلی آمید و فلکسیبل

اگر بخواهیم از نسل جدیدی از لوله ها در تاسیسات برق نام ببریم میتوانیم به لوله های پلی امید و لوله خرطومی از نوع فلزی روکش دار نیز اشاره کنیم.

در تعریف لوله های پلی آمید بایستی بگوییم که ترمو پلاست هایی نیمه کریستال هستند که دارای جرم به خصوصی میباشند. رنگ طبیعی این لوله ها بخاطر کریستاله بودن آنها مایل به کرم رنگ میباشد اما قابلیت رنگ پذیری بالایی را هم دارا میباشند . پلی آمید ها دارای مواد قابل اشتعال هستند.
با این حال در گرمای ثابتی در طیف منفی 30 تا مثبت 70 درجه سانتیگراد به آسانی نیز قابل استفاده است. مواد استفاده شده درپلی آمید قابلیت پخت و استریل را دارا هستند اما استمرار در پخت آنها منجر به جذب رطوبت و  نیز تغییر ابعاد محصول میشود.

از مشخصاتمکانیکی آنها ، محدوده ذوب شدن کریستال ها و جذب رطوبت پلی آمید ها نیز از درجه کریستالی آنها تبعیت می نمایدکه با بالا رفتن درصد کریستالیته، مشخصه های پلی آمیداز قبیل  مقاومت شیمیایی ، مقدار تنش در نقطه تسلیم ، مدول الاستیکی، درجه ذوب شوندگی هم نیز به مراتب بالا می رود.
و نیز در مقابل افزایش طول، ویژگی هایی از قبیل ایزولاسیونی، ضریب دی الکتریکی، شفافیت و نیز مایل بودن به جذب رطوبت پلیمر در آب 20 درجه سانتیگراد هم کم میگردد و سیر نزولی خواهد داشت.

استحکام زیاد، مقاومت بالا نسبت به حلال ها و مواد نفتی، همچنین مقاومت در برابر ضربه و مقاومت نسبت به ساییدگی و منعطف بودن از ویژگی های لوله های پلی امید می باشد و از معایب این نوع لوله باید به گران بودن، قدرت جذب بالای آب و نیز عدم مقاومت نیبت به اسیدهای قوی میباشد.

اما  لوله های خرطومی فلزی روکش دار به لوله های فلزی ،انعطاف پذیر با مقطعی گرد و فنری بمنظور حفاظت از انواع کابل های فشار قوی ، فشار ضعیف و نیز انواع گوناگون سیم ها از قبیل مخابراتی ، شبکه ، سیستم های نصب دوربین مدار بسته استفاده می گردد. سیستم هدایت کابل کشی از سنسورهای حساس به تابلو برق ها ، ابزارهای دقیق و پنوماتیکی و هر وسیله الکترونیکی منظور که کابلشان بایستی در موقعیت امن باشد از ویژگی و کاربردهای این لوله ها میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *