عمومی

مزایای استفاده از کابل زوجی آیفون، تلفن و کابل شبکه

سیم یا کابل زوجی چیست

کابل زوجی مدلی سیم می باشد که دارای تعدادی رشته است و می توان از آن در ارتباطات گوناگون میان وسایل الکترونیکی و یا ارتباطات برق بکار برد.

سیم زوجی مخابراتی

نمونه دیگری از سیم های زوجی، سیم زوجی مخابراتی می باشد و به منظور اتصالات شبکه های مخابراتی بکار برده می شود که اغلب تعداد زوج سیم ها از ۴ تا ۲۰۰ زوج سیم می باشند، یعنی مانند کابل های عادی شبکه اما با تعداد سیم زوجی بیشتر. همچنین سیم های زوجی از رنگ بندی معینی برخوردار هستند و رنگ بندی شامل رنگ های اصلی و فرعی می باشد.

رنگ های اصلی شامل رنگ های بنفش – زرد – سفید – مشکی و قرمز می باشد و رنگ های فرعی شامل رنگ های طوسی – قهوه ای – نارنجی و سبز است . همچنین کابل های مخابراتی و یا سایر کابل های زوجی از این ترکیبات رنگی برخوردار می باشند و این مورد که کدام ترکیب رنگی بکار برده شود به مدل کابل و تعداد رشته های کابل مخابراتی بستگی دارد که مدل فلت باشد و یا به صورت کابل شبکه باشد.

کابل زوجی (کابل های درهم تابیده شده)

در حقیقت کابل زوجی به کابلی گفته می شود که این سیم ها همانند سیم های برق و … از رشته های تکی برخوردار نمی باشند و علاوه بر رشته ی فلزی درونی (هسته سیم) ، درون یک پک کابل تعدادی سیم موجود می باشد که به صورت بانظم به هم پیچیده شده و موجب به وجود آمدن کابل زوجی می شود که بکارگیری از سیم زوجی دارای مزایای بسیاری می باشد. در صورتی که از کابل شبکه و یا کابل های کراس بکار می برید به منظور شبکه کردن دو کامپیوتر مطلع باشید که سیم شبکه گونه ای از سیم زوجی می باشد که از آن بکار برده می شود و در صورتی که یک کابل شبکه را مشاهده نمایید در ساختمان داخلی آن می بینید که چهار رشته سیم دوتایی (به طور جفتی – چهار جفت) به هم پیچیده شده اند و در یک کابل قرار گرفته اند.

مزایای بکارگیری از سیم زوجی

از بااهمیت ترین مزیت های استفاده از سیم زوجی می توان به این مورد اشاره کرد که می توان بین تعدادی کانال ارتباط برقرار نمود. در یک رشته کابل زوجی می توان تعدادی وسیله را به هم وصل نمود، برای نمونه می توان با یک رشته کابل زوجی ۳ تا ۴ خط تلفن را افزایش طول بدهید و به شبکه اتصال دهید. از سایر مزیت های بکارگیری از کابل زوجی این می باشد که با استفاده از برنامه ریزی صحیح، احتیاجی نمی باشد که به منظور اتصال وسایل و سیم کشی از سیم های مجزا بکار ببرید، زیرا سیم های زوجی دارای تعدادی رشته سیم می باشند.

ساختمان سیم یا کابل زوجی به چه صورت می باشد؟

از لحاظ هسته، کابل زوجی از فلز مس تولید شده است که بر اساس تعداد رشته ها و زوجیت، داخل کابل بعضی از آنها منعطف تر می باشد و مقدار قوس بیشتری ایجاد می گردد. در صورتی که بعضی از آنها از انعطاف پذیری کمتر و مقدار خمیدگی پایین تری برخوردار می باشد و بعضی از سیم یا کابل های زوجی از شکنندگی بیشتری در مقایسه با کابل ها با ضخامت اندک برخوردار هستند. در نتیجه هنگام انتخاب کابل زوجی مطلع باشید که به منظور کدام شبکه و ارتباطی می خواهید بکار برید و طبق احتیاج از کابل زوجی بکار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *