عمومی

کاربردهای سینی کابل و نردبان کابل در صنعت برق

سینی کابل چیست؟

سینی کابل در تاسیسات الکتریکی کارایی ویژه ای دارند و به منظور منظم کردن کابل کشی ها، مرتب کردن و حفاظت کردن از کابل های عبوری در ساختمان بکار برده می شوند. سینی های کابل دارای مدلهای گوناگونی می باشد و تازه ترین مدل آن سینی کابل پی وی سی می باشد.

  • سینی کابل پی وی سی

سینی کابل پی وی سی یا سینی کابل گالوانیزه گرم به علت خصوصیات ویژه معمولا در سیستم تاسیسات برق کاربرد دارند. همچنین این سینی ضد زنگ می باشد و در مکانهای مرطوب و اسیدی مطلوب است.

  • سینی کابل گالوانیزه فابریک

مدل دیگر سینی کابل، سینی کابل گالوانیزه فابریک است. این مدل سینی کابل معمولا در سوله ها، پارکینگ ها و فضاهای بسته کاربرد دارند.

  • سینی کابل آبکاری گرم

این مدل سینی اکثرا در مکانهای روباز بکار برده می شود.

کاربرد سینی کابل

سینی کابل در تولید تاسیسات الکتریکی مختلف و تمامی صنایع گوناگون دارای کارایی است. از سینی کابل به منظور زیبایی و مرتب کردن کابل کشی ها در تعداد زیاد در ساختمان‌ و یا فعالیتهای صنعتی دیگر که احتیاج به استفاده از سیم و کابل در تعداد بالا می باشد بهره برده می شود.

رساندن نیروی برق از سمت تابلوهای برق به وسایل موجود در کارخانه صنعتی و برق دار کردن آنها از وظایف و کاربردهای اساسی این وسیله است.

قرار گرفتن مرتب کابلها در کنار هم در سیستم محافظ سیم و کابل، موجب آسانی و سادگی در افزایش و یا کاهش تعداد کابلها، عوض کردن کابلهای ناقص و اهداف توسعه ای آینده از نظر بیشتر کردن وسعت محیط صنعتی و یا تعداد دستگاهها می شود.

در قسمت کارهای صنعتی و تولیدی، حدودا بکار نبردن از این وسیله ناممکن می باشد و مهندسین برق در زمان طراحی، فقط در انتخاب این سیستم بر اساس مقدار گرم شدن کابلها و یا نوع مسیر عمودی و یا افقی تصمیم گیری می کنند و در آخر تصمیم می گیرند که از سینی کابل بهره ببرند و یا نردبان کابل .

در قسمت تجاری اغلب از سینی و نردبان کابل و لوله های فولادی برق در طول مسیر بکار برده می شود.

سینی کابل در مدلهای گوناگون مانند سینی کابل ۴ خم و سینی کابل ۶ خم و با ضخامت های متفاوت ساخته می شود.

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل به منظور عبور کردن تعداد بالایی کابل از یک مسیر معین بکار برده می شود. در مسیرهای عمودی به منظور عبور سیم ها از نردبان کابل به جای سینی کابل بکار برده می شود به دلیل اینکه آسان تر می توان کابل ها را به بدنه نردبان کابل محکم کرد. همچنین در مسیرهای افقی می توان از نردبان کابل بکار برد.

کاربرد نردبان کابل

نردبان کابل می تواند به منظور رد شدن کابل های کنترل و فرمان و قدرت که به دلیل عبور جریان الکتریسیته، گرمای زیادی ایجاد می کند مورد استفاده قرار گیرد.

نردبان کابل بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی طراحی و ساخته می شود، به گونه ای که پایین ترین میزان ضایعات ورق و بالاترین میزان استحکام تحمل بار و مقاومت لازم را در شرایط گوناگون آب و هوایی کشور داشته باشد.

برای محافظت بیشتر از کابل های عبوری ، انتخاب مناسب ترین مسیر برتی کابل کشی، آسانی تعمیر و بالا رفتن طول عمر کابل ها در سیستم های منتقل کردن انرژی از تولیداتی مانند سینی کابل و نردبان کابل بهره برده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *