عمومی

کاربرد کابل کواکسیال-کابل کواکسیال و سیم آنتن

کاربردهای کابل کواکسیال

مطالبی را ما برای شما در خصوص کابل کواکسیال در سایت قرار داده ایم  و در اینجا قصد داریم تا اطلاعات بیشتنری را در اختیار شما قرار دهیم
کابل کواکسیال در حقیقت به کمک رسانای درونی که اغلب دارای جنس مس سخت، مس استاندارد یا مس با روکش استیل هستند، توسط لایه ای عایق نیز کاور شده است و هر دو نیز به کمک شیلدی که اغلب دارای یک تا چهار لایه میباشد و جنسی فلزی دارد، سیگنال های برق را هدایت نموده و انتقال میدهد. محافظت از  کابل کواکسیال به کمک غلاف عایق بیرونی انجام میگردد. به طور بدیهی این شیلدها هیچ کاربردی نداشته و سیگنال دارای ولتاژ به رسانای مرکزی اعمال میگردد. از مزیت های کابل کواکسیال این است که میدان های الکتریکی و‌ مغناطیسی به دی‌الکتریک محدود گشته و افت بسیار کمی  را به بیرون از شیلد دارند. و همچنین میدان های الکتریکی و‌ مغناطیسی خارج از کابل هم از تداخل با سیگنال های کابل دور هستند و هر قدر که  قطر کابل کواکسیال بیشتر باشد و نیز دارای شیلد های بیشتری باشد ، افت کمتری را داریم. این خصوصیت سبب میگردد که کابل کواکسیال در واقع انتخابی مناسب بمنظور منتقل کردن سیگنال های ضعیفی باشد که قادر نیستند در مقابل تداخل های محیطی مقاومت نمایند و یا جهت انتقال سیگنال های الکتریکی تقویت شده ای که نبایست به ساختارها یا مدارهای مجاور نفوذ نمود یا در معرض آن ها قرار داشت.
اگر بخواهیم که کاربردهای متداول کابل کواکسیال  را بیان کنیم شامل  توزیع سیگنال های تصویری و CATV، و انتقال داده های رایانه ای ،انتقال امواج مایکروویو و RF ،و سایر تجهیزات نیز میباشد.
آمپدانس کابل کواکسیال از سوی ثابت دی‌الکتریک عایق درونی و شعا های رساناهای داخلی و بیرونی معین میگردد. آمپدانس کنترل شده کابل کواکسیال از اهمیت بالایی برخوردار میباشد چرا که آمپدانس منبع و آمپدانس بار موجود بایستی با یکدیگر مطابقت داشته باشند که از حداکثر توان انتقال و حداقل پایداری نسبت موج اطمینان وجود داشته باشد. ویژگی اصلی دیگر کابل کواکسیال ، افت و میرایی آن  در حقیقت به عنوان یک عملکرد فرکانسی، قابل کنترل بودن ولتاژ و کیفیت شیلد است.

از کابل کواکسیالبرای مسیر انتقال سیگنال های فرکانس رادیویینیز بهره میبرند. کاربردهای کابل کواکسیال عبارتند از تغذیه مسیرهای متصل به انتقال دهنده ها و گیرنده های رادیویی مجهز به آنتن، اتصالات شبکه های کامپیوتری (اینترنت)، امواج صوتی دیجیتال (S/PDIF) و توزیع سیگنال های شبکه های کابلیو…  از برترین مزایای کابل کواکسیال در مقایسه با  سایر کابل های انتقال امواج رادیویی این است که در حالت ایده آل، میدان های الکترومغناطیس حامل سیگنال تنها در فاصله بین رسانای داخلی و بیرونی هستند. این خصوصیت سبب میگردد که بتوان کابل کواکسیال را در مجاورت اجسام فلزی نصب نمود، بدون آنکه افت توانی در سایر سیم های انتقال ببینیم. کابل کواکسیال نیز  از سیگنال ها نسبت به تداخل های الکترومغناطیس خارجی محافظت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *