عمومی

کاربرد و عملکرد چراغ های سنسوردار دیواری

چراغ های  سنسور دار دیواری در واقع به مدت چند سالی میباشد که وارد بازار شده و نیز دراغلب آپارتمان‌ها و همچننین اماکن عمومی نیز دارای کاربرد است  وبهره بردن از این نوع چراغ سنسور دار مصرف انرژی را کاهش داده و همچنین هزینه‌ها را تا حد چشمگیری نیز کاهش داده است. پیشتر که استفاده از چراغ های سنسور دار رایج نبود، از یاد بردن خاموش کردن برق در قسمت مشاعات ساختمان یک مشکل بود چرا که اکثر افرادیادشان میرفت که برق راهرو یا پارکینگ را موقع خارج شدن خاموش کنند.

نخستین نسل از چراغ های سنسوردار  در پارکینگ و راه‌پله ها استفاده میشد که دارای تایمر بود. به این شکل که پس از زدن شستی، چراغ روشن شده وپس از گذشت مدت زمان مشخصی بهشکل اتوماتیک چراغ راه‌‍پله‌ها نیز خاموش میگشت. به این روش در مصرف برق  هم نیز صرفه‌جویی می‌شد. در ساختمان های قدیمی‌تر از چراغ زمان‌دار به جای چراغ سنسوردار نیز استفاده میگشت.

اغلب در آپارتمان‌ها بمنظور روشنایی پاگرد و راه‌پله‌ها نیز از چراغ‌  سنسور دار سقفی و جهت روشنایی پارکینگ و لابی و … هم از چراغ های سنسور دار دیواری نیز استفاده میگردد. چراغ سقفی سنسور دار و چراغ سنسور دار دیواری توانسته در کاهش مصرف انرژی نقش بسیار چشمگیری را ایفا نماید

عملکرد چراغ سنسور دار دیواری که جهت روشنایی محیط راه‌پله و پاگرد در آپارتمان‌ها و برج‌ها و… بکار گرفته میشود بدون هیچ گونه دخالت انسان و نیز زدن کلید تامین می‌گردد. عملکرد چراغ های سقفی سنسور دار نیز به همین شکل میباشد.

از چراغ سنسور دار جهت روشن کردن فضای سبز در آپارتمان‌ها و برج باغ‌ها بکار گرفته میشود. همچنین علاوه‌بر مجتمع‌های مسکونی، پارکینگ مجتمع‌های تجاری و اداری که از راه چراغ سنسور دار دیواری تامین میگردد که سبب کم کردن مصرف برق و انرژی در نهایت منجر به کاهش هزینه‌ها گشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *