عمومی

کاربرد هواکش خانگی و صنعتی-لوازم جانبی برقی

ممکن است اول این طور به نظر برسد که مکانهای سرپوشیده و بسته از نظر آلودگی هوا در مقایسه با محیط داخل سالم تر و مناسب تر باشند  ولی این تنها یک گمان ساده است چرا که محیط های بسته بویژه کارخانه ها و کارگاهها از بالاترین میزان آلودگی برخوردار هستند که راه حل این مشکل استفاده از یک هواکش مرغوب و با کیفیت می باشد.

در حقیقت عملکرد هواکش ها بدین شکل است که ، هوای موجود در محیط بسته را تهویه کرده و هوای محل زندگی را از هرگونه  آلودگی و آلاینده ای پاک کرده و با تهویه هوا نیز هوای سالمی را جایگزین آن می نماید.ما در حقیقت هواکش خانگی و هواکش صنعتی داریم که هر یک از این دو دارای انواع گوناگونی میباشند و در واقع هواکش صنعتی از مهمترین نوع هواکش میباشد که کاربرد بیشتری را در مقایسه با هواکش خانگی دارد.از هواکش های صنعتی همانطور که از نامش مشخص میباشد در کارخانه ها و مراکز صنعتی استفاده میشود و این هواکش صنعتی یک دستگاه مکانیکی بوده که به منظور تهویه هوا از آن استفاده میشود.

اگر بخواهیم هواکش های صنعتی را دسته بندی نماییم بایستی بگوییم که در یک دسته بندی کلی ای این را به هواکش های بزرگ  و کوچک تقسیم بندی میکنیم که از هواکش صنعتی کوچک برای مراکز صنعتی کوچک و کارگاهها استفاده میشود و از هواکش بزرگ برای مراکز صنعتی بزرگتر و تجاری مثل کارخانجات بزرگ نیز استفاده میشود. هواکش صنعتی برای تنظیم کردن دمای محیط نیز بسیار کاربرد داشته که به تبع آن نیز احتمال وقوع حریق و مسایل دیگر را به طور چشمگیری نیز کاهش میدهند.هواکش صنعتی نقش زیادی در تنظیم دمای محیط داشته و همچنین وقوع آتش‌سوزی یا مسائل پیرامونی دیگر را بسیار کاهش می‌دهد. ل

حال برای شما دو نوع از هواکش های صنعتی را آورده ایم و آن دو نوع عبارتند از هواکش آکسیال کانالی و هواکش آکسیال سقفی که برخی از ویژگی های آن را برای شما بیان میکنیم.

هواکش آکسیال کانالی

در هواکش صنعتی  آکسیال کانالی که  فن آکسیال کانالی هم نامیده میشود،  تهویه هوا را از راه اتصال به کانال نیز صورت میگیرد. این نوع هواکش‌ها هم بهشکل مکنده و نیز به شکل دمنده به کار رفته شده و پروانه آن اغلب از چهار الی هشت پره نیز ساخته شده است.

هواکش آکسیال سقفی

در این نوع هواکش هم  نوع کانالی آن به شکل مکنده و نیز به شکل دمنده بکار گرفته میشود. کارگاهها و کارخانه ها و مکانهای صنعتی بهترین مکان جهت استفاده از این نوع هواکش میباشند و نیز بکارگرفتن کانال در این نوع هواکش‌ها منجر میگردد  که عملکرد هواکش زیاد شود، اگرچه بایستی دقت داشت که کانال مورد نظر انشعاب زیادی را نداشته باشد چون منجر به عملکرد منفی آن میگردد.

هواکش آکسیال سقفی  دارای ویژگی هایی میباشد که هنگام استفاده از آنها بایستی توجه داشت و آن عبارت است از نوع پروانه موجود در این  هواکش‌ها  که  از جنس آلومینیوم یا پلی‌آمید در انواع گوناگونی میتواند باشد.

 کاربرد هواکش خانگی

 هواکش های خانگی جهت تهویه هوای محیط و نیز جریان هوا و پاک کردن محیط از آلاینده ها دارای کاربرد هستند. انواع گوناگونی از هواکش خانگی ایتالیایی و… جهت تهویه سرویس های بهداشتی، توالت و حمام نیز کاربرد دارند

بخاطر رطوبت بالا در حمام و سرویس های بهداشتی، حتما بایستی راه خروج هوایی لحاظ شود که مانع از بوجود آمدن نم، زنگ زدگی شیرآلات ونیز رشد قارچ ها و باکتری ها گردد. از بهترین راه هاجهت خروج رطوبت از فضا و جریان هوا استفاده از بهترین هواکش خانگی وهمچنین نصب آن میباشد. اگرچه هواکش خانگی از برند ایتالیایی و  هواکش های خانگی هایلوکس، و دیگر مدل های هواکش خانگی را می‌توان را در محیط های اداری و مراکز تجاری هم میتوان بکار برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *