عمومی

کاربرد لوله های فولادی چیست؟-لوله و اتصالات فلزی

در اینجا قصد داریم راجع به لوله های فولادی و کاربرد و مزایای آنها صحبت کنیم. در تعریف لوله های فولادی بایستی گفت که به لوله های استوانه ای میگویند که اندازه بلند دارند و نیز توخالی هستند با دو سر باز و سطح مقطع به شکل دایره ای که جنسهای گوناگون و متنوعی را دارند از جمله جنس پلاستیکی، لوله فولادی ،بتنی، پی وی سی، استیل، آلومینیوم و … که برای جابه جایی و همچنین منتقل کردن  سیالات کاربرد دارد.

در حال حاضر لوله های فولادی از رایج ترینلوله های  مصرفی در زمینه لوله کشی های صنعتی می باشند. در حقیقت این لوله ها به علت استحکام و مقاومت بالایی که دارا هستند  نسبت به خوردگی و گرما نیز از استحکام زیادی برخوردار میباشد و استفاده از این لوله ها نیز بهترین گزینه برای سیستم های لوله کشی در فرایندهای صنعتی و پالایشگاهی میباشند .  لوله های فولادی دارای انواع متفاوتی میباشند  که در انواع پالایشگاهها ، کارخانه های پتروشیمی، خطوط انتقال نفت و گاز، استفاده از لوله های فولادی در سیستم های انتقال آب، استفاده از لوله فولادی در سیستم های تأسیساتی و نیز صنعت بویلر سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع فولادها با ترکیب شیمیایی مختلف و در نتیجه خواص فیزیکی و مکانیکی متفاوت در ساخت لوله های فولادی به کار گرفته می شوند. نوع فولاد به کار گرفته شده در ساخت این لوله ها معمولاً زمینه های کاربردی و شرایط سرویسی که لوله برای آن انتخاب میشود را تعیین میکند. به همین دلیل همواره در فرایند طراحی و ساخت سیستم-های لوله کشی صنعتی اولین و مهمترین مرحله طراحی انتخاب جنس مناسب برای لوله ها و سایر تجهیزات لوله کشی است.

لوله های فولادی در زمان ۱۸۰۰ میلادی به صنعت وارد گشته و پیشرفت چشمگیری را داشته است و این لوله های فولادی از فولاد کربن تولید گشته  ودر لوله کشی آب و فاضلاب بسیار دارای کاربرد بوده است  از مزایا لوله های فولادی:
لوله های فولادی دارای مقاومت کششی بالا می باشند
لوله های فولادی از مقاومت فشاری بالا برخوردار هستند
این لوله های فولادی دارای گستردگی سیستم های محافظت نسبت به خوردگی می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *