عمومی

کاربرد دوربین ها مداربسته دید در شب چیست؟-دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته دید در شب به چه دوربین هایی میگویند:

اکثر ما میدانیم که جهت محافظت و نیز امنیت بالا برای مراقبت از خانه از دوربین مدار بسته استفاده میگردد حال بهتر است که از یک دوربین مداربسته دید درشب از نوع مرغوب آن استفاده کرد که در صورت حادثه و اتفاقات ناخوشایندی بتوان تصاویر ثبت شده را با کیفیت مشاهده نمود و تشخیص در آن نیز زیاد باشد . در اکثر دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب وجود دارد  اما باید به مواردی که در داشتن دید در شب عالی لازم است نیز توجه نماییم  بدین معنی که عوامل اثرگذار نیز در دید در شب نیز مشخص شوند و به آنها توجه گردد.چرا که اگر یک دوربین مداربسته از دید در شب  مطلبوب و خوبی برخوردار نباشد تمام فیلم ها و تصاویر ثبت شده تار بوده و هیچ کیفیتی را هم نخواهند داشت چرا که این بی میفیتی باعث میشود امکان تشخیص وجود نداشته باشد و نتوان به مجرم دسترسی داشت. دوربین هایی که دارای دید در شب هستند دارای  نور مادون قرمزی میباشند یعنی، نوری که با چشم غیرمسلح قابل رویت نمیباشد.نور مادون قرمز  طول موج طولانی‌تری را داراست و همچنین به مراتب دارای فرکانس پایین‌تری  از نور است که برای ما قابل رویت نمیباشد و هر چیزی روی زمین با توجه به درجه حرارتی که از خود ساطع می نماید در واقع نوعی از نور مادون قرمز را ایجاد میکند.
دوربین های مداربسته دارای دید در شب ، از LED های مادون قرمز بهره میبرند، که این LED ها در اطراف لنز دوربین موجود هستند و نیز دوربین ها با استفاده از این LED ها این امکان را دارند که به ضبط عکس در محیط‌های تاریک میگردد.

برای دوربین های مداربسته‌ی دید در شب، مسئله ای که حائز اهمیت نیست چگونگی شرایط محیطی است؛ و نور مادون قرمز مقدار حرارت را از اشیاء موجود در محیط گرفته و قادر است که فارغ از نیاز به روشنایی این اطلاعات را بخواند. نور مادون قرمز قادر به عبور از مه، گرد و غبار و دود است بدون توجه کردن  به میزان ضخامت آن‌ها و نیز قادر به عبور از برخی مواد میباشد .هرچند که از دوربین‌های مادون قرمز، تحت عنوان دوربین‌های دید در شب یاد میشود  ولی  نباید آنها را با دوربین‌های روز/شب اشتباه بگیریدچرا که دوربین روز/شب از یک تراشه‌ی بسیار حساس تصویر‌ برداری برخوردار میباشد که به دوربین این اختیار را میدهد  تا یک تصویر قابل مشاهده را ثبت نماید. با این حال، آنها از تکنولوژی مادون قرمز بهره نمیبرند. یک دوربین روز/شب، انتخابی مناسب برای مکانهایی میباشد که منبع نور ثابتی را دارا هستند؛ مثل نور خیابان، ولی چنانچه که میزان نور (به طور تصادفی یا عمدی)متغیر گردد، دوربین روز و شب نمیتواند تصویری با کیفیت بالا  را ثبت و ذخیره کند.
چنانچه که در محیط نور به اندازه کافی وجود داشته باشد؛ دوربین های مادون قرمز یک تصویر رنگی را نمایش میدهند. و هر چه محیط تاریک‌ترگردد؛ دوربین  به شکل خودکار به حالت (mode) مادون قرمز متغیر میشود. در این صورت، عکسه های گرفته شده از دوربین به سیاه و سفید می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *