عمومی

کاربرد المنت تسمه ای-المنت

یکی از المنت هایی که امروزه در بازار وجود داشته و مصرف کنندگان آن هم کم نمی باشند المنت های تسمه ای است که کاربرد بیشتر این نوع المنت در صنعت پلاستیک میباشد به عنوان مثال برای تولید لوله های پی وی سی،شلنگ های پلاستیکی و بسیاری دیگر از محصوات پلاستیکی که یکی از کاربردهای المنت تسمه ای میباشد.

حداکثر دمایی که المنت تسمه ای تولید میکند 700 درجه سانتی گراد میباشد و به همین منظور در صنعت ذوب آلومینیوم و قالب گیری ها از المنت تسمه ای استفاده میشود. حال المنت های دمای تولیدی این المنت ها می تواند تا 700 درجه سانتی گراد نیز برسد و به همین علت در کنار صنایع پلاستیک در صنایع ذوب و قالب گیری آلومینیوم نیز از المنت تسمه ای استفاده می شود. المنت های تسمه ای با توجه به کاربردهایی که دارند میتوانند اندازه های گوناگونی داشته باشند که چیزی حدود دو تا پنج میلی متر عرض دارند گاها و قطرهای آن  اندازه های مختلفی دارد

حال باید دانست که المنت تسمه ای در تولید گرما کاربرد زیادی را دارد که اغلب نوع آن که در بازار موجود است با روکشی از استیل پوشیده شده است.المنت های تسمه ای به طور استوانه ای شکل بر روی اجسام پلاستیکی و… نصب شده و سپس گرما تولید می نمایند. در بیشتر مواقع حلقه های المنت تسمه ای  دارای ابعادی از جمله 25 در 25 یا 50 در 100 میلی متر میباشند که این المنت های تسمه ای پس از نصب شدن به روی دستگاه  مواد اولیه در لوله را ذوب کرده که آنها را برای قالب گیری آماده مینماید.

.

انواع المنت تسمه ای

سرنازل – کمربندی – حلقه ای – میکایی -حلقوی

همانطور که گفتیم المنت های تسمه ای دارای انواع گوناگونی در نوع خود میباشدو از لحاظ ظاهری دارای 5 مدل اصلی هستند

• المنت های تسمه ای که دارای هیچ گونه پیچ و مهره ای نمی باشند که شکل آن ها دایره مانند است و قابل باز و بسته شدن نیستند و این مدل از المنت های تسمه ای چون به سختی نصب میشوند دارای کمترین کاربرد  هستند در بین المنت های تسمه ای دیگر.

• المنت های تسمه ای که کاملا به شکل یک تکه هستند. این شکل از المنت تسمه ای هم از نوع ساده ترین  المنت ها است که در یک سمت نصب میشوند و از یک سمت با حداقل تعداد پیچ می توانند باز و بسته شوند.کاربردی مناسب دارند از لحاظ سهولت در نصب و باز و بسته شدن.

• المنت های تسمه ای که به شکل دو تکه هستند. این نوع از المنت های تسمه ای  از هر دو طرف قابلیت باز و بسته شدن را دارا هستند و چون دارای قطر زیاد هستند و براحتی باز و بسته میشوند بیشترین کاربرد را در المنت های تسمه ای دارند.

• المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر. در مواردی که امکان استفاده از المنت دو تکه وجود نداشته باشد و برای نصب به باز شدن زیاد المنت نیاز داریم از این مدل استفاده می شود.

• المنت های تسمه ای که به شکل مربع یا مستطیل هستند که این مدل از المنت های تسمه ای برعکس انواع قبلی که دایره شکل بودند و یا شکلهای دیگری داشتند  به شکل مستطیل و یا مربع هستند و به صورت دو تکه در بازار بفروش میرسند.

و مدل اخر المنت تسمه ای میکایی میباشد که توسط سیمی بسیار مقاوم و در بین دو صفحه میکا ساخته میشود. این نوع المنت تسمه ای به کمک یک ورق آلومینیومی مقاومی در برابر خوردگی و حرارت بالا مقاوم است که  آن را در برابر حرارتهای بالا حفاظت میکند.

المنت تسمه ای میکایی برای دماهای بسیار بالا و حرارت های زیادی تا 350 درجه سانتیگراد ساخته شده که این امکان  وجود دارد که آن ها را به صورت بخش بخش برای دستگاه هایی که دارای قطر زیادی هستند بکار گرفت . المنت های  تسمه ای میکایی دارای مدل های ضد اب هم بوده و همراه ترموکوپل در بازار بفروش میرسند.

کاربردهای المنت تسمه ای

از کاربردهای المنت تسمه ای میتوانیم به صنعت پلاستیک اشاره نماییم
قالب تزریق
تولید گرما در انواع قالب های گوناگون
سیلندرها (بشکه) در انواع ماشین آلات مختلفی که پردازش پلاستیکی را انجام میدهند
گرم نازل ماشین قالب گیری تزریقی
پردازش پلاستیک
دستگاه غلطک لاستیکی
ماشین اکستروژن

مزایای المنت تسمه ای

از مزیت های المنت تسمه ای میتوان به تعمیر رایگان آنها ، مقاوم بودن سیمی به نام کروم نیکل،دوام زیاد و سرعت بالای این نوع المنت ها،حداکثر دما و گرمای تولید شده در این المنت ها ، گرمایش زیاد، کمترین هزینه برای نگهداری المنت،بازدهی بالا و انرژی باد بالایی که المنت ها دارند اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *