عمومی

کاربرد اصلی استفاده از لوله خرطومی و فلکسیبل-لوله PVC و پلی آمید و فلکسیبل

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص لوله های خرطومی و کاربرد این لوله ها در صنعت برق صحبت نماییم.لوله خرطومی که نام دیگر لوله های فلکسیبل میباشند در تاسیسات برق دارای کاربرد میباشد که مورد استفاده قرار میگیرند.چنانچه که بخواهیم از ویژگی لوله های خرطومی صحبت کنیم به انعطاف پذیری آنها باید اشاره کرد که بمنظور عبور و رد کردن سیم و کابلها است. بدیهی میباشد زمانی که کابل ها و سیم ها درون لوله های خرطومی قرار دارند از هرگونه صدمه و آسیب دیدن آنها نیز جلوگیری می شود و نیز مانع از تماس افراد با آنها میشود. تمام لوله های خرطومی نیز در مجتمع هایی مثل مجتمع های مسکونی، تجاری، صنعتی، اداری و … نیز قابل استفاده میباشند. از عیوب سیم و کابلهایی که پوشش خرطومی را ندارند می توان به  تماس شخص با آنها و همچنین کاهش ولتاژ، احتمال حریق و صدمه دیدن سیم و کابل اشاره نمود.

از خصوصیات و ویژگی های لوله های خرطومی بایستی گفت که لوله های خرطومی دارای بدنه ای منعطف میباشند که سطح داخلی بسیار صافی را دارا میباشند و بدین خاطر است که  از صدمه به سیم ها و کابلها و خطرات احتمالی آنها جلوگیری خواهد شد.
استفاده از لوله های خرطومی بخاطر انعطاف پذیری خوبی که دارا هستند در جاهایی که امکان بکارگیری از لوله های دیگر که قابلیت انعطاف پذیری را دارا نیستند وجود ندارد ،نیز به طور چشمگیری مورد توجه قرار می گیرند تا در مسیرهای زاویه دار بتوانند انعطاف پذیری خود را نشان دهند.
از مزایای لوله های خرطومی بایستی ذکر کرد که این لوله هااز نظر هزینه و قیمت بسیار به صرفه میباشند.
لوله های خرطومی لوله هایی هستند که در قطرهای گوناگونی ساخته شده و بدین خاطر مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود می توانند هر یک را که میخواهند را انتخاب کرده و سفارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *