عمومی

کارایی المنت میله ای

المنت میله ای

المنت ‌های میله ای از جمله المنت های پر مصرفی می باشند که در بازار موجود هستند. این نوع از المنت ها می توانند به مقدار مطلوبی گرما را به روش هدایتی و یا تابشی منتقل نمایند. این انتقال گرما می تواند به مایعات، هوا، گازها یا سطوح گوناگون صورت گیرد. معمولا المنت های میله ای به شکل سفارشی ساخته می شوند و در شکل های گوناگونی می توانند تولید گردند. از جمله این اشکال گرد، مثلثی، پرس شده و ترکیبی می باشد که می توان المنت میله ای را تولید نمود. البته لازم به ذکر است که بار سطحی زیاد موجب کاهش طول عمر المنت میله ای می گردد.

گوناگونی در نوع ترمینیشن المنت میله ای موجود می باشد و تقریبا ۲۰ مدل ترمینیشن گوناگون نیز وجود دارد و بر اساس شرایطی که قرار است المنت مورد استفاده قرار بگیرد می توان آن را از جنس های مختلف ساخت. برای نمونه پوشش های مس، استیل ، استنلس استیل و تیتانیوم استیل و همچنین آلیاژهای ضد زنگ. پوشش خارجی محکم می تواند موجب مقاوم شدن این المنت در مقابل فشارهای فیزیکی زیاد شود. همچنین می توان تعداد پره های موجود بر روی المنت را افزایش داد تا موجب منتقل شدن گرمای بیشتر گردد.

ساختار المنت میله ای

در صورتی که المنت میله ای به شکل صاف ساخته شود احتمال دارد به میزان زیادی شبیه به المنت کارتریجی شود. ولی باید مطلع باشید که این دو مدل المنت از لحاظ ساختمان کلی با یکدیگر بسیار تفاوت دارند. به ویژه زمانی که سیم مقاومت (سیم المنت) در آن قرار می گیرد با هم فرق دارند. لازم به ذکر است المنت فشنگی معمولا کوچکتر و دارای گرمای بیشتری در مقایسه با المنت میله ای می باشد.

کاربرد المنت میله ای

المنت های میله ای از عملکرد بسیار زیادی برخوردار می باشند و معمولا در کلیه صنایع از آن استفاده می شود. از جمله کارایی های المنت میله ای که در مواقع بسیاری از َآن استفاده می شود یخ زدایی و پیشگیری از تراکم زیاد می باشد. در مواقع زیادی استفاده از المنت های میله ای بسیار مطمئن و کم هزینه می باشد. همچنین از این المنت می توان در گاردهای ماشین کاری شده به منظور منتقل کردن گرمای هدایت شده و شکل گرفته حرارت پایدار در هر گونه کاربرد خاص استفاده نمود. از جمله مواردی که المنت میله ای کاربرد دارد عبارتند از:

  • لباسشویی
  • ظرفشویی
  • سماور
  • هیتربخاری
  • یخچال
  • هوا گرم
  • هوا خشک
  • و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *