عمومی

نحوه ی نصب حشره کش برقی صنعتی

حشره کش برقی

وجود حشرات و موجودات موذی بر روی مسائل بهداشتی تاثیرگذار می باشد و همینطور یکی از مشکلات در منازل و واحدهای فروشگاهی، صنعتی، تولیدی و خدماتی می باشد. شیوه های گوناگونی به منظور دفع و از بین بردن حشرات موجود می باشد که مهمترین آنها شامل استفاده از سم و مواد شیمیایی و حشره کش های برقی و چسبی می باشد و هر یک از این روشها مزایا و معایبی دارند. روشهای شیمیایی به علت صدمه وارد کردن به سلامت انسان و محیط زیست و محدودیت در مساحت استفاده شده از مقبولیت کمتری برخوردار می باشند، همچنین موجب می شود حشرات با گذشت زمان در مقابل سموم مقاوم شده و در این زمان باید از سموم قوی تری بکار برد. حشره کش های برقی و چسبی راندمان بالایی دارند و بدون ایجاد اثرات تخریبی ذکر شده، حشرات را نابود می کنند.

نحوه کارکرد حشره کش برقی

حشره کش برقی یا پشه کش برقی با ذخیره ی انرژی الکتریکی و جذب کردن حشرات به وسیله لامپ های فلورسنت ویژه ، حشرات را به طرف لامپ مخصوص هدایت کرده و در اثر اصابت با دو الکترود ولتاژ بالا و بعد از تخلیه الکتریکی نابود می شوند. حشره کش های برقی در توان و ابعاد گوناگون ساخته می شوند و بر اساس مساحت محل بهره برداری از آنها استفاده می شود. استفاده از این وسیله به دلیل رعایت کردن بهداشت مکان مخصوصا در رستوران، فروشگاه، منازل و اماکن سربسته عمومی بسیار متداول می باشد.

از حشره کش برقی صنعتی در فروشگاه ، مزارع کشاورزی، دامداری، کارخانجات مواد غذایی، نانوایی، سالنهای انتظار بیمارستان و فرودگاه، مترو، راه آهن و گلخانه های کشاورزی استفاده می شود. این وسیله مخصوصا در محیط هایی با سقف بلند و خانه های ویلایی و بزرگ بسیار مناسب می باشد. حشره کش برقی در مقایسه با سایر حشره کش ها راندمان بالایی دارد و به نسبت سایر روش ها از مقبولیت بیشتری برخوردار می باشد . در نتیجه به دلیل اینکه این دستگاه برای انسان ایمن تر و سالم تر می باشد و میزان صدمه آن به محیط زیست اطراف ما در حد صفر است ، استفاده از آن بیشتر پیشنهاد می شود . همچنین این محصول در انواع پشه کش خانگی و پشه کش صنعتی موجود می باشد و از تنوع بالایی برخوردار است.

نحوه نصب و نکاتی که باید رعایت شوند :

در زمان روشن بودن دستگاه حشره كش برقی ، از دست زدن به شبكه ها جدا خودداری کنید.

ارتفاع دستگاه حشره كش برقی از سطح زمين حداقل 2 متر باشد.

سينی مخصوص جمع آوری حشرات را حداقل دو بار در ماه تميز کنید . به این منظور ابتدا دستگاه را خاموش کنید و بعد از تخليه بار الكتريكی سينی را به آرامی خارج نموده و بعد از تميز كردن آن را در جای خود قرار دهيد.

حشره كش برقی بايد در مکان بسته و دور از رطوبت و ريزش باران مورد استفاده قرار گيرد.

حشره كش برقی نبايد در مکانی كه گازهای قابل اشتعال يا ذرات قابل انفجار وجود دارد مورد استفاده قرار گیرند.

اصلا حشره كش برقی را از قسمت كابل ورودی آويزان نکنید و به اين منظور از زنجير وحلقه مخصوص و يا قلاب محكم استفاده کنید.

در صورت خرابی استاتر (راه انداز لامپ) باید آن را تعویض کنید.

از حشره كش برقی در انبار علوفه استفاده نکنید.

از وارد كردن ضربه به بخش های گوناگون دستگاه جلوگیری كنيد.

به منظور افزایش راندمان ، دستگاه حشره كش برقی در سال 1 بار سرويس کلی شود. همچنین ماهانه به وسیله برس مخصوص تميز شود.

در زمان نصب دستگاه حشره كش برقی آن را در معرض مستقيم باد كولر قرار ندهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *