عمومی

نحوه ی صحیح نصب سینی کابل و نردبان کابل

  • طریقه قرار دادن سینی کابل و نردبان کابل؟
  • طریقه نصب سینی کابل به وسیله پایه دیواری؟
  • نحوه نصب سینی کابل به سقف؟
  • شیوه نصب سینی کابل به وسیله آویز سقفی؟

سینی کابل و نردبان کابل

به منظور منتقل کردن و هدایت تعداد بسیار زیادی کابل به شکل روی کار، از سینی کابل و نردبان کابل بکار برده می شود و به منظور نصب آن از پایه های نگهدارنده سینی کابل بکار برده می شود. طبق سطح دسترسی، مکان قرار گیری یا بر روی سقف و یا روی دیوار قرار می گیرد. همچنین مسیر سینی کابل باید به صورت کامل بسته باشد و حتما از سیم اتصال به زمین برخوردار باشد.

به منظور نصب سینی کابل شیوه های گوناگونی موجود می باشد که با توجه به وضعیت و فضای مدنظر می توان یکی از شیوه های مطلوب را انتخاب کرد . سینی کابل ها باید به کمک رابط به یکدیگر وصل گردند. همچنین در قسمت هایی که کابل ها خم می شوند میتوان از زانویی سینی کابل بکار برد و در بخش هایی که تعدادی سینی کابل با هم تلاقی می کنند از سه راهی و یا چهار راهی سینی کابل می توان استفاده نمود.

1. نصب سینی کابل توسط پایه دیواری (ساپورت دیواری)

در این شیوه باید ساپورت دیواری را که اندازه آن با اندازه سینی کابل یکسان می باشد با استفاده از رول پلاک به دیوار ببندید. بعد سینی فلزی را بر روی آن بگذارید. در آخر سینی کابل را به وسیله پیچ و مهره به پایه متصل کرده تا سینی کابل در مکان خود سفت قرار گیرد. این شیوه برای وضعیتی مطلوب است که سینی استیل ها از کنار دیوار عبور می کند. در فضاهایی که سینی استیل از بخش میانی مکان مورد نظر رد می شوند می توان از شیوه زیر استفاده کرد.

2. نصب سینی کابل توسط آویز سقفی (ساپورت سقفی)

در این شیوه ساپورت سقفی که به شکل L می باشد به سقف متصل می شود و بعد سینی کابل بر روی لبه خارجی آن قرار می گیرد.

نکاتی در مورد نصب سینی کابل

  1. در طول مسیر سینی کابل و در قسمت خمیدگی ها می توان از اتصالات سینی کابل مانند زانویی سینی کابل، سه راهی سینی کابل و یا چهار راهی سینی کابل بکار برد. همچنین می توان مثل داکت ها، زاویه سازی نماییم و به وسیله سنگ فرز این عمل را صورت دهید.
  2. کمترین مسافت میان پایه ها 40 سانتی متر است که این اندازه به سایز سینی کابل و تعداد کابل هایی که قرار می گیرد و وزن کابل ها بستگی دارد.
  3. در حالت طبیعی، مسافت استاندارد میان پایه ها (ساپورت سینی کابل) یک متر است ولی اگر وزن کابلها سبک باشد و یا سینی کم عرض باشد، این مسافت را می توان یک متر و نیم قرار داد.
  4. اگر می خواهید سینی ها را به سقف متصل نمایید، سقف باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. برای نمونه سقفهای کاذب و یا سقف های گچی گزینه مطلوبی نمی باشد و مطلوب تر است از سایر شیوه ها بکار برید.
  5. معمولا سینی کابل به شکل افقی و نردبان کابل به شکل عمودی قرار می گیرد.
  6. سینی کابل و نردبان کابل باید به شکلی قرار گیرند که کابل ها به آسانی بر روی سینی کابل و نردبان کابل قرار گرفته و صدمه به آنها وارد نشود.
  7. به منظور نصب سینی کابل و نردبان کابل معمولا از ساپورت سینی کابل و ساپورت نردبان کابل بکار برده می شود که در این شیوه نصب، اول ساپورت سینی کابل یا ساپورت نردبان کابل را با توجه به مدل ساپورت در مکان موردنظر قرار داده و سپس سینی کابل و نردبان کابل را بر روی ساپورت می گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *