عمومی

نحوه ساخت المنت فشنگی

المنت فشنگی

المنت های فشنگی به دلیل مدل مونتاژ و فرم ظاهری، در صنعت به منظور ایجاد گرما بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردی می باشند. این نوع المنت ها دارای خصوصیاتی مثل تمرکز گرمایی زیاد در حجم کم، منتقل کردن گرما در مدت زمان اندک با سرعت، دوام بالا در مقابل ضربه، ایمنی زیاد، دارای پوشش های فلزی استیل، برنج، تیتانیموم، گالوانیزه و فولاد می باشند که قابل ساخت به منظور استفاده از آنها در شرایط محیطی مثل آب، گاز، روغن و … می باشد.

این گونه المنت‌ها در ولتاژ و توان های گوناگون، در قطر و اندازه های متفاوت و فرم های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

ساختار المنتهاي فشنگي ( كاتريج )

ساختمان المنت فشنگی به اين صورت می باشد كه سيم كروم نيكل پيچيده شده در اكسيد منيزيم در مکان مخصوص به خود و درقسمتی میان واير و بخش بيروني فشرده شده و قرار می گیرد. به دلیل متمرکز شدن سيم در مركز المنت ، مقاومت گرمايي به نسبت بقیه المنت ها کمتر می باشد.

طریقه عملکرد المنت فشنگی

شیوه گرمایش هیتر فشنگی (کارتریج) به وسیله سیم کرم نیکل که به شکل فنر فشرده و به وسیله عایق ویژه که پودر نسوز می باشد درون غلاف المنت قرار می گیرد و درجه حرارت زیاد تولید شده به وسیله هیتر به دلیل فشرده بودن سیم المنت و نوع قرار گرفتن آن درون المان هیتر می باشد.

در صورت بکارگیری از المنت فشنگی و افزایش عملکرد کاری المنت باید به مواردی مثل قرارگیری مطلوب و منتقل کردن گرمای تولیدی هیتر به صورت مناسب، بکارگیری از ترموکوپل و ترموستات به منظور کنترل دما، بکارگیری از اتصالات مطلوب با خصوصیت تحمل گرما، توجه به شرایط مکان و سایر عوامل که در طراحی و ساخت آن اثر می گذارد توجه کرد که موجب بالارفتن عملکرد المنت می شود.

المنت های فشنگی می توانند از جمله جزئی ترین بخش های المنت های دیگر باشند و قادر است برای کلیه کاربردهایی که مصرف کننده به منظور افزایش حرارت به آن نیاز دارد، بکار برده شود. به دلیل سایز گوناگون قطر این گروه از المنت ها به منظور هر گونه کاربردی بکار برده می شوند.

کاربرد المنت فشنگی

اغلب المنت های فشنگی برای مواردی مانند آب بندی کردن کیسه، روغن هیدرولیک، روغن موتور، جعبه دنده و در صنایع غذایی و آزمایشگاهی بکار برده می شوند. همچنین المنت های فشنگی به علت اینکه از روکش برخوردار می باشند توانایی حرارتی زیادی دارند. لازم به ذکر است در مکان های اسیدی یا مکان هایی که ممکن است خوردگی ایجاد گردد به علت اینکه می توان جنس روکش المنت را تغییر می داد می توان متناسب با همان محیط طراحی و تولید گردد.

المنت فشنگی فابریک آلمان – فرانسه – تایوان (۵۰ الی ۳۰۰۰ وات) از جنس استیل و قطر ۴mm تا قطر ۲۰ mm و دارای طول ۲٫۵cm تا طول ۷۰ cm ویژه دستگاههای بسته بندی و قالبهای پت – صنایع پلاستیک – سیستمهای هاترانر – تجهیزات پزشکی می باشد و سطح المنتها این توانایی را به وجود می آورد که در شرایط خاص حتی به درجه حرارت ۷۰۰ درجه سانتیگراد برسد.

مزایای بکارگیری از المنت فشنگی

کارکرد مناسب در فضای فشرده، تنوع در اندازه و فرم ، توزیع قدرت منحصر به فرد و توانایی کنترل به وسیله ترموکوپل های گوناگون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *