عمومی

نحوه ساخت المنت تسمه ای

  • المنت تسمه ای چیست؟
  • انواع المنت تسمه ای؟
  • اجزای سازنده المنت تسمه ای؟

المنت تسمه ای چیست؟

المنت میکایی یا تسمه ای از روش های مطلوب و باصرفه به منظور احتیاجات گرمایشی در صنایع می باشد. در این المنت ها از سیم های کروم – نیکل درصد زیاد و میکا دی الکتریک و یا میکا کانتی بکار برده شده است که موجب افزایش ظرفیت حرارت تا 250 درجه سانتیگراد می گردد. حفره ها، درزهای جانبی و اندازه با توجه به درخواست مشتری تولید می گردد. المنت تسمه ای به سبب شکل ظاهری به این اسم نام گذاری شده است. این المنت ها با روکش استیل و گالوانیزه می باشند و در مدل های گوناگون موجود می باشند.

ضخامت المنت تسمه ای 2 تا 5 میلی متر می باشد. همچنین این مدل المنت ها در انواع گوناگون تخت، حلقه ای و اشکال هندسی ساخته می شوند. به دلیل ایجاد حرارت دو رویه درون اکثر قالبها از مدل تخت آن بکار برده می شود و مدل حلقه ای آن که در اکثر موارد مورد استفاده قرار می گیرد در دور المان و دستگاه های تزریق دارای کاربرد می باشد. در ابعاد کوچک و حجیم به صورت ساده ، سیم دار وفیش دار تولید می گردد .این المنت ها در سایزهای کوچک و حجم دار به شکل ساده سیم دار و فیش دار ساخته می شوند.

قطر المنت تسمه ای بین 20 تا 500 میلیمتر می باشد. لازم به ذکر است در المنت تسمه ای که قطر آن بیشتر از ۵۰۰ میلیمتر باشد به شکل چند تکه تولید می گردد و بیشترین وات، ۳٫۵ وات بر سانتیمتر مربع می باشد. اغلب این هیترها با برق ۲۲۰ ولت تغذیه می گردند.

این المنت ها به صورت استوانه بر روی لوله ها و سیلندرها قرار می گیرند و موجب ایجاد گرما می شوند. اغلب اندازه حلقه های المنت تسمه ای تقریبا 25 در 25 و یا 50 در 100 میلی متر می باشد. این المنت ها با قرار گرفتن بر روی نازل دستگاه ها و به وجود آوردن گرما سبب ذوب شدن مواد اولیه موجود در دستگاه می شود و آن ها را به منظور قالب گیری آماده می نماید.

انواع المنت تسمه ای

المنت تسمه ای باید با مکان اتصال بر روی دستگاه ها متناسب باشد. به همین خاطر این المنت ها از لحاظ فرم ظاهری به پنج نوع اصلی تقسیم می گردند.

  • المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره: این نوع المنت ها به صورت قالبی و دایره کامل می باشند و توانایی باز و بسته شدن ندارند. به علت نصب و باز نمودن دشوار اغلب در موارد کمی از این المنت ها بکار برده می شود.
  • المنت تسمه ای یک تکه: این مدل ساده ترین نوع المنت است که در آن المنت از یک طرف و به کمک یک یا دو پیچ باز و بسته می گردد.
  • المنت تسمه ای دو تکه: این نوع المنت ها از هر دو سمت توانایی باز و بسته شدن دارند و به علت قطر زیاد و سرعت بیشتر در باز و بسته شدن غالبا بکار برده می شوند.
  • المنت تسمه ای یک تکه منعطف: هنگامی که امکان بکارگیری از المنت دو تکه موجود نباشد و به منظور نصب احتیاج به باز شدن بسیار المنت باشد از این مدل بکار می شود.
  • المنت تسمه ای مربعی یا مستعطیلی: این گونه المنت ها برعکس انواع قبلی به شکل مستعطیل و یا مربع می باشند و به صورت دو تکه در بازار وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *