عمومی

مصرف برق انواع بخاری برقی

بخاری برقی

بخاری برقی وسیله ای می باشد که نیروی برق را به گرما تبدیل می کند و سبب افزایش دمای فضا می شود. از بخاری برقی به دلیل سادگی ، سایز کوچک ، قابلیت جابجایی آسان و مصرف برق به جای بقیه سوخت‌ها به صورت وسیع در مکان‌های متفاوت جهت ایجاد گرما استفاده می‌شود. بخاری برقی مدل‌های گوناگونی دارد که با توجه به اندازه، مدل مصرف برق در آن‌ها متفاوت می‌باشد.

 

رادیاتور برقی

معمولا رادیاتورهای برقی دارای 5 تا 15 پره هستند و توان مصرفی آنها 900 تا 2000 وات می باشد. این وسیله اغلب دارای ترموستات خاموش و روشن شدن خودکار و دو حالت گرمایی ( کم و زیاد ) می‌باشد.
برخی از انواع رادیاتور برقی دارای فن می باشند. در این هنگام یا این فن دارای یک المنت در حدود 500 وات می باشد و یا فقط گرمای مرتبط با نخستین پره را به گردش در می آورد و در نهایت تاثیری در افزایش دمای فضا ندارد.

 

بخاری تابشی

در این بخاری، گرمای ایجاد شده در محیط به وسیله لامپ و یا المنت دستگاه است. در بخاری تابشی گرما از یک سطح گرم (المنت) به یک سطح سرد (مکان یا انسان) به وسیله نیروی تابشی انتقال می یابد.
مصرف برق در بخاری تابشی در هر لامپ حدود 400 وات است در نتیجه وسیله ای که شامل 3 لامپ است حدود 1200 وات مصرف برق دارد که نسبت به دیگر مدل های بخاری برقی ، مصرف برق کمتری دارد.
در بخاری های برقی بزرگتر هر المنت حدود 600 و یا 800 وات برق مصرف می کند که میزان برق مصرفی به اندازه و طول المنت بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *